• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 12:47

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb nu bijna 2 jaar een Panasonic PT-AX100 (HD ready) beamer in gebruik. Op dit moment ondervind ik daar wat probleempjes mee (als ik 'm net aanzet dimt het beeld eerst 2 a 3x, soms springt hij daarna direct weer uit). Daarnaast heeft hij moeite om via een 10 meter lange HDMI kabel het signaal te blijven volgen (vooral bij computerbeelden mist hij soms 1 of 2 frames).

Ik heb min of meer besloten dat als hij straks de geest geeft, ik geen nieuwe beamer meer hoef, maar in plaats daarvan een (tegenwoordig spotgoedkoop geworden) 52" LCD zal gaan aanschaffen. Dit geeft mij tevens de mogelijkheid nog meer HDMI aan te sluiten, en daarbij zonder problemen tot 1920x1080 te gaan. Op Kieskeurig vind ik (keurig netjes op prijs gesorteerd) een paar Samsungs en LG's en wat schetst mijn verbazing, voor 1485 kan ik ook in het bezit komen van een echte Philips 52", in prachtig design:

Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_450/B158463.jpg

Hoewel het apparaat al een paar maanden op de markt is, zijn er geen reviews van te vinden. Ook komt ie niet voor op de site van philips.nl. Enig idee waar ik terecht zou kunnen om het apparaat in levenden lijve te zien? Of toch maar de gok nemen (en zelf een review schrijven daarna :) )?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• renevanh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-02 16:20
SeatRider schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:25:
Ik heb nu bijna 2 jaar een Panasonic PT-AX100 (HD ready) beamer in gebruik. Op dit moment ondervind ik daar wat probleempjes mee (als ik 'm net aanzet dimt het beeld eerst 2 a 3x, soms springt hij daarna direct weer uit). Daarnaast heeft hij moeite om via een 10 meter lange HDMI kabel het signaal te blijven volgen (vooral bij computerbeelden mist hij soms 1 of 2 frames).
Is de lamp niet gewoon aan vervanging toe?

En wat betreft de HDMI: 10m moet makkelijk kunnen, zeker met de category 2 kabels.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
renevanh schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:39:
[...]
Is de lamp niet gewoon aan vervanging toe?
Zou strict genomen kunnen, maar hij staat pas op 1300 branduren (van de 3000 geadverteerd). Ik verwacht eerder het voor dit type beruchte "irisprobleem".

Edit: Volgens de procedure beschreven in http://www.bigscreenforums.com/forum_topic.cfm?which=9826 even in het servicemenu gekeken, en inderdaad, iris probleem :(.

Edit2: Volgens http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=762444 repareert Panasonic USA dit probleem nu standaard gratis zolang je niet meer dan 3000 branduren hebt gemaakt. Dit lijkt me bevestiging genoeg om ook met het Nederlandse recht een poging te wagen tot gratis reparatie. Dit is inmiddels in gang gezet.
En wat betreft de HDMI: 10m moet makkelijk kunnen, zeker met de category 2 kabels.
Ik zou een duurdere kabel kunnen proberen. Maar dan nog heb ik inmiddels het probleem dat ik 3 HDMI devices wil kunnen aansluiten, en er maar 1 kabel loopt. Receiver zou wel HDMI moeten schakelen, maar dan valt helemaal elk 2e frame weg, dan zit ik dus naar continu lost sync signaal te kijken...

[ Voor 25% gewijzigd door SeatRider op 24-12-2008 14:42 ]

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

SeatRider schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:00:
[...]

Edit2: Volgens http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=762444 repareert Panasonic USA dit probleem nu standaard gratis zolang je niet meer dan 3000 branduren hebt gemaakt. Dit lijkt me bevestiging genoeg om ook met het Nederlandse recht een poging te wagen tot gratis reparatie. Dit is inmiddels in gang gezet.

[...]
Mijn pana heeft sinds zeer kort hetzelfde iris probleem. Hoe is het bij jouw afgelopen?

Great minds think alike!

• Ackbar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Zou zelf gaan voor de 9000 serie ambilight spectra 2 is echt mooi en ambilight spectra 3 is echt helemaal super gaaf ,foto's en filmpjes zijn er zat van ambilight spectra maar vind het niet te vergelijken met de echte ervaaring. Mja de 9000 serie kost wel wat centen natuurlijk...maar dan heb je ook echt een super mooi strak beeld voor een lcd tv waar je jaaren mee kan doen. En de 7000 serie is wel wat achterhaalt vandaag de dag. Mja ik kan niet in je portomonee kijken, maar als je het kunt betaalen, zou ik er zeker over nadenken.

[ Voor 11% gewijzigd door Ackbar op 07-02-2009 18:07 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Verbal Kint schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:44:
[...]

Mijn pana heeft sinds zeer kort hetzelfde iris probleem. Hoe is het bij jouw afgelopen?
Check hier: SeatRider in "Panasonic PT-AX100: 720P, 2000 lumen"

Pagina: 1