• Delectable
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 23:10
Beste Tweakers,

Ik ben een enthousiaste gamer en speel graag mijn games op goede kwaliteit. Nu heb ik de volgende hardware configuratie:

Nvidia 9800 GTX
8 gig OCZ Reaper geheugen
Western Digital Hardeschijf Sata
Intel Q6600 quad core
Tagan voeding 750Watt (dacht ik)

en nu komt mijn vraag, niet al mijn spellen lopen zoals ik denk dat je mag verwachten van een 9800 gtx: gta IV loopt niet ook op lage resoluties (1920x1200), ook nfs most wanted (erg oud maar heel leuk) loopt niet soepel ook op hele lage details settings. Hetzelfde geld voor nfs undercover die het helemaal niet doet,

Mijn moederbord nu is een DFI Infinity P965-S Dark. Ik denk dat dit moederbord een bottleneck is voor mijn systeem. Ik wil verder geen SLI draaien, en daarom heb ik mijn ogen gericht op een ASUS Maximus Formula II of een Striker II.

Nu vraag ik me af of met een nieuw moederbord me performence dusdanig beter zal zijn dat ik de nieuwere spellen iedergeval op medium kan spelen??

Graag jullie advies, tips om mijn systeem te verbeteren.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ahum:

• GTA IV is bagger kwa performance op WAT voor systeem dan ook. Niet echt een goede graadmeter
• NFS:MW was ook niet echt een topper kwa performance
• Moederborden kunnen veel uithalen voor performance, maar ik denk niet de winst die jij zoekt

Overigens zou ik eerst wat standaard dingen proberen. Kijk ook eens naar de daadwerkelijke framerate. Is deze hoog maar is het spel nog steeds sluggish dan ligt het niet echt aan je config maar eerder aan de install van het eea. Daarnaast defragmenteren, windows reinstallen (if all else fails) en drivers updaten is ook wel een goed ideen (driver voor je GPU, en chipset met name.

Maar wat heb je zelf al geprobeerd om te concluderen dat het je moederbord is ? :)

Xbox Live ID:Notna8310

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als die lanes gewoon 16x, zou ik niet zien waarom je MB de bottleneck is.
Ik zou gewoon eens je pc ghosten en eens gaan rotzzoien met een clean install.
Verder is GTA4 natuurlijk geen goede referentie, als je die pas fatsoenlijk kun spelen met een Beta driver.

Ik denk dat jouw issue driver gerelateerd is.

Verwijderd

Welke slot heb je de kaart? Gezien het ene slot 16 lanes heeft en de andere maar 4.

• Delectable
Oke, dat zou veel kunnen uitmaken die lanes, ga het nu gelijk veranderen.

Dat GTA IV slecht is om te refereren wist ik niet, zal daar dan even niet naar kijken. Verder heb ik mijn pc helemaal geformateerd en een verse instal op gezet. Het gaat hier om een "getweakte" xp waar ik hele goede ervaringen mee heb. Ik ga ff de videokaart omdraaien en kijken wat er gebeurd.

• Delectable
Het had inderdaad te maken met het verkeerde PCI slot. Ik had hem op de verkeerde aangesloten omdat daar meer ruimte was ivm een aankomende casemod. Heb het nu omgedraaid en alles draaid als een zonnetje.

Ontzettend bedankt voor dit geld besparende, en game ervaring verbeterende advies!!
Pagina: 1