Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Afgelopen vrijdag nieuwe PC gehaald. Er zat toen een clean install XP SP3 op.
Thuis alle benodigde software voor mijn ouders erop gezet (skype, firefox, office, thunderbird, Quickcam drivers, printerdrivers).

Specs
C2D E7300
2GB ram
8400GS
500GB HDD

Na alles geinstalleerd te hebben deed de pc het perfect. Ook na een aantal keer rebooten.
De volgende ochtend wilde hij niet opstarten. Het windows laadbalkje bleef hangen.

Geprobeerd:
Via xp cd opstarten
herstelconsole fixboot, fixmbr

Geen van dit allen werkte, ik kon alleen wel in veilige modus komen. Daar heb ik systeemherstel gedaan, dit had geen effect.

Toen heb ik de pc uitgezet, stroomkabel er een minuutje uitgehaald, terug in, en hij bootte zowaar weer!
Toen nam ik aan dat alles weer in orde was. Zelfs paar keer gereboot met succes.

Vandaag zijn we weer een dag verder en weer boot hij niet. Ik heb nog alle randaparatuur behalve tobo uitgeschakeld en ontkoppeld. Zonder succes. Maar als ik weer de stroomkabel er een tijdje uithaal, boot hij daarna met succes.

Wie heeft nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Niet verder mee soebatten, gewoon terugbrengen. 't Ding is gloednieuw en dus nog onder garantie; als je er aan gaat lopen frotten krijg je straks misschien 0 op rekest als je aanspraak maakt op je garantie. Simple as that.

Ik zie trouwens niet waarom dit in WOS staat; het lijkt me een hardware probleem als stekker eruit/erin helpt :?

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 23-12-2008 15:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Cold boot probleem ? Wil nog wel eens voorkomen bij bepaalde Mobo/PSU combinaties. Bij mijn vorige werk kwam het vaak voor bij Aopen voedingen icm Intel boardjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, als het een coldboot probleem zou zijn, moet ik hem dus terugbrengen naar de PC-boer. Goed, dan doe ik dat ook maar.
En waarom ik em in WOS heb gezet, hij start wel op in safe mode. Dus dan zou het een software probleem kunnen zijn. Als het aan de mobo/psu combi oid ligt, zou hij eigenlijk ook niet mogen booten in safe mode toch? Maar dit doet hij wel. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee idd, overheen gelezen.
Dan zou ik stap voor stap wat drivers gaan uitschakelen om zo achte de boosdoener te komen. Evt bootlogs etc maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

"
Na alles geinstalleerd te hebben deed de pc het perfect. Ook na een aantal keer rebooten.
De volgende ochtend wilde hij niet opstarten. Het windows laadbalkje bleef hangen.
"

opstarten

met:

code:
1
2
3
4
5
6
Windows Advanced Options Menu
Please select an option:

Enable Boot Logging

Use the up and down arrow keys to move the highlight to your choice.

En kijken waar hij op vast loopt...

ROBIII heeft ook gelijk, maar je bent een tweaker of niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:02:

En waarom ik em in WOS heb gezet, hij start wel op in safe mode. Dus dan zou het een software probleem kunnen zijn. Als het aan de mobo/psu combi oid ligt, zou hij eigenlijk ook niet mogen booten in safe mode toch? Maar dit doet hij wel. Iemand nog suggesties?
Nou, Safe Mode doet eigenlijk vrij weinig aan specifieke drivers laden.
Ik zou vooral een keer de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlopen - al hoor je eigenlijk er vanuit te gaan dat wanneer je een PC kant en klaar afhaalt je dit soort gedoe niet hoeft te doen.

Zwiepert naar PMG dus, want dit klinkt als een temperatuur-achtig iets.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
De belangrijkste spec staat er trouwens niet bij.

Merk, model, type moederbord.

Tevens is onduidelijk wat het merk en model van het RAM en de HD zijn. Maar das minder relevant in deze. Hoe dan ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen. (Had je al moeten doen voordat je dit topic opende.)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
kalizec schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:30:
De belangrijkste spec staat er trouwens niet bij.

Merk, model, type moederbord.

Tevens is onduidelijk wat het merk en model van het RAM en de HD zijn. Maar das minder relevant in deze. Hoe dan ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen. (Had je al moeten doen voordat je dit topic opende.)
Belangrijkste?
Het Belangrijkste zou in dit geval wel eens de PSU kunnen zijn, die niet goed overweg kan met de hardware.

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1