• Djoezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05-2021
Ik wil een nieuwe LCD TV aanschaffen (waarschijnlijk Philips 42PFL9703) en ik ben nu alle opties voor het aansluiten aan het bekijken.
Inmiddels heb ik enkele dagen besteed aan het doorspitten van allerlei internet sites, maar ik ben er nog steeds niet uit.

Mijn situatie is als volgt, ik heb nu:
  • UPC Digital met mediabox
  • Schotel met Philips tuner DSR2210
  • Pioneer Homecinemaset XV DV313
  • VHS Videorecorder
  • Ik heb beneden in de huiskamer straks de LCD Full HD TV en boven nog 3 gewone buis TVs
Ik wil straks overgaan op UPC Digital HDTV met DVR en de VHS videorecorder eruit gooien.
Tevens is de IR ontvanger van de AB op de Philips digitale satelliettuner kapot, daar wil ik dus ook een oplossing voor.

Wat ik wil is :
  • digitale kanalen kijken op standaard kwaliteit en HD kwaliteit van UPC
  • digitale kanalen kijken op standaard kwaliiteit en HD kwaliteit via de schotel (Astra)
  • films kijken via pioneer home cinema
  • films kijken via Blu Ray
  • opgenomen programma's afspelen van de HD van de UPC media box
  • geluid via de home cinema met 5.1 voor alle bovengenoemde opties
vragen die ik heb zijn :
  • moet ik ook nog analoog kunnen blijven kijken omdat bij sommige kanalen beter beeld geeft?
  • krijg ik problemen met Lipsync en zo ja hoe los ik dat op?
  • ik moet natuurlijk een Blu Ray speler kopen, enig advies?
  • hoe sluit ik alles op elkaar aan
  • en de belangrijkste vraag . . gaat het allemaal lukken met die UPC mediabox, daar hoor ik namelijk allemaal enge verhalen over :?
  • Ik kom ook steeds verhalen tegen die over "black boxes" gaan zoals de Dreambox, maar wat kan je daarmee? Kan je daarmee andere apparaten uitsparen (bijvoorbeeld de sat-tuner?)
Bedankt vast voor de moeite van het reageren.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:11
Poeh, een hoop vragen. Probeer eens te zoeken op dit forum, dan zal je een hoop antwoorden en overwegingen vinden.

Volgens mij:
1. heeft digitaal beeld via jouw bronnen (UPC en satelliet) voldoende kwaliteit en heb je dus geen analoog meer nodig, maar het is wel makkelijker voor de andere tv's in je huis (die hebben dan geen losse kastjes e.d. meer nodig).
2. Lipsyncproblemen ontstaan als je je geluid over een receiver laat lopen, en niet via je tv. Dit is met de meeste receivers op te lossen. Even op letten bij de aankoop van je receiver.
3. De Playstation 3 schijnt nog steeds de beste Blu-ray-speler te zijn, omdat deze updates krijgt en vrij snel is.
4. Aansluiten kan je het beste met HDMI-kabels doen; van de apparaten naar je receiver en dan één kabel van je receiver naar je tv.

Overigens vraag ik me af wat je met zoveel entertainment moet, daar heb ik helemaal geen tijd voor :+ .

• Djoezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05-2021
Bedankt voor je snelle reaktie. Hieronder mijn response in vet.
Mr.Qips schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:50:
Poeh, een hoop vragen. Probeer eens te zoeken op dit forum, dan zal je een hoop antwoorden en overwegingen vinden.

Volgens mij:
1. heeft digitaal beeld via jouw bronnen (UPC en satelliet) voldoende kwaliteit en heb je dus geen analoog meer nodig, maar het is wel makkelijker voor de andere tv's in je huis (die hebben dan geen losse kastjes e.d. meer nodig).
Ik wil sowieso het analoge signaal behouden voor de TVs boven, bovendien moet je wel bij UPC :| .Mijn eigenlijke vraag was meer of ik nog een analoge aansluiting nodig heb (SCART) op mijn HDTV om standaard kwaliteit nog enigszins acceptabel te kunnen weergeven zonder hick-ups en blokken.

2. Lipsyncproblemen ontstaan als je je geluid over een receiver laat lopen, en niet via je tv. Dit is met de meeste receivers op te lossen. Even op letten bij de aankoop van je receiver.
De receiver heb ik al, maar hoe kan ik zien dat die het signaal van de TV begrijpt hoeveel de vertraging is?

3. De Playstation 3 schijnt nog steeds de beste Blu-ray-speler te zijn, omdat deze updates krijgt en vrij snel is.
Interessant, hoop dat mijn zoon dit niet leest O-)
4. Aansluiten kan je het beste met HDMI-kabels doen; van de apparaten naar je receiver en dan één kabel van je receiver naar je tv.
Wat bedoel je met receiver, de UPC mediabox, de sat-tuner of de homecinema? :?

Overigens vraag ik me af wat je met zoveel entertainment moet, daar heb ik helemaal geen tijd voor :+ .

Ik heb een Spaanse vrouw die graag naar Spaanse zenders kijkt (sat), een zoon die graag documentaires kijkt (UPC Digitaal) en een dochter die van films houdt (BLuRay), ik kijk zelf eigenlijk alleen maar praatprogramma's |:(

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:11
Haha, interessant gezin zijn jullie :p .

Scartaansluiting zit op (vrijwel) elke tv en is vooral voor oude apparatuur bedoeld: dvdspelers die nog geen HDMI kennen, videorecorders, oude digitaalontvangers, etc. Omdat hier stereogeluid uit komt, hoef je deze niet persé op je receiver aan te sluiten, denk ik.

Met receiver bedoel ik trouwens een meerkanaals geluidsversterker met ingebouwde fm-ontvanger. Ik begrijp dat je deze al hebt (jij noemt het 'homecinema', geloof ik). Wat voor inputs heeft deze?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Zo :) , ik zou vooral letten op veel HDMI aansluitingen. Die video is het probleem niet.

* sommige TV's hebben een ingebouwde DVB-S tuner of zijn los te koop als insteekcard (dit is je sateliettuner, en dus ook te bedienen met de TV-ab)
* De analoge TV's in huis heeft vlgs mij niets met de nieuwe hoofd-Tv te maken, maar de kabel moet wel in je UPC-tuner (of werkt ups niet met een kabel?) pin mij hier niet op vast, ik weet niets van UPC. Ik zou gewoon naar een goede oplossing van Hirschman kijken.
* de andere tv's kunnen niet gebruik maken van je digitale bronnen, of je moet echt enorm aan de slag.

www.casarodriguillo.com