Win SBS 2k3 raid driver via floppy

Pagina: 1
Acties:

• toycel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08-2010
Hallo,

ik heb een HP Proliant ML115 en wil hier nu windows sbs 2k3 op installeren. De Proliant heeft 4 sata schijven, 2 van 160 en 2 van 500 gb. De 2 500 gb's moeten in mirror als databackup dienen en de 2 160 gb's in mirror als systeem(C) schijf.

Alleen als ik nu via de bios de raid-functionaliteit inschakel en daarna twee arrays aanmaak dan heb ik het probleem dat bij het installeren van windows er gevraagd wordt om de drivers voor de raid-chip en die moeten(!) via de a-schijf(floppy) maar die zit hier niet in en er is ook geen aansluiting hiervoor.

Ik heb het hele forum al opgezocht en kom oa usb-floppy's tegen maar dan moet je(wat ik lees) maar net de goeie hebben, usb-sticks maar die schijnen ook niet allemaal te werken of ik moet de cd maar slipstreamen maar ik heb de originele cd en wil die eigenlijk gebruiken en bij de server houden.

Ook ben ik al iets(op het internet) tegen gekomen mbt HP Smartstart(deze cd zit standaard bij de server) maar hier kan ik alleen maar de diagnostic tool(automatisch) opstarten.

Heeft iemand een optie waarmee ik deze hardware met de originele cd's 'gewoon' kan installeren?

Alvast bedankt, gr Jürgen

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
ik heb met een soortgelijk probleem zitten prutsen. Geloof me, die 3 tientjes voor een usb floppy zijn het dik waard als je kijkt wat je allemaal voor capriolen moet uithalen om het zonder een floppy drive voor elkaar te krijgen.

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-02 15:35

RaseriaN

So much choices..

Vreemd dat je geen goede Smartstart CD/DVD bij je server hebt, want daar is het zo mee gepiept.
Zou als ik jou was een HP USB Floppy Drive aanschaffen en ik verzeker je je krijgt er geen spijt van.

Hebben er hier ook een en het ding werkt echt altijd.

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:21
Je kunt ook op http://driverpacks.net/ de driverpack BASE downloaden en de driverpack MassStorage. Hiermee kun je heel veel mogelijke SATA/RAID drivers slipstreamen. Ik snap ook dat je de originele cd's wilt houden, maar toch lijkt slipstreamen mij de meest snelle oplossing in dit geval.
Anders moet je een USB floppy drive aanschaffen, wat natuurlijk ook nooit kwaad kan om te hebben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

toycel schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:34:
Heeft iemand een optie waarmee ik deze hardware met de originele cd's 'gewoon' kan installeren?
De echte bikkel gebruikt de [OEMbootfiles] config optie in z'n winnt.sif of unattend.txt file :)
Dat is eigenlijk ook hetgeen die smartstart CD doet.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 23-12-2008 19:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je bent niet de enige dit tegen dit probleem aanloopt, in onderstaand topic op het HP forum staan alle mogelijke workarounds genoemd:

ML115 Install Windows 2003 without Floppy
RaseriaN schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:40:
Vreemd dat je geen goede Smartstart CD/DVD bij je server hebt, want daar is het zo mee gepiept.
SmarStart wordt niet supported voor een 100 series server....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

En een nieuwe versie van Smartstart kan je gewoon downloaden en branden...

Maar Smartstart werkt dus blijkbaar niet :(

[ Voor 29% gewijzigd door Gé Brander op 23-12-2008 19:41 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
RaseriaN schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:40:
Zou als ik jou was een HP USB Floppy Drive aanschaffen en ik verzeker je je krijgt er geen spijt van.

Hebben er hier ook een en het ding werkt echt altijd.
de ml150 series zijn dermate lowbudget kwa hardware dat hier geen smartstart software voor is gemaakt. (no offense aan de topicstarter welke ongetwijfeld heel erg blij is met zijn nieuwe server :+ )

wel blijven lezen powershell, blijven lezen :X

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 23-12-2008 19:58 ]

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[MassStorageDrivers]
"Intel(R) 82801FR SATA RAID Controller (Desktop ICH6R)" = "OEM"
"IDE CD-ROM (ATAPI 1.2)/PCI IDE Controller" = "RETAIL"

[OEMBootFiles]
iastor.cat
iastor.inf
iastor.sys
txtsetup.oem

Vervang die met de juiste variant van jouw driver, en brand CD 1 gewoon even opnieuw.

[ Voor 53% gewijzigd door alt-92 op 23-12-2008 20:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• toycel
Allen dank,

ben door jullie verder gekomen en kom dus inderdaad tegen dat smartstart uberhaupt voor dit type niet werkt(fijn van HP).

Heb ook veel gelezen dat de drivers slipstreamen ook niet werkt aangezien ik een mobo heb met een nvidia chipset dus helaas.

Ik zal dus inderdaad maar de ouderwetse manier van een floppy drive moeten gebruiken en even een usb floppy drive gaan kopen.

Nogmaals bedankt voor al jullie snelle reacties!

• toycel
En alt-92,

dank maar voor jou oplossing weet ik toch net iets te weinig van dit alles!

Verwijderd

pak nlite en je kunt zo de drivers erin bouwen
Pagina: 1