Ik probeer een groot aantal homedrives te veranderen. Deze zijn in het verleden niet goed gezet door een voorganger. Ik wil het met een batch script aanpassen. Alles gaat goed behalve dat hij voor %username% mijn eigen usernaam gebruikt. Op internet vind ik dat ik $username$ moet gebruiken maar dit werkt weer verder niet met een hidden share voor een of ander onbekende reden.
Er zijn een groot aantal vbscripts die werken maar deze werken op OU niveau. Bijne alle users staan in 1 OU en ze werken op verschillende vestigingen waar de homedrives lokaal op een vestigingsserver staan. Dus ik moet met lijstjes van usernames werken. Ik weet dat ik meerdere users kan selecteren en wijzigen maar dit is vrij werkintensief.
Ipv username kan ik de username uit de tekstfile inladen maar dit geeft problemen als je later een keer de user kloont.
(En ja windows 2000 is verouderd... we gaan binnenkort naar 2008 )
De code die ik gebruik:
Er zijn een groot aantal vbscripts die werken maar deze werken op OU niveau. Bijne alle users staan in 1 OU en ze werken op verschillende vestigingen waar de homedrives lokaal op een vestigingsserver staan. Dus ik moet met lijstjes van usernames werken. Ik weet dat ik meerdere users kan selecteren en wijzigen maar dit is vrij werkintensief.
Ipv username kan ik de username uit de tekstfile inladen maar dit geeft problemen als je later een keer de user kloont.
(En ja windows 2000 is verouderd... we gaan binnenkort naar 2008 )
De code die ik gebruik:
code:
1
| For /f %%1 in (users.txt) do dsquery user -samid %%1 | dsmod user -hmdir "\\fileserver\users$\$username$" -hmdrv p: |
[ Voor 10% gewijzigd door m3gA op 23-12-2008 14:31 ]