Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke tweaker lost dit vista beveiligingsprobleem op?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.322 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit in de stres. En hard. Ik als redelijke ervaren computerfreak heb mijzelf opgehangen aan de beveiliging van vista. In vista kun je partities beveiligen door machtingen af te geven voor bepaalde gebruikersgroepen. Zo kun je bijvoorbeeld je externe harde schijf met "geavanceerd delen" zo instellen dat alleen het account op de pc die jezelf gebruikt toegang geeft op die harde schijf. Je wilt natuurlijk niet dat je vriendin al je harde politiefilms ziet 8)7

Toen kwam er een dag dat ik op ftd (een nieuwsgroepdatabase) een hele vette vista zag. De Extreme Gamer versie van djdj. Dus helemaal in de installatiegekte ben ik vergeten op mijn externe harde schijf de rechten weer normaal te maken.

IK KAN NU DUS NIET MEER BIJ MIJN BESTANDEN!! |:( Niet alleen harde politiefilms maar ook veel andere belangrijke data is nu vergrendeld. Wie is zodanig guru om mij uit de brand te helpen??

Heb even een printscreen gemaakt om jullie een idee te geven:
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/6260/hickupzs9.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 14:05 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om de ownership over te taken?

Wat heb je zelf allemaal geprobeerd?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• elvis4444
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-04 15:34
Heb je geprobeerd om precies hetzelfde account aan te maken die de rechten had?

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Heb je de gegevens ook ge-encrypt? zo ja, dan weet ik het niet.

als je dat niet heb gedaan zou je altijd nog met een speciale bootcd (hirens etc) nog wel bij je partitie kunnen komen.

Pak je rust!

Verwijderd

Niemand hier kan zeker weten dat het écht jouw bestanden zijn. Voor hetzelfde geld ben je nu aan het inbreken op de portable HDD van iemand anders.

En je hebt er helemaal niks aan, maar je had natuurlijk moeten zorgen dat je een degelijke backup had van alle écht belangrijke data.

Dus ja, you're fucked. En nee, niemand zou je hier moeten helpen.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
elvis4444 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:07:
Heb je geprobeerd om precies hetzelfde account aan te maken die de rechten had?
Gaat niet werken :+

Elke acount heeft een eigen ID.. een string van 24 cijfers/leters.
Als je een nieuw account aan maak krijg je een nieuw ID.

Daarnaast is de HDD encrypted. je zal dus moeten decrypten ben alleen bang dat je wel een tijdje bezig bent!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Zoww.. dat zijn rappe tijden jongens.. moeten jullie niet aan het werk?! Of zijn jullie aan het werk zoals ik :D

Srry voor onvolledige informatie. eughmm. Wat heb ik geprobeerd. Inderdaad het ownership taken. Dat lukte met een aantal mappen. Maar de mappen waar ik als enig Object 'Sven" had, zoals mijn account heette en nu ook weer heet kom ik er niet in. Ik verwacht dat ik bij de andere mappen "iedereen" wel heb laten staan. Want door het overtaken heb ik wel toegang tot een aantal mappen.

Hoe bedoel je elvis? Ik gebruik nu Vista Eternity 2009 met dezelfde accountnaam. Maar dat slikt hij natuurlijk niet. Waar zou vista de link leggen dan? Naam, serienummers van vistaversies??.... Ik vraag me af waardoor hij weet dat ik een andere vista gebruik....

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-11 14:54

Blonde Tux

<advertisement>

Een Linux live cd starten, kijk of je dan al wat kan terug vinden. Zo niet probeer dan met chmod een onbelangrijk bestandje aan te passen zodat je het wel kan lezen.

Als er een encryptie op zit: Sla ik het over.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:11:
Dus ja, you're fucked. En nee, niemand zou je hier moeten helpen.
Wel erg kort door de bocht. Alhoewel ik je reactie wel begrijp. Maar niet helpen... Ik kan wel zeggen ik lieg niet, haha, maar ja... En ik weet dat ik stom ben geweest. Dus don't rub it in please 8)7

• anandus
  • Niet online
Wat is een 'Vista Eternity'?

Verder, als het inderdaad encrypted is heb je pech.
Zoals Cheetah zei: Had je maar backups moeten maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Den the Man schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:07:
Heb je de gegevens ook ge-encrypt? zo ja, dan weet ik het niet.

als je dat niet heb gedaan zou je altijd nog met een speciale bootcd (hirens etc) nog wel bij je partitie kunnen komen.
Kijk, goede vragen stellen houd ik van. Ik heb niets encrypted. Tenzij je hetgeen bedoelt wat gebeurt nadat je jezelf als enige object hebt ingevuld bij machtigingen...

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:12:
[...]
Daarnaast is de HDD encrypted. je zal dus moeten decrypten ben alleen bang dat je wel een tijdje bezig bent!!
Decrypten? Hoe werkt dat?

Verwijderd

Dat is een Vista illegaal vanaf Internet die handmatig is omgezet met aangepaste services bijv. Het wordt ook wel "Gaming edition" genoemd maar als de achtergrond en wat services, uitzetten al tot Gamer leid dan zal het wel zo zijn :P Het is iig niet van Microsoft zelf, zijn gewoon end-user aanpassingen in een Iso gepropt. Je FPS ofzo wordt er ook niet beter van.

En idd, TS, een beetje je eigen schuld.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
anandus schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:15:

Kan je in Veilige modus komen, en toegang wijzigen?

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:15:

Eternity is een verbeterde vista versie met wat nieuwe content... De Extreme Gamer versie met 200 registertweaks werkte niet lekker bij me dus vandaar maar weer voor de esthetiek gegaan..

Ik hekel backups maken van 380 gig. Het zijn allemaal films, dus geen docs of foto's. De map fotos die je ziet (van mijn dochter) heb ik inderdaad drie keer gebackuped. Dus zo'n koekje ben ik ook niet luitjes..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:18:
[...]

En idd, TS, een beetje je eigen schuld.
Zeg dan niets... zeg je dat ook altijd bij gasten die hun processor onder een hoek van 45 graden in de socket plempen? Lekker behulpzaam. Maar snap wel dat je dat zegt.. toen het me twee dagen geleden overkwam zakte ik zowat door mijn bovenverdieping.. heb een uur niets meer gezegd...

IK WEET dat het mijn EIGEN schuld is. Maar ook mensen met enig intellect maken fouten. Ik was in de ban van GTA 4 en FPS, dus een stuk of 30 zaken gebackuped behalve dit beveiligingsgeintje van me wat ik eens in de late uurtjes toegepast had.... het schoot me tijdens de installatie van de EG versie te binnen..

dus give me a break...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 14:26 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
...maar heb je iets als bitlocker/encryptie gebruikt of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:25:
...maar heb je iets als bitlocker/encryptie gebruikt of niet?
Nee! Is dat een goed iets??

• Noork
  • Niet online
Nou dan hoef je in elk geval niks te decrypten (wat volgens mij nagenoeg onmogelijk is)

Ik lees hier het volgende:
Even if an administrator has not permissions he should be able to take ownership via Explorer to access the folder properties for security. If that does not work for you for some reason take a look at the free utility fileacl that is also shown on the Microsoft website as it has an option to force ownership.

[ Voor 51% gewijzigd door Noork op 23-12-2008 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
THX Noork

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 11:26

buggienuk

lekker buggie

Zolang je geen encryptie gebruikt is het waarschijnlijk mogelijk om de data terug te krijgen. Als het daadwerkelijk ge-encrypt is, een extra beveiliging specifiek bedoeld om data te beschermen tegen onbekenden, dan is het lastig/onmogelijk om de data terug te krijgen.

Maar, het best is om even een knoppix live cd (klik) te downloaden en daarmee je computer op te starten. Zo kom je in een linux omgeving terecht waar je waarschijnlijk wel bij de data kan komen.

Als je dan nog een foutmelding krijgt dat je geen eigenaar bent moet je de dat even aanpassen. Uit mijn hoofd moet je dan in de terminal "chown 777 [locatie van harde schijf]" gebruiken, eventueel als super-user (dus "sudo chown 777 [locatie]"). Eventueel kan iemand die meer thuis is in linux dit even verder uitleggen, ik heb er hooguit enkele daagjes mee gespeeld :$ . Ander heeftGoogle nog heel wat goede trucjes.

EDIT:
Of je doet wat Noork zegt, wat een stuk makkelijker is 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door buggienuk op 23-12-2008 14:40 ]

Ook bekend op XBL als buggienuk

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt man buggienuk! Ik ga hem nu downen... Maar stel dat ik mijn data wel kan benaderen via de Linuxomgeving... hoe zet ik de data dan om zodat ik er in vista weer toegang tot heb... kijk graag Top Gear nl. :p

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:43:
Hey bedankt man buggienuk! Ik ga hem nu downen... Maar stel dat ik mijn data wel kan benaderen via de Linuxomgeving... hoe zet ik de data dan om zodat ik er in vista weer toegang tot heb... kijk graag Top Gear nl. :p
Probeer eerst wat Atomsk zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas niet... zoals je op mijn print src kunt zien heb ik geen toegang tot de map beveiliging... maar toch bedankt..

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik kwam dit tegen, geen idee of het helpt:
make a blank file, or use a desktop.ini

get a full version of paragon harddrive partitioning tool (for dos)

boot it up

and get the partition tool to replace $security in the root of each ntfs partition with the blank file or desktop.ini

trust me IT worked,

i had at one time, xp, and had a major reg issue, and had a vista disk to hand, so i installed and got access to my files, repaired the issue, and went back to xp, and found i couldnt remove vista, (permissions.) so i did the above and WHAM no vista or ntfs security/permissions

it will work, 2000% guaranteed,

just make sure its version 8.5 or higher (i know 8.5 works, unsure about higher versions, but it should.)
Poging waard zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Wow! Zeker poging waard... Gaan we doen! Kan zijn dat mijn dochter zo wakker wordt.. dus dan doe ik pas vanavond laat verslag..

Thx! Moordende Aas!

Verwijderd

Topicstarter
shit.. kan de Paragon voor windows wel vinden maar niet die voor dos....

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26
Als je iets makkelijkers wilt doen.
Download eender welke linux distributie (bv ubuntu) en brand deze op een cd, start vanaf de cd met de livecd optie.
Wacht tot je op de linuxdesktop bent, steek je externe harde schijf in en deze zal automounten (folders en files laten zien). Ga nu gewoon naar de "beveiligde" folder en kopieer alle bestanden erin naar een andere folder op je externe schijf.
Wanneer je klaar bent reboot je gewoon je pc.

Verwijderd

Topicstarter
goed fikkie, dan toch maar eerst dat proberen.. zoals buggienug ook al zei..

Verwijderd

Topicstarter
ben nu de torrent aan het binnenhalen.. omg.. een torrent :s ghehe das war ein mal... volgens sommigen dan..

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je hebt zo te zien aardig wat problemen.

Ik neem aan dat je geprobeerd heb om met je eigen account het ownership van de folder te krijgen.
Wat je zou kunnen proberen is met het administrator account ownership te nemen.
Neem aan dat onder vista, net als bij zijn voorgangers het sid van het local administrator account hetzelfde is.

Update,

Bedachte me net iets, kan zijn zij dat je via diskmanagement de disk moet importeren.
Het is dacht ik wel mogelijk om ntfs van 1 systeem naar een ander te zetten, maar dan moest je nog iets in diskmanagement doen

Kan het hier helaas niet testen, alle systemen zijn hier members van hetzelfde domain

[ Voor 32% gewijzigd door brid op 23-12-2008 15:24 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Noork
  • Niet online
Mijn oplossing ook nog getest? Dat is iets sneller uitgevoerd dan het binnenhalen van een iso van 700MB. Overigens kun je vast wel een bootable Linux iso vinden van een gewone ftp, wat sneller kan werken dan via een torrent.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:31
of anders installeer je even unetbootin, waarmee je een bootable linux usb-stick maakt: werkt een stukje vlotter dan de cd-versies.
Hele hd chmodden en klaar is kees.

[ Voor 15% gewijzigd door bas-r op 23-12-2008 15:20 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:45:
[...]

Nee helaas niet... zoals je op mijn print src kunt zien heb ik geen toegang tot de map beveiliging... maar toch bedankt..
Maar wel bij een knop "Geavanceerd".

Klik daarop, en ga dan (als Administrator, want die heeft altijd de mogelijkehid om owner te worden) het onwership nemen van alle mappen (en onderliggen de mappen).
Daarna kan je weer bij het tabblad beveiliging (wederom als Administrator) en kan je de lokale groep "Gebruikers" weer toegang geven.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

gelukt??

Zou me wel enigsinds teleurstellen, als dat de beveiliging is die Windows Vista biedt.... komt in de buurt van geen beveiliging.

• brid

brid

Hier nog even voor je aan het testen geweest, even een usb stick ntfs geformateerd en een map gemaakt die alleen op stond voor een lokale gebruiker.
Vista was zelfs zo aardig om de rechten van de map aan te passen voor me. Ook nog een keer vista -> w2k geprobeerd en in w2k kon ik dus ook gewoon ownership pakken met een admin account.

DIY NAS, Hoofd PC

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Zerveza schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:06:
gelukt??

Zou me wel enigsinds teleurstellen, als dat de beveiliging is die Windows Vista biedt.... komt in de buurt van geen beveiliging.
Valt wel mee. Het gaat hier in feite om shares en het toegang verlenen daartoe, Wanneer je echter gewoon bij de fysieke opslagmedia kunt, dan helpt die "beveiliging" niet, maar dat heb je bij ieder OS. Tenzij er encryptie wordt toegepast en dat kan ook onder Vista e.d. Moet je natuurlijk wel zo slim zijn om een backup te maken van het beveiligingscertificaat dan, anders gaan de bestanden verloren wanneer de Vista installatie onbruikbaar wordt.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
Fuck man.. wat een replies! Mijn dochter werd net wakker en dus automatisch PRIO 1! ghehe..
De Linux cd is binnen. Die gaan we nu branden. Intussen ga ik die simsalabim van brid uitesten. Ik gebruik een account met admin rechten maar zal voor de zekerheid het account aanzetten en gebruiken. Dat zou wel een HELE snelle fix zijn en dus inderdaad een teleurstelling inzake het beveiliginsniveau van Vista....

Equator... Shalom! :p ik ga testen...

Verwijderd

Topicstarter
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET WEERKKKTTT!!!! Potverdorie wat is dit forum verbazingwekkend goed..

Dames en heren hulde aan Equator! Het kostte me maar liefst 4 minuten en dertien seconden om die data weer in gebruik te hebben. Echt fenomenaal! En het lekkerst aan die post van je is hoe droog het uit je strot komt.. en hoe waar het is dat enkele mensen maar iets roepen en met kreten komen "you're fucked en stom!" Mooi niet dus.. Desalniettemin heb ik Linux Live nu op een dvdtje en kan ik daar weer me pochen in de kroeg :p

We weten allemaal weer een beetje meer nu!

Edit:

Noork was eerder lieve mensen met zijn linkje.. Ik ben alleen een chinees en lees alle nieuwe berichten altijd van onder naar boven... Bedankt Noork.. En Equator natuurlijk ook voor de moeite te nemen een verhaaltje te typen voor MIJ.. haha thx allemaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 18:05 ]

• brid

brid

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:00:
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET WEERKKKTTT!!!! Potverdorie wat is dit forum verbazingwekkend goed..

Dames en heren hulde aan Equator! Het kostte me maar liefst 4 minuten en dertien seconden om die data weer in gebruik te hebben. Echt fenomenaal! En het lekkerst aan die post van je is hoe droog het uit je strot komt.. en hoe waar het is dat enkele mensen maar iets roepen en met kreten komen "you're fucked en stom!" Mooi niet dus.. Desalniettemin heb ik Linux Live nu op een dvdtje en kan ik daar weer me pochen in de kroeg :p

We weten allemaal weer een beetje meer nu!
hmmm dat er zoveel werd geroepen kwam meer door dat je aangaf al geprobeerd owner nemen.......
We gingen uit van een echt probleem, niet van gepruts van de gebruiker ;)

DIY NAS, Hoofd PC

Verwijderd

Topicstarter
Beetje lange tenen gedrag brid.maar interpreteer "enkele" zoals je wilt.Ik had wat ownen betreft alles geprobeerd behalve het administrator account. Omdat mijn eigen account altijd admin rechten heeft had ik het daar nog niet gezocht.
Maar brid, met "geroepen" bedoel ik niet degenen die constructief iets te melden hebben zoals jij deed. Ik bedoel de enkelen die direct zeggen dat je fucked bent. En eerlijk gezegd lees ik jouw reactie net pas. Ik ben de hele avond weggeweest dus reageerde ik eerder vanavond nogal fundamenteel.

En gebruikers "prutsen" eenmaal wel eens... Jammer dat je het op die manier formuleert....

Daarnaast stond in jouw post inderdaad ook de oplossing. Neem me niet kwalijk. Zoals ik zei was ik vanmiddag overrompeld door het aantal reacties...

Ik ben iig geholpen en gecharmeerd door jullie behulpzaamheid.. en brid....of ik nu een prutser ben of niet. wat is een forum zonder de "prutsers":)

Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 00:29 ]

Verwijderd

Dames en heren hulde aan Equator! Het kostte me maar liefst 4 minuten en dertien seconden om die data weer in gebruik te hebben. Echt fenomenaal! En het lekkerst aan die post van je is hoe droog het uit je strot komt..
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:03:
Ik als redelijke ervaren computerfreak...
en hoe waar het is dat enkele mensen maar iets roepen en met kreten komen "you're fucked en stom!" Mooi niet dus..
Je bent nog steeds een domme lul hoor. Je hebt alleen geluk dat het om iets triviaals ging, en niet iets waar een "ervaren computerfreak" écht een probleem mee zou hebben.
Doordat je zelf aangeeft een ervaren gebruiker te zijn worden de voor de hand liggende dingen niet meer genoemd. Misschien een aardige les voor de volgende keer dat je je eigen systeem verkloot. ;)

En wat maar weer belangrijk blijkt te zijn: als het echt niet zo standaard is als "take ownership" (dat een ervaren gebruiker écht wel kent), en dus geavanceerder is, hoort het eigenlijk niet op dit forum thuis, want dan valt het wel degelijk onder kraken. En hoe zuur het ook is voor iemand met een probleem, ik wil niet dat dit forum een helpdesk wordt voor tuig dat laptops en computer jat, gegevens steelt, en de hardware weer doorverkoopt. Ik wilde dat nog even hebben duidelijk gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 01:37 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:13
En nog even aanvullend, dit is niet echt 'beveiliging' van vista, het is eerder het principe van het toekennen of ontnemen van rechten, iets wat ook bepaald niet 'omzeilt' of gekraakt kan worden (tenzij je fysieke toegang hebt tot de gegevensdrager), die rechten die je instelt (althans per user) zijn van toepassing op die pc of een domein, want zoals hierboven al aangegeven heeft iedere user een unieke id van 24 tekens. Doe je het per groep, zoals bv builtin\administrators, dan heeft ieder user die tot de groep builtin\administrators in eender welk domein of eender welke standalone pc onmiddellijk (zonder eerst wat gehassel met het nemen van ownership en daarna opnemen van rechten) toegang tot bestanden.

Als je daar wat meer over wilt weten, en eigenlijk de elementaire basis van wilt kennen (voordat je je een ervaren computergebruiker wilt noemen, waar hier een ander beeld van ophangt dan dat van jou, nofi ;-) ) kan je best eens gaan kijken naar 'ntfs permissions' op guugle.

Verder wel blij dat je toegang hebt tot je gegevens, ik kreeg het behoorlijk warm toen ik zag dat er ooit een partitie weg was met de gezinsfoto's!

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 24-12-2008 02:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
En jij hebt pech wat je sociale vaardigheden betreft.

Ten eerste heb ik mijn probleem helder uitgelegd. En er was blijkbaar voor dit probleem een eenduidige oplossing. Daarnaast beschreef ik mijzelf als "redelijk" ervaren. Nogmaals wil ik benadrukken dat het niet om de posts ging die inhoud hadden maar om de gefrustreerde gurutaal van van mensen die in hun leven blijkbaar niet helemaal bereikt hebben wat ze hadden willen bereiken. Zo kom je iig over. Verbitterd en zoekend naar bevestiging. Bespaar me je terechtstellen.

En bespaar me je je hautaine priet praat over wat jij wel en niet wil zien. Dat is niet aan jouw.. Waarschijnlijk is je baan een beetje een teleurstelling waardoor je de hele dag hard werkt om aan die bijna 18000 posts van je te komen.

Koekje...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 02:11 ]

• Noork
  • Niet online
jongens, moet dat nou weer zo :|

Verwijderd

Topicstarter
Heb een hekel aan die forumgeneraals.. Pfwuaaahh kijk mij... heb 83000 posts. Ik MAG jouw doormidden zagen, want daar heb ik medailles voor... aardig zijn is voor mietjes Pfwuaaahh..

Klik zijn naam eens aan en lees zijn posts eens.. aardige vent joh! Meerwaarde!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kwestie is opgelost (toch 't belangrijkste) maar, zonder betweterig over te komen: Tweakers is over het algemeen voor mensen met problemen die die de gemiddelde moeilijkheidsgraad overstijgen. Gezien de oplossing vind ik dat je dit wel degelijk had kunnen googelen en ja je mag je inderdaad dan in de handjes knijpen dat een lieve moderator goed oplet en in feite al het werk voor je verricht.

Dat je vervolgens nog allemaal persoonlijke beledigingen loslaat op iemand die hier scherp op is is imo absoluut niet the way to go.

Dat gezegd hebbende, have fun met je series & films :)

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
jonges jonges, wat een kerstsfeer toch weer :+ vrede op aarde, dan maar? :P

Verwijderd

Topicstarter
rodie83 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 02:32:
Dat je vervolgens nog allemaal persoonlijke beledigingen loslaat op iemand die hier scherp op is is imo absoluut niet the way to go.

Dat gezegd hebbende, have fun met je series & films :)
Ik laat me geen domme lul noemen. Wie beledigd nou wie?????!!! Dat is gewoon niet netjes. Ik ben niet van het type mens dat zich laat vernederen zonder dat daar enige aanleiding toe is. Ik heb twee dagen gegoogeld. En eerlijk gezegd lukte het me niet de zoekterm juist te formuleren. Het "ownen" had ik al geprobeerd met mijn eigen account die admin rechten heeft. Wist niet dat het admin account nóg meer rechten had.

Bovendien was Cheatah scherp op het niet helpen van mij. Slaat gewoon nergens op. Ik ben normaliter een nette aardige gozer die niet op zijn achterhoofd gevallen is in het algemeen. Dus mijn reactie was idd pittig. Was echt even boos. Waarom domme lul?!

Daarnaast ben ik best groen hier en ken ik de etiketten nog niet volledig. Ik als hobby gebruiker houd me vooral bezig met OC en Hardware. Wat beveiliging en algemene netwerkinstellingen ben ik gewoon minder ervaren. Maar iemand die meer dan 500 pc's in elkaar geschroefd heeft, tig systemen succesvol overgeklokt heeft mag zichzelf toch wel redelijk ervaren noemen? Dat was mijn gedachte... Voor sommigen van jullie was het probleem gesneden koek, maar betekend dat dan dat ik mijn vraag hier niet kan stellen omdat het niet "cool genoeg en ingewikkeld" genoeg is? Plus het feit dat er in mijn hoofd lichte paniek heerste en ik graag de vraag, zoals mijn titel ook bevestigd, aan de Tweakers stelde om snel duidelijkheid te hebben.

Maar bedankt voor je plezierwensen iig..das dan wel weer sportief.

Zou wel willen weten op welke zoekterm jullie gegoogeld hebben....

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:37:
Ik laat me geen domme lul noemen. Wie beledigd nou wie?????!!!
Idd niet correct :(

Verwijderd

Topicstarter
brid schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:07:
Je hebt zo te zien aardig wat problemen.

Ik neem aan dat je geprobeerd heb om met je eigen account het ownership van de folder te krijgen.
Wat je zou kunnen proberen is met het administrator account ownership te nemen.
Neem aan dat onder vista, net als bij zijn voorgangers het sid van het local administrator account hetzelfde is.
Maar jij wist het ook nog zo zeker niet brid... Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het met mijn eigen account geprobeerd heb. Dus niet met de admin account.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:12:
Wat heb ik geprobeerd. Inderdaad het ownership taken. Dat lukte met een aantal mappen. Maar de mappen waar ik als enig Object 'Sven" had, zoals mijn account heette en nu ook weer heet kom ik er niet in. Ik verwacht dat ik bij de andere mappen "iedereen" wel heb laten staan. Want door het overtaken heb ik wel toegang tot een aantal mappen.
Ik heb de TS heel duidelijk uitgelegd WAT het probleem precies was. En jij was de eerste brid die er over begon. Desalniettemin bedankt daarvoor natuurlijk. Wat dus betekend dat zeker niet iedereen hier zeker wist dat een admin account wel degelijk meer rechten heeft dan een gebruikersaccount met adminrechten. Dus zo stom kan ik mijzelf niet vinden.

Maar snap het wel... pijpezeiken is nu eenmaal leuk op newbies en prutsers. ;(

• anandus
  • Niet online
Gewoon negeren ;)

Verwijderd

Topicstarter
weet ik... maar kan ik erg slecht..heb een klein hartje :p

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zucht. Gezellig zo.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.