Goede keuze Upgrade-Kit ?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi medetweakers,

Ik wilde graag mn systeem upgraden. De behuizing, harde schijven, monitor, muis en toetsenbord hou ik.

Het gaat om de volgende onderdelen :

Moederbord

143,- GigaByte GA-EP45C-DS3R (Retail, FW, Gb-LAN, Sound, ATX) DDR3-1600 6 sata 8 usb

Processor

179,- Intel® Core™ 2 Quad Q6600

Processor Koeler

25,- Thermaltake Ruby Orb

Voeding

99,- Zalman ZM600-HP 600W

Grafische Kaart

169,- Sapphire HD4850 TOXIC (overclocked)

Geheugen

89,- Buffalo DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit

totaal :
704,-

Ik wil rond de 700,- blijven, dat is ongeveer mn budget.
Ik had nog een paar vragen.

1. Is het waard om DDR3 in dit systeempje te zetten ? DDR2 (800mhz ofzo) heb je al voor 40,- en je kan ook af met een goedkoper moederbord.

2. Geeft de voeding voldoende power ?

3. Scheelt de Radeon 4870 echt veel FPS als ik deze in dit systeem zou zetten ? Is dat 50,- extra waard ?

4. Ik twijfel om als processor de Intel Core 2 Duo E8500 3 16GHz Boxed te nemen van 169,-. Ik wil mn computer ook gebruiken om te gamen. Deze kan wel verderl overgeclockt worden, maar ik weet niet of spellen in de toekomst quadcore zullen vereisen, wat is wijsheid ?

_/-\o_ Mijn dank zal groot zijn ! _/-\o_

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:19
Ik zou DDR2 en een goedkoper moederbord nemen. Dan neem je een 4870 van het prijsverschil. Ook zou ik dan inderdaad een dualcore cpu nemen. Quad heeft nog niet echt veel nut in games. Een dual op 3 ghz zal veel sneller zijn in games dan een quad op 2.4.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

DDR2 800mhz zou je een overclock ruimte geven omde Q6600 naar 3,6 GHZ te brengen. Ik zou daar voor wel een betere koeler nemen dan de rubyorb. Een OZ Vedetta 2 of een Scythe Mugen/Infinity. Of het wijsheid is om een quad core te nemen? Sja ik kan het moeilijk zeggen. Speel je GTA 4? Dan ben je beter af met een quad core. Voor de rest heb je gewoon meer mhz nodig. Maar een quad core op 3,2Ghz is nog steeds erg rap in games die meer aan een dual core hebben(3,2Ghz is wel te doen).

De voeding voldoet makkelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 14:29 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Dit topic is gesloten.