Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

een media player die buffers in interne geheugen ipv hd

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
Ik heb een radio pc geconfigureerd die dienst doet als internet radio pc en automatisch van zenders wisselt en opstart/afsluit. Op dit moment gebruik ik winamp hiervoor, dat werk verder prima.

Het enige probleem is dat de hardeschijf constant gebruikt wordt, waarschijnlijk de geheugenbuffer voor de radiostream.

Omdat het fijn zou zijn als deze pc het nog zeker 5 jaar uit zou houden zonder problemen, heb ik liever dat het interne geheugen hiervoor gebruikt gaat worden. Intern geheugen voldoende en de pc wordt nergens anders voor gebruikt. Dan kan de hardeschijf gewoon automatisch uitgaan of hoeft in ieder geval veel minder te doen, ik zie het namelijk niet zo zitten dat die hardeschijf dag in dag uit 10 uur per dag aan het bufferen is, terwijl ik daar het interne geheugen geschikter voor acht.

Dus mijn vraag is of dit in winamp in te stellen is (heb wel de bufferlengte opties gevonden, maar locatie wijziging niet) en anders een andere mediaplayer die streaming media ondersteund en playlist opties heeft (dit laatste is belangrijk voor de werking van het automatische zenderwisselen). Ik ben dus zeker niet gehecht aan winamp, als het maar werkt.