Extene harde schijf op 2 pc's zonder netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Hoi

Als ik bijvoorbeeld een externe harde schijf koop. Die ik op de ene computer e-sata aansluit, en op de andere pc via usb. Werkt dat? Werkt dat ook als je met beide computers tegelijkertijd, gebruik gaat maken van de harde schijf?

Of zijn er eventueel andere mogenlijkheden?

Ik heb een netwerkschijf gehad. Maar deze beviel me niet qua snelheid en gebruiksvriendelijkheid.

Verder heb ik ook op google niks kunnen vinden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

als de pc's zo dicht bij elkaar staan dat 1 schijf beide pc's kan benaderen dan kan je de schijf ook gewoon op 1 pc aansluiten, die schijf sharen, en een netwerk maken (desnoods cross link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:28
Daarnaast zou het de performence ook niet ten goede komen om de schijf op twee computers tegelijk te gaan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén schijf door twee computers tegelijk laten accessen kan met Fibre Channel, maar dan nog moet je file system het aankunnen, en zowel de kosten als complexiteit daarvan zijn non-triviaal en niet geschikt voor simpel thuisgebruik.

Drie mogelijkheden:

1) schijf dmv USB switch ofwel aan de een, danwel aan de ander verbinden
2) twee PCs alsnog in netwerk verbinden, drive aan de een en sharen (zoasl X.ExceL al noemt)
3) schijf dmv NAS aan netwerk hangen met beide PCs.

Hoe dan ook horen vragen over Opslagmedia & I/O Controllers en over Netwerken hier niet thuis.

Aangezien je per se geen netwerk wilt, move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
dion_b en de rest bedankt voor de info. Ik ga is nadenken over wat ik aan ge schaffen.
Pagina: 1