Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] trage lokale netwerkverbinding ( map network drive )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop met daarop Windows Vista Home Premium. Op mijn vorige laptop ( win xp Prof ) maakte ik altijd gebruik van lokale netwerk stations. Ik bedoel dus een map op de laptop delen en dan daarna toevoegen als stationsletter in deze computer. Nu heb ik dit ook gedaan bij de nieuwe laptop ( win vista ), echter ik merk dat wanneer ik een groot bestand kopieer de snelheid een keer zo traag is ( 25 mb/s tov 50 mb/s ) dan wanneer ik hetzelfde bestand direct op de harde schijf kopieer.

Ik heb al de indexing service uitgezet op de stations.

Waar kan dit verder nog aan liggen?

Verwijderd

Er zijn een aantal hot fixes uitgekomen vanuit microsoft.

KB938979 Vista Performance Update -> Dit is de oplossing voor het langduren van het berekenen van de tijd die er nodig zal zijn voor het kopieren van bestanden.

KB931770 Hotfix -> Hersteld de fout dat windows stopt met het berekenen van de resterende tijd. Deze hotfix zul je zelf aan moeten vragen bij microsoft.

Turn Off Remove Differential Compression ->
1. click start en ga naar het configuratie scherm
2. click program link
3. Under Programs & Features section, select Turn Windows Features on or off link.
4. Unselect (untick) Remote Differential Compression checkbox.
5. Click OK.
6. Wait for the feature to be deactivated.
7. When done, restart computer.

Disable TCP/IP “Receive Window Auto-Tuning” and/or “Receive Side Scaling”
1. Open an elevated command prompt with administrator rights.
2. Type the following commands and press Enter (the second command on RSS is optional):
3. netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled
4. netsh interface tcp set global rss=disabled
5. Reboot computer.