Compraks en geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
OK, het is idd een bekend probleem, maar na wat onderzoek en geprobeer kwam ik tot de volgende conclusie:

Een Compaq (presario 2240) pakt alleen de eerste 4MB van elke CHIP die op het geheugen bankje zit.
Dus stel je doet er een 64MB reepje in van 8*8 MB, dan vind hij maar 32MB, en hij loopt btw ook nog gigantisch vast. Bij een 128MB ding met 16*8MB vind hij dus 48MB. En bij een 32MB reepje met 4*8MB idd 16 meg.

Zou dit kunnen? En zou er dan ook een 64MB reepje bestaan met 16 * 4MB chippies? Dan ken ik eindelijk mijn Comprak upgraden :)

edit:

Verkeerde type nummer |:(

• Steven
Of is er misschien iemand die ervaring heeft met Kingston geheugen in een Compaq.. Werkt dat wel???

Verwijderd

Het maximum geheugen op een compaq is vaak vergrendeld.
Zo had ik eens pressario 4540, hier kon dus maximaal 48 mb in.
Compaq gaat er namelijk vanuit dat het voor compaq beter is dat men een nieuw systeem koopt i.p.v. dat upgraden.

Verwijderd

ikke heb ooit een keer een databaseje gezien waarin stond welk kingston geheugen in welke compaq werkte.

ook al een keer met een emmer simmetjes op stap geweest

weet alleen niet meer waar

misschien bij kingston zoeken?

• Steven
Ben ff gaan zoeken en heb hem gevonden; http://www.ec.kingston.com/ecom/kepler/mfrmod_Bod.asp

Als ik daar echter Mijn modelnummer invul, dan kent hij dat model wel maar als ik dan om meer info. vraag geeft hij een Database error |:(

Iemand anders ervaringen??

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
ik heb een compaq presario notebook 14xl352 en standaard 64 mb erin heb er zelf 128 mb bijgeprikt en geen enkel prob mee gehad,werkt gewoon.

is wel een vrij recent model.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
I denk aleen dat je je titel systeembeheerder alleen even moet weghalen in je profiel.
Kingston kan wel degelijk, moet je wel het goeie type nemen.
En het is Compaq, en ga nou ook niet zitten zeiken over merkgedoe.

Zelf heb ik een kloon gehad die deed het ook niet met bepaald geheugen.

Ik heb wel even de moeite genomen om wat na te zoeken.
Je mobo heeft standaard 32 MB, dit is uit te breiden tot 48 of 64 MB.

(neem aan dat je mobotype een 310198-001 is)

• Steven
Op zaterdag 24 februari 2001 20:53 schreef *snip* het volgende:
I denk aleen dat je je titel systeembeheerder alleen even moet weghalen in je profiel.
Sinds wanneer moet je geleerd hebben om dat te zijn? Ik werk op school (betaald ja) als systeembeheerder, wat inhoud dat ik op een netwerk van 30 PC's + 2 servers programma's installeer en ervoor zorg dat alle machientjes het blijven doen ondanks dat er 1000 kotertjes aan zitten. Ik weet niet hoe je dat anders wilt noemen...
Kingston kan wel degelijk, moet je wel het goeie type nemen.
En het is Compaq, en ga nou ook niet zitten zeiken over merkgedoe.
Huh ik zeik toch niet :? Deze computer is vier (of vijf) jaar oud en heb ik als sinterklaas cadeau gehad, anders had ik ook een zelfbouw kloon gehad (zoals er nu voor me staat :9~)
Zelf heb ik een kloon gehad die deed het ook niet met bepaald geheugen.
Dat heeft niets met de kloon te maken maar met het mobo wat je erin (laat) douwt/douwen.
Ik heb wel even de moeite genomen om wat na te zoeken.
Je mobo heeft standaard 32 MB, dit is uit te breiden tot 48 of 64 MB.
Wouw, heel erg bedankt :D Heb jij contacten ofzo want dit modelnummer zorgt voor alleen maar databasefouten/errors (bij Kingston & Compaq) Maar welk type geheugen bedoel je?

hey wacht ff, Ik krijg net een mailtje waarin het volgende staat (van Compaq dus):
Dear Steven,

Kindly note that memory information regarding your system is mentioned
below please follow it carefully.

32 MB SyncDRAM; expandable to 48 MB (SyncDRAM DIMM required).

You cannot upgrade your memory any further.

[..]
Welke bron is betrouwbaarder? Want ik vind het getal 48 een beetje raar getal...
(neem aan dat je mobotype een 310198-001 is)
* Steven heeft geen flauwidee

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 01-03-2022 21:16 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]

Verwijderd

48=32+16

• Steven
Op zondag 25 februari 2001 19:39 schreef -polle- het volgende:
48=32+16
Niet in een moederbord met maar één Dimmslot :'(

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Ik heb zelf in de Compaq repair gezeten en installeer voor mn bijbaan nog steeds Compaq.

Deze info heb ik op CD's staan , ookwel de A5 gidsen van compaq genoemd.
Hier staat dus alles in ( heb ook een 1 dags cursus van Compaq hiervoor gehad om zeker te weten dat je de goeie dingen vertelt tegen klanten en niet zo van het zal wel werken probeer dit maar.)

Vandaar dat ik wist wat er in kon.
Klinkt vreemd 48 MB maar dit ligt aan een zeer beperkte memorycontroller, toen was 48 MB zat , nu niet meer.
Wrom zou je meer erin doen als het niet nodig was.

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 19:45 schreef Steven_NL het volgende:

[..]

Niet in een moederbord met maar één Dimmslot :'(
Maximaal 48 mb heb ik toch gemeld.
16 vast in het moederbord + 1 slot van maximaal 32.
16+32=48
Bij mij op het werk heb je ook systeembeheerders die overal verstand van hebben behalve van computers.
Pagina: 1