Toon posts:

Playstation 3 op netwerk zorgt voor uitval

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk: pc----router - - - - -wifi - - - macbook
de router (linksys) is aangesloten op een telfort modem.
Mijn verbinding is stabiel, zodra ik de playstation 3 draadloos of via utp aansluit op de router valt mijn verbinding weg, (op pc en macbook).

De playstation 3 kan wel verbinding maken met het internet maar niet met het playstation netwerk, althans dat is het resultaat van de ps3 test na instellen van mijn verbinding. Rechtstreeks op de modem maakt de ps3 wel verbinding maar dat is geen optie.

De router is ingesteld als dhcp. met en ip range van 50. en begint met 192.168.1.100

De Modem is van zyxel en staat op dhcp server, en begint op 192.168.1.33 dit is ook het ip adres wat de linksys router krijgt van de modem.

Ik heb geen enkel idee waar het aan kan liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 10:59 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:28

allure

Titaan fase 2/3

Zoals je het nu beschrijf hebt je 2 DHCP servers in je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad, de modem is een dhcp server voor de router (maakt ip aan voor router) de router is een dhcp server voor wat daarop is aangesloten, of is het dan zo dat de modem dan niet op dhcp moet staan. ?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Begin dan eerst eens met het uitzetten van een van die twee DHCP-servers en het bebehorende NAT-gedeelte. Dat is namelijk niet handig.

Kun je kijken of er wellicht problemen zijn met de port-forwarding (heb geen flauw idee hoe het playstation netwerk werkt). En check ook even of je de nieuwste firmware hebt voor je Zyxel.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:09
Welke Linksys router gebruik je? Uit ervaring met de Linksys WRT54G weet ik dat het mediastreaming gedeelte van de PS3 de WRT in de stress laat schieten en daarmee alles op zijn netwerk eruitgooit. Volgens mij was uitschakelen van uPnP in de router de oplossing voor dit probleem. Wat ook werkt is het uitschakelen van het mediastreaming gedeelte in je PS3, als je dit niet gebruikt :). In deze link staat een uitgebreide beschrijving.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad dat is de router die ik gebruik. Het probleem wat ik heb is dat de verbinding steeds wegvalt om de paar seconden. Ik zie dan aan mijn airport icoon dat verbinding weg is gevallen en ik krijg dan ook de melding op mijn pc dat een van de kabel verbindingen niet is aangesloten.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-03 14:55

Croga

The Unreasonable Man

kalizec schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:51:
Begin dan eerst eens met het uitzetten van een van die twee DHCP-servers en het bebehorende NAT-gedeelte. Dat is namelijk niet handig.
Aangezien het twee gescheiden netwerken zijn zullen beide DHCP servers aan moeten blijven staan. De modem zit, neem ik aan, op de WAN poort van de router. De router routeert tussen het LAN netwerk en het WAN netwerk en fungeert als DHCP voor het LAN.

Of het slim is om dezelfde subnetten daarvoor te gebruiken durf ik niet te zeggen. De twee DHCP servers zitten elkaar in ieder geval niet in de weg.

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:21:
Ja inderdaad dat is de router die ik gebruik. Het probleem wat ik heb is dat de verbinding steeds wegvalt om de paar seconden. Ik zie dan aan mijn airport icoon dat verbinding weg is gevallen en ik krijg dan ook de melding op mijn pc dat een van de kabel verbindingen niet is aangesloten.
Klopt, dat probleem had ik ook. Op de 1 of andere manier blijft de router crashen zolang de PS3 is aangesloten.

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 22:16
Dan moeten er zowiezo meerdere mensen zijn die dit probleem hebben.
Google is your friend.

exop.io

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt opgelost, ik heb van de ps3 een dmz gemaakt en upnp uitgezet op de router.

Verwijderd

ik heb alleen de upnp op de router uitgezet en volgens mij is het probleem ook verholpen...
Pagina: 1