Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:45
Ik heb de serie: heartbreak high op dvd kunnen regelen. Deze afleveringen zijn op dvd gezet nadat iemand ze had opgenomen van de VARA! op Ned3 op videoband.

Nu wil ik graag de dvd's naar Xvid converteren, voor eigen gebruik. zodat ik ze op nieuwsgroepen kan plempen.(aangezien de serie nooit op dvd is uitgekomen).
Er zitten ongeveer 4 afleveringen op 1 DVD. De bitrate van de afleveringen op de DVD zit tussen de 2000-5000 kbps. De kwaliteit is natuurlijk al niet zo hoog, aangezien het van een videoband is afgeript. de resolutie is 720x576.

Mijn vraag aan jullie is, wat is de beste resolutie/kbps, grootte verhouding. Wil eigenlijk ongeveer 350 MB per aflevering overhouden. Maar aangezien dan de kwaliteit zo slecht word, wil ik graag weten van iemand die dit ook gedaan heeft welke instellingen ik het beste kan gebruiken.

Bedankt!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het uploaden van andermans copyrighted materiaal is in Nederland niet toegestaan. Evenwel kan het interessant zijn om te weten hoe dit voor eigen gebruik gecomprimeerd kan worden. Heb je zelf al geëxperimenteerd met verschillende instellingen? Veel kwaliteit ga je er uiteraard niet uithalen aangezien het van TV is geript. Kun je niet eens een screenshot posten van het ongecomprimeerde, en gecomprimeerde resultaat en je exacte instellingen en gebruikte applicatie?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:45
Spider.007 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:30:
Het uploaden van andermans copyrighted materiaal is in Nederland niet toegestaan. Evenwel kan het interessant zijn om te weten hoe dit voor eigen gebruik gecomprimeerd kan worden. Heb je zelf al geëxperimenteerd met verschillende instellingen? Veel kwaliteit ga je er uiteraard niet uithalen aangezien het van TV is geript. Kun je niet eens een screenshot posten van het ongecomprimeerde, en gecomprimeerde resultaat en je exacte instellingen en gebruikte applicatie?
uiteraard voor eigen gebruik dan! O-)

Ik gebruik het programma: TMPGEnc 4.0 XPress.

Ik heb al naar xvid gecomprimeerd. zit alleen op mijn werk. dus dat gaat even niet lukken. Daarnaast heb ik dus al geprobeerd te comprimeren. Maar je zag opzich nog wel kwaliteitsverschil, maar aangezien het al minder goede kwaliteit is, is het zonde om nog verder te verliezen.

settings video:

XVID
resolutie hetzelfde 720x576
25 fps
target bitrate 1000 kpbs
zal zo even laten weten hoe groot hij dan precies wordt

settings audio:

mp3 128 kbs CBR 48000 hz

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Ik gebruik http://handbrake.fr/ voor mijn backups. Welk onder Zowel Linux, MacOSX als Windows en ondersteund naast xvid (mp4) ook h.264 voor een nog betere kwaliteit/bestandsgrote verhouding.

Coïtus ergo sum