[NAS] Icy Box IB-NAS4220-B hoe twonky installeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTec
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 14:43
Beste Tweakers, ik heb sinds enkele weken de RaidSonic IcyBox IB-NAS4220-B, een prima NAS waarin ik twee harddisks heb gehangen. Je kunt op deze NAS ook Twonky Media Server aan zetten, maar dat werkt niet. Ik heb de afgelopen week iedere avond internet afgestruind op zoek naar hulp, maar ik kom er gewoon niet uit...

Ik heb nu twee vragen:
1. weet iemand hoe ik de benodigde poort (9000) open kan zetten in mijn Zyxell P-2602HW-D1A router? Ik heb al wat varianten geprobeerd, maar het wil maar niet lukken?

2. ik kan NERGENS vinden hoe ik een eventuele nieuwe versie van Twonky op mijn NAS kan installeren?! Ik vind hier en daar wel wat manuals over andere NAS-systemen, maar die lijken allemaal niet van toepassing op mijn systeem!? Kan iemand mij hiermee op weg helpen!? Als jullie overigens een tip voor een ander media-server-pakket hebben (liefst freeware of open source, maar dat is geen absolute vereiste) die ik kan installeren, dan houd ik me aanbevolen!

Ik zie vast iets heel fundamenteels over het hoofd, maar ik weet echt even niet meer hoe ik verder moet nu...

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTec
Is er niemand die hier iets over weet? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
1) http://portforward.com/routers.htm Hier moet je een end mee komen. Even je router opzoeken.

2) Waarschijnlijk kan dat alleen over een command line interface. Zoek eens uit of het ding zoiets heeft.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTec
Mr_Atheist schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:59:
1) http://portforward.com/routers.htm Hier moet je een end mee komen. Even je router opzoeken.
Deze site ken ik uiteraard en daar staat mijn router ook bij, maar tenzij ik port-forwarding helemaal verkeerd begrepen heb, gaat het om een NAS, die dus op mijn lokale netwerk draait en niets met het grote boze internet te maken hoeft te hebben. Dus dat heeft voor zover ik weet niet zo veel met port-forwarding te maken, toch!? Ook mijn firewalls zijn het probleem niet, want als ik alle twee mijn firewalls uitschakel (die van mijn modem en die van Windows Vista), dan werkt het nog steeds niet... Maar wat ik ook probeer, ik kan geen verbinding met de Twonky server maken, die dus op poort 9000 van mijn NAS zou moeten draaien...
2) Waarschijnlijk kan dat alleen over een command line interface. Zoek eens uit of het ding zoiets heeft.
Ja, dat is precies waarom ik hier kom. Mijn NAS kan zelfs custom programma's draaien, het draait op een open linux variant, maar ik dus juist nergens vinden hoe ik daar in kan komen...via Putty (telnet) lijkt het in elk geval niet te werken...In de manual staat hier verder ook niets over....iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was je er al uit? Ik neem aan van wel. Anders wil ik je wel helpen.