Om bij uit de database gehaalde tekst of html eventuele tekens te vervangen door de juiste entities gebruik ik de volgende functie.
Echter, als ik een string met daarin een euro (€) in deze functie invoer geeft hij niets terug (Var_Dump($string) op punt 2 geeft dan string(0) ).
Var_dump($string) bij punt 1 geeft de ingevoerde string , waarin de euro is vervangen door een onbekend karakter (de euro wordt een ruitje met een vraagteken in mijn browser).
Ik weet niet goed welke conclusie ik hieruit moet trekken: is de collatie van mijn database niet goed of kan htmlentities() gewoon niet overweg met dat euro teken i.c.m. UTF-8 ?
Ik gebruik utf8_swedish_ci in mijn database.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function addentities($string,$tags){ //punt 1 $string=htmlentities ($string, ENT_QUOTES, 'utf-8'); //punt 2 if ($tags=='1'){ $ent=array('>','<'); $tekens=array('>','<'); $string=str_replace($ent,$tekens,$string); } else{ } return $string; } |
Echter, als ik een string met daarin een euro (€) in deze functie invoer geeft hij niets terug (Var_Dump($string) op punt 2 geeft dan string(0) ).
Var_dump($string) bij punt 1 geeft de ingevoerde string , waarin de euro is vervangen door een onbekend karakter (de euro wordt een ruitje met een vraagteken in mijn browser).
Ik weet niet goed welke conclusie ik hieruit moet trekken: is de collatie van mijn database niet goed of kan htmlentities() gewoon niet overweg met dat euro teken i.c.m. UTF-8 ?
Ik gebruik utf8_swedish_ci in mijn database.