Toon posts:

Router - Wireless gedeelte uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee bij welke routers het wel mogelijk is softwarematig het wireless gedeelte uit te schakelen en welke niet?

Groen - softwarematig:
De ZyXel NBG-460N en NBG-420N hebben een spaarstand, Wireless Scheduler.
ASUS heeft met enkele nieuwe types een groene-stand, maar of die ook echt uitgeschakeld kan worden is niet echt duidelijk. (RT-N series)

Fysiek knopje:
Een aantal types van SMC hebben een aan en uit knopje (wat onhandige plaats en lijkt helaas niet gemaakt te zijn voor regelmatig gebruik).

Maar wat ik dus zoek is heel simpel een goede knop (lees robuust) of een goed softwarematig alternatief om het wireless gedeelte aan/uit te zetten. (max 100 - 125 Euro)

Update. Uit de reacties maak ik op dat het nog duidelijker kan in de startpost.
Het betreft kabel internet.
Waarom uitschakelen? Vanwege stroomverbruik, beveiliging en in mindere mate straling.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 02:07 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00

Sick Nick

Drop the top!

Vandaag bij iemand een netwerkje geinstalleerd, die had een sitecom routertje gekocht. Goedkoop wireless ding, klein wit doosje met 1 antenne. Die heeft in de webinterface bij wireless een vinkje staan om het compleet uit te zetten. Het gaat om de Sitecom WL-607 54G, kost bij de dixons nog geen 30 euro dus via een goedkope webshop vast nog goedkoper te halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sick Nick op 22-12-2008 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:42:
Vandaag bij iemand een netwerkje geinstalleerd, die had een sitecom routertje gekocht. Goedkoop wireless ding, klein wit doosje met 1 antenne. Die heeft in de webinterface bij wireless een vinkje staan om het compleet uit te zetten. Het gaat om de Sitecom WL-607 54G, kost bij de dixons nog geen 30 euro dus via een goedkope webshop vast nog goedkoper te halen.
Ik zoek een N router, maar bedankt voor je snelle reply. Als het op de goedkoopste types aanwezig is dan zal het hoogst waarschijnlijk ook een mogelijkheid zijn op de duurdere types van het merk Sitecom.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Waarom perse software matig? Draai gewoon de antennes eraf en stel dan gewoon een mac/wpa2 filter erop

Verwijderd

Topicstarter
niels88 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:09:
Waarom perse software matig? Draai gewoon de antennes eraf en stel dan gewoon een mac/wpa2 filter erop
Nou het gaat er dus om dat ik het ook weer aan kan zetten. Ik zal de draadloze mogelijkheid niet constant gebruiken, dan wil ik de mogelijkheid hebben om het uit te zetten. Wanneer ik het weer wil gebruiken schakel ik het draadloze gedeelte weer in :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 00:16 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

de frizbox heeft zowel een knop naast de antenne om wlan uit te schakelen als een night service + gebruiker opties wat dieper in de software om het uit of aan te zetten.
The night service feature puts FRITZ!Box on standby.
optie: Switch off radio network (WLAN)
Turning off the radio network saves electricity. The WLAN can be enabled at any time using your telephone (keypad code #96*1*) or the WLAN button.
Probleem is dat hij net boven je budget gaat, tenzij op marktplaats:
http://gsm-telecom.marktp...an-7170-annex-b-isdn.html

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 23-12-2008 00:22 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-03 12:55
Ja die Fritzbox heb ik ook. Fijn ding (strak een vraag erover in een nieuw topic). Je kan het wireless gewoon in de webconfig uitgooien of door middel van een aangesloten telefoontoestel, toppie.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-03 16:03
Zyxel 2602Wh kan het ook mee. heb hier thuis ook nog een goedkoop sweex ding waarmee het ook kan. Kan ook gewoon mac filtering instellen zodat hij geen enkel mac adres accepteerd, ongeveer hetzelfde effect lijkt me?

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:41
Elke Linksys router heeft een vinkje om Wireless te enablen/disablen...

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-03 12:55
@kever678: Even vanuitgaande chicaneBT dit wil doen ivm security: Dat Mac filtering is wel aardig, maar mac-adressen zijn makkelijk te spoofen. Garanties in de vorm van extra veiligheid heb je dus niet op deze manier. Je wlan uitzetten als je hem niet gebruikt is daarom ook stukken veiliger.

Verwijderd

Topicstarter
ebia schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 01:23:
@kever678: Even vanuitgaande chicaneBT dit wil doen ivm security: Dat Mac filtering is wel aardig, maar mac-adressen zijn makkelijk te spoofen. Garanties in de vorm van extra veiligheid heb je dus niet op deze manier. Je wlan uitzetten als je hem niet gebruikt is daarom ook stukken veiliger.
Ik heb de TS duidelijker gemaakt :).

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Elke Belkin router heeft de mogelijkheid om wireless uit/aan te zetten via de webinterface.
Pagina: 1