Heeft iemand enig idee bij welke routers het wel mogelijk is softwarematig het wireless gedeelte uit te schakelen en welke niet?
Groen - softwarematig:
De ZyXel NBG-460N en NBG-420N hebben een spaarstand, Wireless Scheduler.
ASUS heeft met enkele nieuwe types een groene-stand, maar of die ook echt uitgeschakeld kan worden is niet echt duidelijk. (RT-N series)
Fysiek knopje:
Een aantal types van SMC hebben een aan en uit knopje (wat onhandige plaats en lijkt helaas niet gemaakt te zijn voor regelmatig gebruik).
Maar wat ik dus zoek is heel simpel een goede knop (lees robuust) of een goed softwarematig alternatief om het wireless gedeelte aan/uit te zetten. (max 100 - 125 Euro)
Update. Uit de reacties maak ik op dat het nog duidelijker kan in de startpost.
Het betreft kabel internet.
Waarom uitschakelen? Vanwege stroomverbruik, beveiliging en in mindere mate straling.
Groen - softwarematig:
De ZyXel NBG-460N en NBG-420N hebben een spaarstand, Wireless Scheduler.
ASUS heeft met enkele nieuwe types een groene-stand, maar of die ook echt uitgeschakeld kan worden is niet echt duidelijk. (RT-N series)
Fysiek knopje:
Een aantal types van SMC hebben een aan en uit knopje (wat onhandige plaats en lijkt helaas niet gemaakt te zijn voor regelmatig gebruik).
Maar wat ik dus zoek is heel simpel een goede knop (lees robuust) of een goed softwarematig alternatief om het wireless gedeelte aan/uit te zetten. (max 100 - 125 Euro)
Update. Uit de reacties maak ik op dat het nog duidelijker kan in de startpost.
Het betreft kabel internet.
Waarom uitschakelen? Vanwege stroomverbruik, beveiliging en in mindere mate straling.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 02:07 ]