Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Na een hele dag worstelen (ik ben serieus om 10 uur 's ochtends begonnen) is dit forum mijn laatste hoop om dit werkend te krijgen. Na 3 jaar dichtslibben van mijn pc met Windows XP MCE was het vandaag toch echt tijd om eens met een clean install te beginnen. Vanmorgen dus begonnen met een reformat en een complete herinstallatie van WinXP MCE op deze pc. Alles lijkt goed te verlopen, tot het moment dat ik Windows moet activeren. Daarvoor heb je namelijk een netwerk nodig. Daar komt het probleem dus vandaan, wat ik ook probeer, Windows herkent het gewoon niet. Ik heb al van alles geprobeerd:

1. Downloaden van de laatste netwerkkaart (Yukon) drivers van de ASUS website.
2. Installeren van nieuwe chipset drivers voor de nForce4.
3. Installeren van Service Pack 2, gevolgd door Service pack 3.
4. Kabel wisselen tussen de 2 netwerkports die ik heb.
5. De-activeren en activeren van netwerkkaart in BIOS.
6. Ongelofelijk veel herstarts.

Tot op heden vind ik bij netwerken geen enkel netwerk. Bij al mijn vorige pc's is mij dat nog nooit overkomen. Het vreemde van dit alles is dat alles direct als een zonnetje werkt zodra ik er een Ubuntu live-cd in stop. Zelf had ik het allang opgegeven en voortaan maar Ubuntu gebruikt, ware het niet dat een fanatiek photoshopper deze pc ook gebruikt. Daarom hoop ik dat er hier iemand is die hier wellicht ook al tegenaan is gelopen. Meerdere fora die ik heb doorzocht hebben me ook niet de juiste oplossing gegeven. Mijn dank is in elk geval groot voor degene die mij hiermee verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Al geprobeerd drivers van de Marvell site te halen? De asus site is niet heel up to date met drivers namelijk:

http://www.marvell.com/dr...G1FDP4yX1FYnMK39gqQ4ykv3P!

http://www.marvell.com/drivers/driverDisplay.do?driverId=175

Hierboven een link naar de laatste driver versie.

[ Voor 21% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 22-12-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
LoCuTuS2000 schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:21:
Al geprobeerd drivers van de Marvell site te halen? De asus site is niet heel up to date met drivers namelijk:

http://www.marvell.com/dr...G1FDP4yX1FYnMK39gqQ4ykv3P!

http://www.marvell.com/drivers/driverDisplay.do?driverId=175

Hierboven een link naar de laatste driver versie.
Helaas lijkt dat ook niet te werken, vreemd genoeg werkte het voor het formatteren wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Activeren hoeft niet gelijk; je krijgt 30 dagen om dat te doen. Je kunt dus eerst alles installeren en testen voor je activeert.

Kan het de ingebouwde firewall zijn van de NForce4? Krijg je wel internet als je met Knoppix werkt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
gambieter schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:45:
Activeren hoeft niet gelijk; je krijgt 30 dagen om dat te doen. Je kunt dus eerst alles installeren en testen voor je activeert.

Kan het de ingebouwde firewall zijn van de NForce4? Krijg je wel internet als je met Knoppix werkt?
Dat is het probleem, hij laat mij nu juist niets installeren. Installatie wizards kapt hij halverwege af. Heel vervelend. Of het de ingebouwde nForce4 firewall is weet ik niet, zover ik weet heb ik die niet geinstalleerd en ik zou niet weten waar ik die zou kunnen vinden / uitschakelen. Of ik verbinding met het Internet krijg via knoppix weet ik niet, volgens mij maakt dat ook niet zoveel uit want in de andere Linux distributie (Ubuntu) werkt het gewoon prima. Aan de hardware ligt het volgens mij dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PHiXioN schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:00:
Dat is het probleem, hij laat mij nu juist niets installeren. Installatie wizards kapt hij halverwege af. Heel vervelend.
Dan is er iets mis met je Windows installatie. Begin gewoon opnieuw met installeren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
gambieter schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:06:
[...]

Dan is er iets mis met je Windows installatie. Begin gewoon opnieuw met installeren :)
Weet je dit zeker? Dit heb ik namelijk al eens gedaan en ook de tweede keer wat het hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PHiXioN schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:16:
Weet je dit zeker? Dit heb ik namelijk al eens gedaan en ook de tweede keer wat het hetzelfde issue.
Niets is zeker. Misschien is er wat mis met je Windows CD, misschien gebruik je verkeerde drivers, etc etc. Dat is van hieraf niet te zeggen.

Waarom je in je lijstje trouwens eerst SP2 en dan SP3 doet is me onduidelijk. Probeer het eens door de drivers via Nlite mee te bakken, net zoals de SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Even om uit te uitsluiten of het probleem in de onboard lan zit:
1) check in de bios of die aanstaat met een goede mac adres (zelf instelbaar, in ieder geval niet de default ff...)?
2) stopt een pci lan kaart en kijkt of die wel werkt?
Bij mij was na verloopt van tijd de onboard lan kaart niet meer te gebruiken (valt gewoon uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
In de bios staat geen informatie over het gebruikte MAC-adres, er is wel een optie voor het inschakelen van de BIOS op de netwerkkaart.

Verder heb ik zo gauw geen PCI-LAN kaart in de buurt, die zou ik moeten aanschaffen. Dat zou inderdaad de volgende stap worden, maar ik hoopte dat iemand mij hier wellicht verder kon helpen.

Verder heb ik alles zowel onder SP2 als SP3 uitgeprobeerd. Ik ga er vanuit dat er met de netwerkkaart niets mis is, aangezien Ubuntu prima werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door PHiXioN op 23-12-2008 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf ook de A8N gehad, vaak problemen met de LAN. Maar de drivers vanaf de moederbord CD deden het altijd, daarna vind windows (naja, Vista in mijn geval) nieuwere drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 23-12-2008 00:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Hij doet het weer, de oorzaak lag niet bij het mobo. Tijdens de installatie vroeg de pc om de SP2 disk, ik deed hier annuleren en deed daarna vanuit Windows meteen SP3. Dit had ik niet moeten doen, aangezien hij daardoor een aantal essentiele componenten miste. Wat ik moest doen is gewoon installatiecd 1 terug doen, iets dat mij niet werd verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
PHiXioN schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:36:
Wat ik moest doen is gewoon installatiecd 1 terug doen, iets dat mij niet werd verteld.
Mja, maar dat je op die manier weer SP3 installeerde zei je er ook niet bij ;)
Al is CD1 inderdaad al voorzien van SP2 (mce2005 - na 8-2004 is alles met sp2 uitgeleverd).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
alt-92 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:09:
[...]

Mja, maar dat je op die manier weer SP3 installeerde zei je er ook niet bij ;)
Al is CD1 inderdaad al voorzien van SP2 (mce2005 - na 8-2004 is alles met sp2 uitgeleverd).
Dat was poging 2. Bij poging 1 installeerde ik eerst SP2 (aangezien ik niet wist dat hij disc 1 bedoelde, had ik SP2 los op een cd gebrand). Maar goed, hij werkt nu, hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg jij ook de melding dat windows installer waarschijnlijk niet goed was geinstalleert?
En een grijze balk onderin ipv de standaard blauwe balk?

Dan heb ik namelijk het zelfde probleem gehad!
Ik ga gelijk jou oplossing is proberen!
Pagina: 1