Na een hele dag worstelen (ik ben serieus om 10 uur 's ochtends begonnen) is dit forum mijn laatste hoop om dit werkend te krijgen. Na 3 jaar dichtslibben van mijn pc met Windows XP MCE was het vandaag toch echt tijd om eens met een clean install te beginnen. Vanmorgen dus begonnen met een reformat en een complete herinstallatie van WinXP MCE op deze pc. Alles lijkt goed te verlopen, tot het moment dat ik Windows moet activeren. Daarvoor heb je namelijk een netwerk nodig. Daar komt het probleem dus vandaan, wat ik ook probeer, Windows herkent het gewoon niet. Ik heb al van alles geprobeerd:
1. Downloaden van de laatste netwerkkaart (Yukon) drivers van de ASUS website.
2. Installeren van nieuwe chipset drivers voor de nForce4.
3. Installeren van Service Pack 2, gevolgd door Service pack 3.
4. Kabel wisselen tussen de 2 netwerkports die ik heb.
5. De-activeren en activeren van netwerkkaart in BIOS.
6. Ongelofelijk veel herstarts.
Tot op heden vind ik bij netwerken geen enkel netwerk. Bij al mijn vorige pc's is mij dat nog nooit overkomen. Het vreemde van dit alles is dat alles direct als een zonnetje werkt zodra ik er een Ubuntu live-cd in stop. Zelf had ik het allang opgegeven en voortaan maar Ubuntu gebruikt, ware het niet dat een fanatiek photoshopper deze pc ook gebruikt. Daarom hoop ik dat er hier iemand is die hier wellicht ook al tegenaan is gelopen. Meerdere fora die ik heb doorzocht hebben me ook niet de juiste oplossing gegeven. Mijn dank is in elk geval groot voor degene die mij hiermee verder kan helpen.
1. Downloaden van de laatste netwerkkaart (Yukon) drivers van de ASUS website.
2. Installeren van nieuwe chipset drivers voor de nForce4.
3. Installeren van Service Pack 2, gevolgd door Service pack 3.
4. Kabel wisselen tussen de 2 netwerkports die ik heb.
5. De-activeren en activeren van netwerkkaart in BIOS.
6. Ongelofelijk veel herstarts.
Tot op heden vind ik bij netwerken geen enkel netwerk. Bij al mijn vorige pc's is mij dat nog nooit overkomen. Het vreemde van dit alles is dat alles direct als een zonnetje werkt zodra ik er een Ubuntu live-cd in stop. Zelf had ik het allang opgegeven en voortaan maar Ubuntu gebruikt, ware het niet dat een fanatiek photoshopper deze pc ook gebruikt. Daarom hoop ik dat er hier iemand is die hier wellicht ook al tegenaan is gelopen. Meerdere fora die ik heb doorzocht hebben me ook niet de juiste oplossing gegeven. Mijn dank is in elk geval groot voor degene die mij hiermee verder kan helpen.