Toon posts:

Terugbrengen monitor; wat zijn mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen heb ik na veel twijfelen de Samsung T240 gekocht (niet online). Toen ik deze einde van de middag aansloot en testte op dode pixels, zag ik dat er één dode pixel in zat, vrijwel in het midden van het scherm. Ik heb het scherm dus direct weer ingepakt en ben ermee terug gegaan naar de winkel. Hier deden ze erg moeilijk en zeiden dat ze het scherm niet terug konden nemen.

Nu heb ik hem weer mee naar huis genomen en legde me er maar bij neer, het is tenslotte maar 1 pixel van de miljoenen. Nu heb ik er enkele uren mee gewerkt en hij bevalt totaal niet. Hij is te groot voor mijn bureau en verder valt de beeld kwaliteit erg tegen. Hij voldoet dus totaal niet aan mijn verwachtingen.

Het gaat trouwens om een winkel zonder showroom, enkel een bureau waar je kan bestellen wat je nodig hebt en een afhaal balie. Ik had het scherm vantevoren dus ook niet kunnen zien.

Is het mogelijk om dit scherm om deze reden te retourneren? Is hier een wet voor of iets dergelijks, of ben ik totaal afhankelijk van de goodwill van het bedrijf? Aangezien ik vandaag al met dit scherm ermee heen geweest ben, ben ik bang dat als ik om deze reden hem wil terugbrengen dat ze alsnog moeilijk doen...

Verwijderd

Hoe heb je het scherm dan besteld?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:03

BCC

Als je het via hun website besteld hebt, dan kun je hem zonder opgave van reden gewoon terugbrengen ivm wet van kopen op afstand.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:23:
Nu heb ik hem weer mee naar huis genomen en legde me er maar bij neer, het is tenslotte maar 1 pixel van de miljoenen. Nu heb ik er enkele uren mee gewerkt en hij bevalt totaal niet. Hij is te groot voor mijn bureau en verder valt de beeld kwaliteit erg tegen. Hij voldoet dus totaal niet aan mijn verwachtingen.
Waarom heb je hem dan gekocht? Afmetingen, beeldkwaliteit etc zijn allemaal van te voren op te zoeken, en je had toch ook naar een winkel kunnen gaan om de monitor te bekijken? Ben je niet redenen aan het "verzinnen" om de monitor terug te brengen, door de dode pixel? Dat gevoel geeft het namelijk.
Het gaat trouwens om een winkel zonder showroom, enkel een bureau waar je kan bestellen wat je nodig hebt en een afhaal balie. Ik had het scherm vantevoren dus ook niet kunnen zien.
Dat zal hoogstwaarschijnlijk als een gewone winkel gelden, dwz geen recht op de koop op afstand. Klinkt als Kijkshop?
Is het mogelijk om dit scherm om deze reden te retourneren? Is hier een wet voor of iets dergelijks, of ben ik totaal afhankelijk van de goodwill van het bedrijf? Aangezien ik vandaag al met dit scherm ermee heen geweest ben, ben ik bang dat als ik om deze reden hem wil terugbrengen dat ze alsnog moeilijk doen...
Hoogstwaarschijnlijk ben je afhankelijk van de goodwill van het bedrijf. Je zult in de specificaties moeten kijken wat de fabrikant als maximum aan dode pixels en locatie ziet voor retourneren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:23:
Is het mogelijk om dit scherm om deze reden te retourneren?
Nee. De ene dode pixel valt waarschijnlijk onder de fouttolerantie van de fabrikant. Dat kun je dus uitzoeken.
Is hier een wet voor of iets dergelijks, of ben ik totaal afhankelijk van de goodwill van het bedrijf?
Ja. Retour en geld terug in een fysieke winkel is altijd een gunst en geen recht. Voor webwinkels gelden andere zaken.
Aangezien ik vandaag al met dit scherm ermee heen geweest ben, ben ik bang dat als ik om deze reden hem wil terugbrengen dat ze alsnog moeilijk doen.
Begrijpelijk.

Uithuilen en opnieuw beginnen oftewel probeer het ding met verlies te verkopen of bij hetzelfde bedrijf in te ruilen voor een ander scherm dat wel zal gaan bevallen. Ter plekke (laten) testen lijkt me dan wel zo slim.

ARME AOW’er

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
Je bent afhankelijk van de goodwill. Samsung hanteert een pixelpolicy waarbij twee dode pixels per miljoen pixels voor kunnen komen.

De Wet Koop op Afstand geldt niet wanneer je een product in de winkel aanschaft dus daar kun je je niet op beroepen. Dat je het scherm van tevoren niet hebt kunnen zien is alleen relevant wanneer je niet het scherm zou hebben gekregen dat je aangaf. Verder had je de keus om te zeggen "sorry, ik loop verder naar een winkel waar ik het scherm wel kan bekijken". Dat je dat niet doet is jouw eigen afweging.

Ik ben dus bang dat je er mee opgescheept zit als de winkel je niet tegemoet wil komen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
Je hebt toch zo'n 7 dagen policy ? Niet tevreden geld terug ofzo.

Dat houd toch in dat je zonder opgaaf van reden, het product binnen 7 dagen terug kunt brengen?

Of is dit niet bij elke winkel zo?

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 22-12-2008 21:40 ]

• Anders
  • Laatst online: 16:11
Alleen als je online bestelt

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

voor 100 euro neem ik hem van je over

Een gewone winkel is helaas niets verplicht, je heb (in principe) alle kans gehad het product te zien en te proberen, maar dat heb je kennelijk niet gedaan.
@Thinkpad: Dat zijn soms acties/reclame praat waar een hoop voorwaarden aan vast zitten, daar kan je bij de meeste winkels niet van uitgaan. Webshops niet meegerekend natuurlijk.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Guardian Angel schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:36:
Nee. De ene dode pixel valt waarschijnlijk onder de fouttolerantie van de fabrikant. Dat kun je dus uitzoeken.
Volgens mij zijn hier uitspraken over geweest dat de winkelier zich hier niet achter mag verschuilen, omdat bijna 95% van de schermen pixelfoutvrij is.

Maar ja... probeer dat recht maar eens te krijgen. Kansloos, dus het uithuil advies klopt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Cyberpope schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:45:

Volgens mij zijn hier uitspraken over geweest
van de inmiddels al lang en breed opgeheven geschillencommissie computers. succes ermee :P

offtopic:
overigens vraag ik me af hoe dicht TS wel niet op z'n monitor zit. ik heb een T260 (zelfde resolutie, grotere pixels), en ik moet vanaf 2 meter afstand wel verdraaide goed kijken om een zwarte pixel te kunnen zien
ik zou zelfs niet eens weten of er dode pixels in mijn exemplaar zitten. dode pixels zijn namelijk alleen maar erg als je ze ziet :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 21:49 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> SF

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Guardian Angel schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:36:
Waarschijnlijk wel onder de fouttolerantie van de fabrikant, maar niet die van mij!!!
Ik zou nooit akkoord gaan met ook maar een halve pixel!

Product A zonder dode pixels wordt verkocht voor bedrag X
Product B met een dode pixel ook voor prijs X????

Beetje vreemd! defecte pixel is gewoon een defect!!!

Gewoon erg direct zijn in een winkel! Ze denken nog wel eens dat ze het zomaar kunnen maken! Daar heb je rechtsbijstand voor he!!!

Youtube: DashcamNL

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:48:
offtopic:
overigens vraag ik me af hoe dicht TS wel niet op z'n monitor zit. ik heb een T260 (zelfde resolutie, grotere pixels), en ik moet vanaf 2 meter afstand wel verdraaide goed kijken om een zwarte pixel te kunnen zien
ik zou zelfs niet eens weten of er dode pixels in mijn exemplaar zitten. dode pixels zijn namelijk alleen maar erg als je ze ziet :P
Het wordt natuurlijk anders als het een actieve dode pixel is (vast op groen/blauw/rood).

Maar de uitspraak ligt er wel.... En daar kun je wellicht iets mee.
Meer info:
Betaalde pixelgarantie, niet nodig volgens de wet
Heb jij pixelgarantie gekocht en er evt. iets aan gehad?

[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 22-12-2008 21:57 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Cyberpope schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:55:
[...]

Het wordt natuurlijk anders als het een actieve dode pixel is (vast op groen/blauw/rood).
ah zo. dan issie "hot", eigenlijk :)
Maar de uitspraak ligt er wel.... En daar kun je wellicht iets mee.
een hoop herrie maken in een hele drukke winkel wil wel eens helpen :P
Xander schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:58:
[...]

Ik weet ook niet hoe dicht de TS op zijn monitor zit, maar 2 meter is toch wel absurd ver. :X
offtopic:
24 of 26 inch is dan ook best groot he. je koopt zo'n ding niet om 80 cm voor je snufferd te zetten, want dan word je knatterjak. ik wel tenminste :P
trouwens, ff opgemeten, bij nader inzien is het 1m70

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 22:00 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03
[...]
[offtopic]overigens vraag ik me af hoe dicht TS wel niet op z'n monitor zit. ik heb een T260 (zelfde resolutie, grotere pixels), en ik moet vanaf 2 meter afstand wel verdraaide goed kijken om een zwarte pixel te kunnen zien
Ik weet ook niet hoe dicht de TS op zijn monitor zit, maar 2 meter is toch wel absurd ver. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Waarom wordt er nu weer 'fouttolerantie van de fabrikant' aangehaald? Je hebt niks maar dan ook helemaal niks met de fabrikant te maken! Waarom is dit toch zo'n hardnekkig misverstand dat iedereen te pas en te onpas roept?

Je mag verwachten van een monitor dat 'ie werkt naar behoren. In alle redelijkheid mag je dus verwachten dat alle beeldpunten de juiste kleur en helderheid weer (kunnen) geven, hoeveel dit er ook zijn en hoe goedkoop of duur het scherm ook is. Dit moet je overigens met de leverancier afkaarten, niet met de fabrikant.

Kan hij dit niet herstellen (repareren), heb je recht op vervanging.

Dit is de wet. Maar waar anderen ook terecht op wijzen, je hebt dus gelijk maar zie het maar eens te halen...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

dfrenner schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:54:
[...]
Gewoon erg direct zijn in een winkel! Ze denken nog wel eens dat ze het zomaar kunnen maken! Daar heb je rechtsbijstand voor he!!!
Tussen recht hebben en recht krijgen zit een wereld van verschil.

Van rechtsbijstand, die lang niet iedereen heeft, wordt je vaak ook geen steek wijzer.
woelders schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:02:
Waarom wordt er nu weer 'fouttolerantie van de fabrikant' aangehaald? Je hebt niks maar dan ook helemaal niks met de fabrikant te maken! Waarom is dit toch zo'n hardnekkig misverstand dat iedereen te pas en te onpas roept?
Nee, je hebt met de verkoper te maken en als die dezelfde policy hanteert kun je praten als Brugman, 212.344 keer gelijk hebben maar de verkoper trekt aan het langste eind. Onterecht, onredelijk maar het is helaas wel zo.

Niet iedereen is zo bijdehand om vooraf goede afspraken te maken met de verkoper en dat zou dus wel moeten om langdurige drama's zoals dit te voorkomen.

[ Voor 46% gewijzigd door Guardian Angel op 22-12-2008 22:13 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:25:
Hoe heb je het scherm dan besteld?
Niet via internet dus...
offtopic:
Gebruik hem gewoon als normale monitor, zit er ongeveer een meter vandaan.
Cyberpope schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:45:
[...]

Volgens mij zijn hier uitspraken over geweest dat de winkelier zich hier niet achter mag verschuilen, omdat bijna 95% van de schermen pixelfoutvrij is.

Maar ja... probeer dat recht maar eens te krijgen. Kansloos, dus het uithuil advies klopt.
Hier was ik helaas al bang voor... :(

Je mag verwachten van een monitor dat 'ie werkt naar behoren. In alle redelijkheid mag je dus verwachten dat alle beeldpunten de juiste kleur en helderheid weer (kunnen) geven, hoeveel dit er ook zijn en hoe goedkoop of duur het scherm ook is. Dit moet je overigens met de leverancier afkaarten, niet met de fabrikant.

Dit is de wet. Maar waar anderen ook terecht op wijzen, je hebt dus gelijk maar zie het maar eens te halen...
Wat is de definitie van "naar behoren werkt"? Samsung geeft aan dat er een aantal in mogen zitten. Maar dit is de wet, weet je toevallig waar dit staat (art.nr. of iets dergelijks)?
Guardian Angel schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:05:
[...]

Tussen recht hebben en recht krijgen zit een wereld van verschil.

Van rechtsbijstand, die lang niet iedereen heeft, wordt je vaak ook geen steek wijzer.

[...]

Nee, je hebt met de verkoper te maken en als die dezelfde policy hanteert kun je praten als Brugman, 212.344 keer gelijk hebben maar de verkoper trekt aan het langste eind. Onterecht, onredelijk maar het is helaas wel zo.

Niet iedereen is zo bijdehand om vooraf goede afspraken te maken met de verkoper en dat zou dus wel moeten om langdurige drama's zoals dit te voorkomen.
Wat zou rechtsbijstand hier in kunnen helpen? Dit wil ik eventueel wel overwegen om daar contact mee op te nemen.

Kan ik uit alle reacties concluderen dat hoe dan ook het erop neer komt dat het bedrijf beslist wat er gaat gebeuren? En dat ik beter hem kan verkopen met verlies dan dat ik verder ga zeuren bij het bedrijf?

Trouwens dingen die ik toen ik topic startte nog niet wist:
- Het is toch geen dode pixel, maar 2 dode subpixels naast elkaar (ingezoomd met liveview @ 450D zag ik wel de blauwe...)
- Het is een Nederlands bedrijf, met Nederlandse site, Nederlands adres, Nederlandse mensen... maar afhaal adres is net over de grens, het afhaalkantoor is een GmbH. Dit maakt alles net weer iets ingewikkelder lijkt me?

Verwijderd

hoe dan wel ? het zou een stuk sneller gaan als je gewoon een antwoord geeft waar mensen wél iets aan hebben

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:46:
[...]
Kan ik uit alle reacties concluderen dat hoe dan ook het erop neer komt dat het bedrijf beslist wat er gaat gebeuren? En dat ik beter hem kan verkopen met verlies dan dat ik verder ga zeuren bij het bedrijf?
Daar komt het wel op neer.

Ik zou de wrijfmethode o.i.d. proberen, sommigen hebben pixels daarmee tot leven gebracht oftewel gereanimeerd. Vast wel ergens op GoT iets over te vinden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:50:
[...]

hoe dan wel ? het zou een stuk sneller gaan als je gewoon een antwoord geeft waar mensen wél iets aan hebben
Winkel binnenlopen, bestellen, betalen en meenemen. :+
Guardian Angel schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:55:
[...]

Daar komt het wel op neer.

Ik zou de wrijfmethode o.i.d. proberen, sommigen hebben pixels daarmee tot leven gebracht oftewel gereanimeerd. Vast wel ergens op GoT iets over te vinden.
Jammer... Zal dat wrijven wel even proberen, maar ben bang dat ik dan meer ver***** dan dat het beter wordt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:01:
[...]

Winkel binnenlopen, bestellen, betalen en meenemen. :+
dat is natuurlijk ook wel zo ontzettend 2002 he ;)
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:46:
- Het is toch geen dode pixel, maar 2 dode subpixels naast elkaar (ingezoomd met liveview @ 450D zag ik wel de blauwe...)
aha ok, dat maakt het al wat zichtbaarder. kon het me eerlijk gezegd al niet voorstellen.

• Ray
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

dat is dus gistron. Die vallen gewoon onder het Nederlands recht en tevens onder de noemer webwinkel. Het feit dat je af kan halen doet daar niets aan. Daar geld gewoon de 7 dagen regel. Echter als het nu duidelijk is dat hem om een dode pixel gaat is het dus meer een garantie regel en dat werkt helaas weer heel anders.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Modbreak:Dus zo werkt het bij jullie winkel ook? :Z
Check je mail enzo

[ Voor 76% gewijzigd door Atlas op 24-12-2008 13:09 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Ray schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:04:
dat is dus gistron. Die vallen gewoon onder het Nederlands recht en tevens onder de noemer webwinkel. Het feit dat je af kan halen doet daar niets aan. Daar geld gewoon de 7 dagen regel. Echter als het nu duidelijk is dat hem om een dode pixel gaat is het dus meer een garantie regel en dat werkt helaas weer heel anders.
Inderdaad... Vond het niet nodig om het te vermelden, maar klopt inderdaad. Maar ben daar gewoon binnen gelopen, welke 7 dagen regel geldt dan?
Ja, dat is leuk... Totdat ze er niet intrappen en ik m'n scherm van 300+ euro gemolt heb en er geen garantie op heb... :P

[ Voor 32% gewijzigd door Atlas op 24-12-2008 13:21 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Natuurlijk heb je niet met de fabrikant te maken, maar wel met de policies van de fabrikant! Net zoals je van de fabrikant een bepaalde kwaliteit mag verwachten, mag je ook een bepaalde hoeveelheid "problemen" verwachten, in dit geval dode pixels, waarvan de fabrikant vooraf aangeeft dat dat er bij kan horen.

Dit is trouwens de reden dat ik m'n bijna 11 jaar oude Iiyama 21" 85 Hz 1600x1200 nog gebruik: ik weiger risico op defecte pixels te lopen. Een oplossing zou zijn als ze het aantal defecten simpelweg tellen, op de doos zetten, en een tientje korting per pixel geven.

• Ray
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

uuuhh dat is een hele goede. ik ging er vanuit dat je van te voren besteld had en het opgehaald. Nou lijkt me dit niet zo veel verschil met binnen lopen en bestellen en afhalen (als je voor de deur zou bellen is het zelfde feitelijk) maar het is wel wat verwarrender.

Ik zou er bij blijven dat de regels gelden voor een webshop. Maar goed daar heb je dan nog weinig aan omdat als het product defect is de afkoelperiode weer niet toegepast wordt

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

1 dode pixel valt nog steeds binnen de marge van "dat 'ie werkt naar behoren" ;)

March of the Eagles

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:07:
Ja, dat is leuk... Totdat ze er niet intrappen en ik m'n scherm van 300+ euro gemolt heb en er geen garantie op heb... :P
dat heeft met intrappen niet zoveel te maken. al schop je het ding door midden en beweer je met een stalen kop dattie zo in de doos zat; de winkelier mag gaan (in de praktijk) bewijzen dat het niet zo was. geloof het of niet :P

maar da's fraude, en fraude mag niet. net zoals je ook geen programmatje mag schrijven dat 60 keer per seconde je beeld zwart-wit flikkert, dan heb je na een paar uur ook 100 dode pixels...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:14:
[...]

dat heeft met intrappen niet zoveel te maken. al schop je het ding door midden en beweer je met een stalen kop dattie zo in de doos zat; de winkelier mag gaan (in de praktijk) bewijzen dat het niet zo was. geloof het of niet :P

maar da's fraude, en fraude mag niet. net zoals je ook geen programmatje mag schrijven dat 60 keer per seconde je beeld zwart-wit flikkert, dan heb je na een paar uur ook 100 dode pixels...
Fraude of niet maakt me opzicht niet zoveel uit op het moment, zolang ze er maar niet achter komen. :P Maar dat 60x per seconde een andere kleur weergeven, levert dat juist dode pixels op? Ik las dat dat zelfs het zou kunnen fixen?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:40
Ray schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:04:
De topicstarter heeft de koopovereenkomst bij de balie gedaan, dus niet via internet. Ik denk dan ook niet dat de wet kopen op afstand hier geldt, want de koopovereenkomst is niet op afstand afgesloten. De 7 dagen regel geldt dan dus ook niet.

Het wordt dan een garantiekwestie.

EDIT: woeps had dit bericht al tijdje lang klaar staan om te versturen, had vergeten te refreshen. Let maar niet op mij :+

[ Voor 8% gewijzigd door FreddyFish op 22-12-2008 23:41 ]

• Icephase

Icephase

Hacku schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:14:
[...]

1 dode pixel valt nog steeds binnen de marge van "dat 'ie werkt naar behoren" ;)
Nee dat valt het niet. Je betaalt voor een scherm met 1920x1200 pixels die allemaal zouden moeten werken. Als er 1 niet werkt levert dit een afwijking op van wat je verwacht, ook al is die afwijking heel klein.
Dit hoef je niet te accepteren m.i.

Helaas is de wet vaag over 'werken naar behoren'; dit is voor meerdere interpretaties vatbaar. Over het algemeen geldt wel dat een rechter bijv. het voordeel van de twijfel aan de consument geeft, en fabrikanten weten dit. Nu alleen nog de winkeliers...

Kijk ook eens op http://www.consuwijzer.nl

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Helaas is de wet vaag over 'werken naar behoren'; dit is voor meerdere interpretaties vatbaar. Over het algemeen geldt wel dat een rechter bijv. het voordeel van de twijfel aan de consument geeft, en fabrikanten weten dit. Nu alleen nog de winkeliers...
Fabrikanten ruilen nooit een monitor met één defecte pixel, ik weet niet wat je bedoelt?

March of the Eagles

• Icephase

Icephase

Ik bedoel dat fabrikanten weten dat consumenten in dit soort gevallen het voordeel van de twijfel krijgen (dat is ook wat er staat, toch?) en doen daarom ook geen zaken met particulieren/consumenten zelf. Winkeliers weten dit vaak niet of willen dit niet weten en zeggen daarom tegen consumenten dat de fabrikanten foutmarges hanteren bladiebladiebla. Dat zal wel zo zijn, maar dat is hún probleem en niet die van de consument. Die heeft gewoon recht op een goed werkend product en een monitor met 1 defecte pixel (naam zegt het al) is gewoon defect. Dus reparatie/vervanging! Maar veel consumenten laten zich met een kluitje het riet in sturen en daarom blijven de winkeliers gewoon doorgaan met dit soort 'adviezen'...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ray schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:12:
uuuhh dat is een hele goede. ik ging er vanuit dat je van te voren besteld had en het opgehaald. Nou lijkt me dit niet zo veel verschil met binnen lopen en bestellen en afhalen (als je voor de deur zou bellen is het zelfde feitelijk) maar het is wel wat verwarrender.

Ik zou er bij blijven dat de regels gelden voor een webshop. Maar goed daar heb je dan nog weinig aan omdat als het product defect is de afkoelperiode weer niet toegepast wordt
De overeenkomst is niet op afstand gesloten, dus vraag ik me af of de wet 'Koop op afstand' wel geldt in dit geval. Dat de winkel verder een webwinkel is doet daar ook niets aan af.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Modbreak:Laat het even HEEEL erg duidelijk zijn dat ik hier absoluut geen tips wil zien hoe je een monitor kan 'bewerken' zodat je van Samsung de garantie krijgt. Juist dit soort mensen (en tips) zorgen ervoor dat fabrikanten gaan snijden in hun service....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1