[Hauppauge]Handleiding - Hoe te installeren onder Vista x64

Pagina: 1
Acties:

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Na ongeveer anderhalve dag bezig geweest te zijn met het aan de praat krijgen van mijn TV-kaart vanwege een overstap van Windows XP naar Windows Vista x64 hieronder een stappenplan. Dit zodat anderen wellicht niet 10+ verschillende driver versies hoeven te proberen en 5 verschillende versies van WinTV. Het installeren onder Windows XP duurde namelijk maar een paar minuten en het maakte tot op heden nooit uit welke versie je probeerde, het werkte.

Hieraan kan ik nog toevoegen, dat als Hauppauge de moeite had genomen de informatie die op hun Engelse (.co.uk) website staat ook over te nemen naar hun internationale website dat het bergen met tijd had gescheeld. :(
  • [b]Problematiek[/b]
  • Vista x64 heeft 64-bits-compatible drivers nodig.
  • Vista x64 heeft gesigneerde drivers nodig.
  • Vista x64 SP1 maakt het uitzetten van deze laatste eis onmogelijk.
  • [b]Benodigdheden[/b]
  • Driver - 88x_2_122_26109_WHQL (voor kaarten gebaseerd op de Conexant 88x chips.)
  • Programma - WinTV 4.11.24011 (nieuwere of oudere versies detecteerden de geïnstalleerde kaart niet.
  • [b]Stappen[/b]
  • Gebruik een programm zoals 7zip of WinRAR om cd-analogue-pci-59g.exe uit te pakken.
  • Idem voor 88x_2_122_26109_WHQL.zip
  • Verwijder, indien aanwezig, de huidige Hauppauge installatie.
  • Gebruik HCWCLEAR.EXE om alles goed op te ruimen.
  • Reboot
  • Breek het automatisch detecteren van hardware af.
  • Ga naar Apparaatbeheer // Devicemanager en kies ervoor om de driver voor 'Multimedia Video Controller' te updaten. Verwijs hierbij naar de map waarin je 88x_2_122_26109_WHQL.zip hebt uitgepakt.
  • Wacht nu tot Windows ook de andere 4 of 5 onderdelen gedetecteerd en geïnstalleerd heeft. (Oa Crossbar, Tuner, etc.)
  • Installeer WinTV 4.11.24011 door wintv2k/Wintv2K.EXE te draaien uit de map waar je 'cd-analogue-pci-59g.exe' hebt uitgepakt.
  • Reboot
  • Start WinTV en laat deze alle zenders detecteren. Stel in 'Netherlands' en 'PAL M'.
  • Verlaag de contrast van 128 naar 64.
  • Kijken maar.
Hopelijk hebben mensen hier wat aan. Mocht je soortgelijke problemen met een ander model Hauppauge kaart hebben dan raad ik je aan het .co.uk forum eens te lezen. Het is daar een stuk actiever dan elders. (Oa. omdat ze daar die Hauppauge kaarten geleverd hebben in combinatie met een Satelliet of Digitale TV abonnement).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:42
Persoonlijk zou ik geen PAL M doen als je ook PAL B of G kunt kijken. Dit is namelijk de officiële standaard en M wordt dacht ik vaak gebruikt voor 60hz toepassingen.

Daarnaast geld het alleen voor kaarten met de 88x chipset dus.

• kalizec
  • Laatst online: 20-12-2025
Mee eens, maar met deze driver werkt Pal B, etc niet. Thans de deinterlacing werkt niet meer naar behoren (heb ik nog niet weten te fixen) en met Pal M heb je dat probleem niet.

PS. Kortom het is een bewuste keuze om er Pal M in te zetten.

PPS. Goed dat je er echter over begint, want ik had het niet in de TS gezet.

[ Voor 29% gewijzigd door kalizec op 22-12-2008 22:55 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Laatst online: 14:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak...

Vragen over LCDs, Plasma, Projectie & Recording horen daar, niet hier :o

Move OH -> LPPR

Oslik blyat! Oslik!