Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

voeding verwisselen, gevaren van

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC is stuk. De voeding van de Antec Sonata kast lijkt het nog te doen (de fans draaien en de leds van een cdrom-speler branden, de power-leds overigens niet).

Kan ik de voeding in het moederbord van mijn oude computer prikken (met gemonteerde cpu) of is er gevaar van ontlading (van condensatoren o.id.).

De voeding heeft nl. sata-power connectors. Ik heb voor de oude computer een pci to sata kaart gekocht.

Kan ik (zonder gevaar) de sata schijven van power voorzien met de nieuwere pc en alleen de sata-kabel aansuiten op de oude pc? (Om de sata schijven uit te proberen?)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

als ik je goed begrijp, ja, dat kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Je bent er niet helemaal zeker van dat je mijn vraag begrijpt?

Verwijderd

De voeding van een Antec Sonata is een beruchte, vervang die eerst eens.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh ja, denk maar eens aan die usb to (s)ata setjes. die komen altijd met een losse voeding. dit is niet anders

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
"De voeding van een Antec Sonata is een beruchte, vervang die eerst eens"

Dat wist ik niet, ik zal proberen daar wat meer info over te krijgen.

Edit: De meeste gerapporteerde problemen betreffen de Antec Sonata 2, ik heb een Antec Sonata 380 W truepower.

Maar mischien is het een goed idee om niet meteen een nieuw systeem te kopen, maar alleen een nieuwe voeding. De symptomen zijn nl. geen beeld, geen bios piepjes, wel draaiende fans, terwijl sommige ledjes branden en anderen niet. Dit lijkt op een post waar dat met een nieuwe voeding opgelost werd.

De Antec Truepower heeft een 20-pin power supply een 6-pin AUX power connector en een 4 pin 12V power. Mischien geeft een van de connectoren geen stroom en de andere wel. Een voltmeter is mischien ook wel handig.

Update: er staat stroom op de connectoren, de voeding lijkt OK. Beide SATA harde schijven blijven onzichtbaar als ze met deze voeding via een PCI to SATA kaart worden aangesloten op de oude PC (terwijl de oude PC op zijn eigen voeding draait). Ik voel ook geen trilling. Ze lijken dus niet te draaien. De PCI to SATA kaart wordt wel herkend door windows.

Mischien is de CPU kaduuk. De SATA schijven lijken ook niet veel te doen. Er zit weing anders op als toch maar een nieuw systeem te kopen.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 20:35 ]

Pagina: 1