Toon posts:

HTTP 500 Internal server error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Mijn probleem is dat ik steeds de pagina HTTP 500 internal server error krijg naar het inlog scherm van phpmyadmin of als ik e107 website system probeer te installeren na het invullen van de mysql server lokatie.
Ik draai windows server 2008 met iis7, php 5.2.8 en mysql 5.1.30.
als ik phpinfo.php bestandje maak in vervolgens kijk via internet explorer staan alleen extension wel ingeladen
waar onderanderen dus mysql en mysqli.

iemand een idee hoe dit probleem te verhelpen is ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobIII schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:12:
Die error 500 is, waarschijnlijk, zo'n fijne IE error. Ga naar het menu extra -> internetopties -> tabblad geavanceerd en zet daar "Vriendelijke HTTP foutberichten" uit. Waarschijnlijk krijg je nu de échte reden/foutmelding te zien.
<snip>

[ Voor 83% gewijzigd door RobIII op 22-12-2008 20:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Nou krijg ik dit als fout melding na het proberen inloggen bij phpmyadmin (PHP has encountered an Access Violation at 01F5AC5A) en de volgend melding bij e107 website system na het invullen van de mysql server gegevens (PHP has encountered an Access Violation at 01DAAC5A). Het lijkt wel als of het probleem tussen php5 en mysql 5 ligt.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hebben je temp en session save dir's wel de juiste rechten? En staan ze ook in de php.ini? Volgens mij gebruikt ie anders standaard c:\windows\temp ervoor... maar dan moet ie wel kunnen schrijven.

En zoek anders eens op 'PHP has encountered an Access Violation at' in google... veel te veel pagina's :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekeken en staat volgens mij allemaal netjes, welke groep of gebruikers moet ik rechten geven tot de temp map ?