Surroundset / receiver voor TV/XBOX360 en PC

Pagina: 1
Acties:

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Wie oh wie kan mij helpen. Ik kom er niet meer helemaal uit.

Ik heb een samsung LCD tv met component en DVI (GEEN hdmi :-() Het geluid door de tv is niet al te goed dus ik wil naar een "surround" set. Budget is rond de 300 euro.

Belangrijk:
- Xbox 360 moet ik kunnen aanlsuiten zodat het geluid door de surround set gaat en het beeld over component of DVI
- Geluid van de PC moet ook aangesloten kunnen worden. Ik heb een 7.1 onboard geluidskaart, maar in het verleden had ik gewoon 1 stero plugje in de groene geluidsuitgang van de PC gestopt en dat kabeltje splitste in wit en rood en ging de versterker in. Hier zaten boxen aan. Volgens mij was dit geen surround en die versterker + 2 boxen heb ik niet meer.

Wat hoef ik niet:
- Een set met dvd of blue ray speler want dat kan ik al afspelen via mijn PC. Het gaat dus om het geluid. Dan kom je waarschijnlijk bij de receivers terecht maar daar kan ik weer geen receivers inculsief boxen vinden !

Iemand nog tips?

Gr Glenn

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Nog even een aanvulling:

Geluid van de TV moet uiteraard ook via de surroundset gaan. Ik heb nu een UPC mediabox (zonder DVR) deze zit via een scart in de tv. Volgens mij schakelt de mediabox naar "alleen beeld versturen over scart" op het moment dat je een audiokabel in de audioout plugt... :?