Toon posts:

Versterker Volumeknop kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een versterker gekocht via marktplaats, het gaat hier om een Kenwood A-63. Hij werkt helemaal perfect op 1 ding na. De volume aanpassen met de afstandsbediening werkt niet, de afstandsbediening heeft er wel knoppen voor maar als ik die indruk dan gaat alleen het ledje van de volumeknop knipperen maar de knop zelf draait niet.

En nu was mijn vraag dus of dat makkelijk te repareren is, ik heb via google of got search niets kunnen vinden helaas.

Het gaat hier btw om een volumeknop die je niet oneindig door kan blijven draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 19:49 ]

Verwijderd

Het motortje wat erin zit is denk ik kapot dan? Eerste wat ik zou doen is openschroeven en kijken of je wat ziet :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets leek mij ook al, maar ik d8 laat ik maar eerst eens ff vragen voordat ik mezelf straks heel veel werk in de schoenen schuif en dan erachter kom dat het toch niet werkt. Ik zal hem morgen open schroeven ernaar kijken en eventueel een foto maken als ik er niet uit kom.

Verwijderd

Kwestie van even de spanning op de motor meten, zijn vaak 5 of 12V DC motortjes.

edit: ik heb die motortjes niet vaak kapot zien gaan. Vaker is het de aansturing die het begeeft.
Geen specifieke ervaring mbt tot dit mertk/type overigens.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als de aansturing kapot is, zou dat ook nog zo simpel te vervangen zijn? Of is dat niet te doen?