[openSuse 11.0] Upgraden 11.1 herkent install niet?

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb een openSuse 11.0 systeem draaien op een BIOS mirror raid van Nvidia. Nu wil ik graag upgraden naar 11.1 en doe dit via de upgrade optie als je vanaf de 11.1 DVD opstart. Het probleem is dan dat er geen systemen/ partities gevonden worden waarop iets te upgraden zou staan. Hij kan de partities wel zien, maar dan zijn ze van unkown architecture en kan hij daar verder niets mee.

'Vroeger' was er in yast ook een optie system upgrade, maar deze is inmiddels verdwenen.

Weet iemand hoe ik toch dit systeem zou kunnen upgraden zonder de hele boel vanaf scratch opnieuw te hoeven opzetten, dus het liefst vanuit de werkende setup? Via online update zie de 11.1 nog niet echt selecteerbaar verschijnen.

Kijk ik ergens overheen?

Verwijderd

Je kan zypper gebruiken. Juist repo's toevoegen en dan zypper ref && zypper dup (geloof ik zo uit mijn hoofd)

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

Hoewel ik het bij het partitioneren niet verwacht wordt met "unkown architecture" ook wel eens aangeduid dat je dat je bvb de 32-bit met de 64-bit versie probeert te mixen. M.a.w. heb je de juiste image gedownload?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Zypper ken ik niet. Ik zal eens zoeken naar wat dit doen of kan. Thanks. Ik kan dan als repo de DVD opgeven?

De image is wel de juiste, 64b.

OK, a zypper upgrade path (though unsupported :? ) is described here: http://en.opensuse.org/Upgrade

Ik ga dit morgen proberen.

edit: loopt nu en lijkt goed te gaan.

edit2: operatie geslaagd, patient overleden. De upgrade procedure ging technisch wel goed, alleen bij het opstarten herkende hij mijn partities niet. Eigenlijk hetzelfde probleem dus als bij de upgrade via de DVD. Een rescue systeem herkende ze ook niet.

Ik zit dus nu zonder werkend systeem. Ik vrees dus dat er niets anders opzit de boel kaal te trekken en opnieuw te beginnen... :(

[ Voor 79% gewijzigd door superduper op 23-12-2008 10:23 ]