Het is normaal de bedoeling dat je zelf wat meer moeite doet, "is dit goed?" topics worden niet echt op prijs gesteld...
Verder, wat wil je gaan doen met dit systeem? Gamen? Dan zou ik niet voor die 8600GT gaan, vooral niet tegen die prijs. Het is echter lastig om je advies te geven, het lijkt er op dat je in ieder geval niet zelf het systeem samen wil stellen? Dan zit je op dit forum eigenlijk ook al niet echt op de juiste plek. Heb je er problemen mee om je systeem online te bestellen of wil je graag een winkel in de buurt? Als je dat laatste belangrijk vindt dan kan het dat je de meerprijs daarvoor voor lief vindt.
Ik heb echter zelf even een systeempje op azerty.nl samengesteld (zomaar even een voorbeeld van een webshop waar ik vaker over heen surf, je kunt in de pricewatch en shopreview op deze site kijken welke sites goedkoop zijn en waar mensen goede ervaringen mee hebben) en heb voor veel minder geld een op bepaalde punten veel beter systeem samengesteld:
cooler master elite 330 miditower €28,23
(ook de goedkope kastjes van coolermaster zijn van zeer goede kwaliteit, en persoonlijk vind ik deze een stuk mooier dan dat grijze ding van CPC, maar dat is persoonlijk)...
Antec Basiq 500Watt voeding €59,20
Een heel wat betrouwbaardere voeding dan wat er in die CPC kast zal zitten. Als je een minder zware videokaart kiest dan de 4850 die ik hieronder kies dan kun je ook een tientje uitsparen en voor de earthwatt 380W gaan.
MSI P35 Neo-F moederbord. €65,33
Eerlijk gezegd heb ik hier gewoon enigszins willekeurig een P35 bord gepakt. Je zou nog wat reviews na kunnen zoeken, maar deze zal vast wel prima presteren...
CPU E5200 2,5 GHz €67,82
Ietsje lager geklokt, maar zal zich niet veel schelen met de E4700. Als je wil kun je de nog iets sneller geklokte variant nemen maar die was weer een paar 10tjes duurder voor een vrij marginale snelheidsverhoging.
CPU Cooler Arctic Cooling Freezer 7 Pro €15,97
Een uitstekende koeler voor weinig geld, koelt veel beter en is veel stiller dan de standaard koeler die CPC er waarschijnlijk op zet.
Kingston valueram 2x2 GB €33,15
Weinig over te zeggen... Goedkoop maar goed geheugen.
Samsung Spinpoint F1 640 GB HD €53,61
De prijzen van harde schijven ontlopen elkaar zo weinig op dit punt dat het onzinnig is om een kleinere schijf te nemen. Samsungs presteren prima en zijn relatief stil (niet op HTPC niveau, maar dat ben je ook niet aan het maken hier).
video: sapphire radeon 4850 €137,99
Geweldige prestaties voor een zacht prijsje.
Wil je helemaal niet gamen, dan kun je ook een 4350 voor 3 tientjes nemen. Als je wel iets wil gamen maar het is niet zo belangrijk en je wil de kosten wat drukken is een 4670 interessant voor zo'n 75 euro. Ter vergelijking, die 8600GT wordt helemaal van de kaart geblazen door een 4670, terwijl die weer weg geblazen wordt door een 4850.
DVD brander: samsung driveje voor €15,97
Weinig over te zeggen...
opgeteld plus verzending en ideal betaling: €490,01.
Dit is puur de onderdelen, zonder windows. Wil je het geheel door Azerty laten assembleren dan kost dat zo'n 60 euro en windows vista home premium OEM kost een krappe 100 euro. Dan ben je dus voor zo'n 650 euro klaar en heb je een systeem dat heel wat beter zal presteren (in games) en een flink grotere HD heeft. Je kunt dus ook nog makkelijk 60 euro hier vanaf halen als de gameprestaties iets minder (maar nog steeds VEEL beter dan die 8600GT) mogen zijn. Als gameprestaties helemaal niet belangrijk zijn dan kan het geheel trouwens nog een stuk goedkoper, maar dan zou ik een heel ander systeem samen gaan stellen (goedkoop moederbordje met geïntegreerde graphics en een AMD processor).
Het nadeel is natuurlijk dat het niet een winkel in de buurt is (ik neem tenminste aan dat CPC bij jou in de buurt is, anders snap ik niet hoe je bij hun verzeild raakt), hoe zwaar dat voor jou weegt zul je zelf uit moeten maken.
En ja, ik verveel me, zit op mijn werk en niks te doen hier

.
Oh en je kunt natuurlijk ook altijd eens de bestbuy guides hier op tweakers.net er eens op na slaan.
edit: zat er in dat anderen ook zouden reageren in de tijd dat ik die lap tekst aan het typen was

.