Laptop koeling probleem

Pagina: 1
Acties:

• crebilis
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:46
Hey allemaal,

ik heb ongeveer een jaar geleden een laptop tweedehands gekocht (acer travelmate 8204 wlmi). Nu heb ik een redelijk groot hitteprobleem. Als ik niks doe op mijn laptop en er staat ook geen enkel programma op gaat mijn cpu temperatuur naar 67 graden celsius, wanneer de cpu wordt gebruikt stijgt dit al snel naar 80 graden en bij langer intensief cpu-gebruik stijgt dit naar over de 95 graden en sluit mijn laptop uit zichzelf af.

langer intensief gebruik is bvb een pagina met flash (dit hoeft maar een flash banner te zijn) openen in google chrome (hoewel dat misschien ligt aan de implementatie van flash in chrome), maar ook mijn harde schijf defragmenteren wordt hierdoor een onmogelijke opgave, laat staan dat het uiterst oncomfortabel is als je je laptop op je schoot wilt houden.

Nu heb ik wat op google gezocht en niet echt veel gevonden afgezien van reviews waarin wordt geklaagd dat de hitte langs rechts wordt afgevoerd, maar daar heb ik niet echt problemen mee.

De problemen had ik ook al toen windows er pas op geïnstalleerd was, dus een bloated windows is niet het probleem. Ik heb de laptop ook al eens opengevezen en de koeler was niet erg vuil, dus dat kan het volgens mij ook al niet zijn.

Iemand een ideetje wat dit zou kunnen veroorzaken of hoe ik dit kan verhelpen? Of iemand met gelijkaardige problemen, zodat ik weet dat ik niet de enige ben.