Toon posts:

geen netwerkverbind meer via kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister trok ik 5 sec mijn netwerkkabel uit mijn laptop en deed m weer terug erin. Sinds die tijd heb ik geen internetverbinding meer. De netwerkadaptar reageert niet meer op signalen van de kabel. Hoe kan dit?
Ik heb dit probleem vaker gehad, maar als ik dan weer opnieuw opstarte of systeemherstel deed, had ik weer gewoon verbinding.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kabel kapot? Kom op, er zijn een aantal voor de hand liggende tests die je makkelijk zelf kunt doen voor je een topic opent.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
nee kabel is niet kapot andere kabel werkt namelijk ook niet. k heb serieus alles geprobeerd. modem werkt ook gewoon want op normale pc doetie het wel .
-modem gereset
-laptop systeemherstel
-laptop 100x opnieuw opstarten
-Lan verbinding in en uit schakelen
niks werkt.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

branden de lampjes van de netwerkkaart wel als je de kabel er in steekt? anders zou de connector op het moederbord nog kapot kunnen zijn.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
nope, die branden niet meer. Maar ik heb het vaker gehad, toen waren de lampjes ook uit. maar als ik dan systeem herstel deed, had hij gewoon weer verbinding.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Klinkt in dat geval als een connector die finaal naar z'n grootje is. In de laptop, dus..

Verwijderd

Topicstarter
naah ik heb die laptop pas 1 maand, lijkt me sterk. + het probleem onstond toen ik die kabel er 5 sec uit trok en toen erweer in deed, daar gaat ie toch niet van kapot?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:30:
naah ik heb die laptop pas 1 maand, lijkt me sterk. + het probleem onstond toen ik die kabel er 5 sec uit trok en toen erweer in deed, daar gaat ie toch niet van kapot?
Kan makkelijk hoor, en dat de laptop pas een maand oud is zegt natuurlijk ook niets...

Probeer verbinding te maken met een andere switch / router. En speel nog even met de duplex instellingen. Helpt dat niet dan is de connector in je laptop kapot...

Verwijderd

Topicstarter
ander modem heb ik niet.. eeh duplex instellingen? 8)7 :?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja je kunt proberen een verbinding te forceren ja je kunt kijken of je wel verbinding krijgt als je de verbinding met je netwerkkaart forceert op 100Mbit half duplex of zelfs 10Mbit half duplex.

Dan kun je aanpassen via configuratiescherm --> netwerkverbindingen -->rechtsklik op je netwerkadapter --> eigenschappen --> configureren --> tabblad geavanceerd.
Pagina: 1