Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren doet mijn vista pc plotseling heel weird. Het beeld werd compleet verstoord met strepen en vervolgens kreeg ik een BSOD met de error: BAD POOL CALLER. Toen de pc opnieuw opstartte leek hij het even weer te doen, maar er is wel wat raars mee aan de hand. Hij zei dat hij 'nieuwe hardware' had gevonden, en sindsdien heb ik al een paar keer gehad dat hij ineens weer heel veel fouten gaat maken, vervormd beeld vertoont en al dan niet crasht. Dit soort beelden zijn typisch:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/k3mxb8.jpg

Nu heb ik veel ervaring met windows systemen, maar dit voelt niet als een kapotte driver of iets anders. Lijkt dit op een hw failure? En zoja, wat? Mijn videokaart? Of RAM (Ik had een maandje terug wat extra ram erbij gegooid). Of moet ik toch maar proberen windows opnieuw te installen? Alle ervaringen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:29:
Lijkt dit op een hw failure? En zoja, wat? Mijn videokaart? Of RAM (Ik had een maandje terug wat extra ram erbij gegooid).
Gewoon wat dingen proberen uit te sluiten, nachtje MemTest om mee te beginnen, en eventueel testen met andere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Mogelijkheden:
- Voeding
- Graca
- Gehuegen (kleine kas)

Welke hardware vond Vista opnieuw? Kan nl een goede aanwijzing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Gooi eens de video-driver eruit, en gebruik de standaard VGA-driver van vista... Check of het probleem nog voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en boot eens vanaf Knoppix of BartPE live CD's. Je zult moeten gaan testen wat er mis is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij dacht volgens mij een nieuwe videokaart gevonden te hebben. Maar de videokaart (nvidia 7100 GS) gebruikt RAM van het systeem, dus dat zou het ook nog steeds kunnen zijn. Ga nu eerst maar even memtesten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Dit soort storingen had ik met de standaard voeding van mijn kast.... die bleek niet voldoende voor de videokaart en drie harde schijven. Ik heb geinvesteerd in een 650 Watt (had 450 Watt) en wonder boven wonder geen storingen meer op de grafische kaart.

Ik heb overigens een ATI-1950x Pro.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart vervangen en problemen lijken opgelost. Vooral de horizontale kleurrijke strepen schijnen toch wel een symptoon te zijn van een verrote videokaart; brakke voeding zou waarschijnlijk meer het gehele beeld vervormen (aldus de lokale hw-nerd :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Absoluut :P Al is bij BAD_POOL_CALLER het geheugen ook zeker iets wat je niet bij voorbaat uit kan sluiten...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1