Toon posts:

[iTunes] Bibliotheek delen tussen wired en wireless

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb thuis twee systemen staan waar ik graag itunes mee wil delen waar van eentje is wireless, nou is het probleem zo dat ik wel de pc krijgt te zien die wirless heeft op de vaste PC maar andersom krijg ik deze niet te zien, zelf heb ik gecontroleerd op nieuwe updates van itunes en windows, deze zijn up to date, windows firewall uitgeschakeld en antivirus uitgeschakeld. op google even dingen gezocht maar kan niks vinden hier over.

Gegevens:
Systeem 1
Connectie Wired
WinXP NL SP3 en alle recente updates
ITunes NL
-
Systeem 2
Connectie Wireless
WinXP SP3 UK en alle recente updates
ITunes NL

Kent iemand dit probleem en is hier een oplossing voor?

Groeten

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Je hoeft op GoT niet de groeten te doen :)

Kan je de computers wel zien vanaf elkaar? Dus kun je bestanden delen tussen computer 1 en computer 2 en andersom?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan gewoon bij de shares komen,en pingen/rdp werken ook allemaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
en toen? ik heb hetzelfde probleem.. alleen de laptop draait op vista en de gewone pc op windows xp. zou dat een conflict kunnen geven? op de pc ziet hij wel mijn bieb maar op de laptop dus niet..
je kan als het goed is 5 apparaten aansluiten toch? en apps ook delen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 21:18
iTunes gebruikt voor het benaderen van de shares 'Bonjour / Rendezevous'.
Bonjour gebruikt multicast DNS (mDNS, link local) voor het aanbieden en opvragen van services binnen een bepaald subnet.

Het probleem kan zijn dat multicast pakketen niet propageren tussen het vaste en het wifi netwerk.
(Deze zullen om te beginnen binnen hetzelfde subnet moeten liggen)

Heeft je router mogelijkheden om instellingen te veranderen met betrekking tot multicast?
Ik denk dat dit een bekend probleem moet zijn en dat hierover via Google wellicht meer te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is niet zo moeilijk, zolang de juiste poorten maar openstaan, wat bij jou het geval is.
ga bij bewerken, opties, en dan naar het tabblad ''delen'', vervolgens vink de vakjes ''zoek naar gedeelde bibliotheken'' en ''deel mijn bibliotheek in mijn lokale netwerk'' en dan tik je het bolletje met ''deel gehele bibliotheek'' en je bent klaar!
Pagina: 1