Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Toen ik de HD Trailer van de nieuwe Harry Potter, op mijn 19'' Wide screen, met een resolutie van 1440x900.
Viel me op dat als ik de trailer in windowed mode bekeek, hij er toch veel scherper uitzag dan de normale trailer. Is het dan mogelijk om HD Films, in windowed mode op HD te bekijken?

(Sorry, voor mij slechte spelling, ik probeer het zo net mogelijk te houden)

Verwijderd

Je hebt het inmiddels zo kort omschreven dat ik er geen touw meer aan vast kan knopen. Gaarne de volgende info:

-resolutie van je window
-resolutie van de trailer

De resolutie van je monitor hebben we namelijk al :P

Verwijderd

Topicstarter
Resolutie van de Trailer: 1920x1080
Resolutie van Window: Onbekend, Gewoon geminimaliseerde window van Quicktime.

Verwijderd

Dat is vreemd. Ik denk dat de film een gunstigere verhouding heeft voor een windowed mode dan voor fullscreen. Hierdoor schaalt de video makkelijker met window dan zonder en daardoor zie je meer detail (eigk mooier detail). Je zou nog even in de help functie van de speler kunnen kijken of er iets over staat.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien omdat ik hem windowed mode draaide, dat de pixels verfijnde tot HD.
En dat het echter niet mogelijk is om Full Screen HD op mijn monitor te kijken, door de te lage resolutie.

Verwijderd

je pixels zijn altijd even groot, wat er gebeurt is dat er gewoon minder pixels getoond worden windowed. Zie het als een foto die je verkleint, die gaat ook scherper lijken.

Verwijderd

En ik denk, nogmaals, dat de schaling daarbij beter klopt. Als je monitor namelijk 1920x1080 zou zijn, dan heb je 1:1 pixelmapping. Nu moet er naar beneden geschaald worden. De resolutie fullscreen is dan waarschijnlijk minder gunstig dan met de windowed variant.
Pagina: 1