Vraag over URL redirecten

Pagina: 1
Acties:

• petethechop
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
Een van onze klanten, heeft een vraagstuk bij ons neergelegd aangaande Google indexering. Ze hebben 1 hoofdsite (www.x.nl) en heel veel subsites (www.y.nl, www.z.nl enz.), die uiteindelijk allemaal op dezelfde IIS instance uitkomen, maar met daarachter een CMS. Dit CMS pakt de URL op waarmee de gebruiker binnenkwam.

Nu wil onze klant echter dat alle subsites uitkomen op de hoofdsite/subsite (www.x.nl/subsite) en dus niet door het CMS worden gerouteerd. Eén oplossing zou zijn om alle subsite URL's door de DNS provider te laten redirecten naar de hoofdsite. Dit is voor ons echter geen optie door de ondoorzichtigheid die dat met zich meebrengt.

Een andere oplossing zou zijn om voor iedere subsite een aparte IIS website te maken en deze te laten redirecten naar de hoofdsite/subsite (dus door www.y.nl te laten terechtkomen op www.x.nl/y). Needless to say dat ook dit niet onze voorkeur geniet.

Zijn er andere goede alternatieven voor dit vraagstuk?

edit: Dank voor je reactie McKaamos, maar ik realiseerde me naar aanleiding van je reactie dat mijn verhaal niet klopte.

[ Voor 10% gewijzigd door petethechop op 22-12-2008 15:02 . Reden: Incomplete informatie ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

301 redirect?
landingpages maken?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?