Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Handhelds(PSP/DS) Connecten niet met Router.

Pagina: 1
Acties:

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57
Hey,

Ik zit met een probleempje. Ik heb sinds kort een psp en wil daarmee verbinding maken met met router via wireless. Als ik zoek connection doe dan vind hij mooi onze router met onze geweldige SSID. Daarna word er gevraagt om de verbinding op te zetten en dus een WEP key in te vullen. Die van ons is in ASCII gewoon 13 lang en dus vul ik die in. Maar bij test connection zegt het apparaat: connection failed.

Toen dacht ik, ik woon hier net, laat ik me DS even verbinden met het netwerk kijken of dat wel lukt. Hier wordt het acces point ook gevonden, dus netjes WEP key ingevuld en ook hier een connection error. Maar nintendo geeft hier mooie codes bij, en deze was 51300. Dus ik die code opzoeken. Blijkt dat er dus iets mis gaat bij de WEP key. Me huisgenoot is er niet, en hij is beetje reluctant om het ww van de router te geven. Dus kan daar nu niet in kijken. Een van de dingen die ik vond was dat de WEP key in het eerste slot ingevuld moet worden anders dan pakt de DS het niet.

Het gekke is, mijn wii staat op exact dezelfde manier ingesteld en die heeft geen enkel probleem. Ik weet nog dat toen ik thuis woonde dat ik die router speciaal had ingesteld zodat de WEP key geaccepteerd werd door de wii en de DS.

Heeft iemand een idee of oplossing waarom onze handhelds niet op de router kunnen inloggen?

We hebben een D-link router, Firmware Version: 2.21EU , Hardware Version: B1

alvast bedankt.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383