Toon posts:

Videokaart kapot? 8800GTS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.
Gisteren crashte WoW ineens, sindsdien kan ik geen grafische applicaties meer draaien.
Een film kijken lukt nog net maar bijvoorbeeld 3dmark knalt er gelijk uit met een bluescreen als gevolg een vastloper in elk geval.
Ik kan wel CPU afhankelijke taken uitvoeren bijvoorbeeld unrarren, ook ORTHOS doet het goed(heb weliswaar geen uren getest maar 3dmark vliegt er na 10seconde uit)
Dit is de fout die ik van 3dmark krijg, wanneer ik geen bluescreen krijg.
Ik acht de kans zeker 90% dat mijn videokaart kapot ik krijg immers artifacts in spellen.
Zou het ook de voeding kunnen zijn? Of zou die er dan ook bij unrarren/orthos aan toegeven.
Voeding lijkt me sterk maar ik wil het wel uitsluiten.
De kaart is 1 jaar uit en er zit 3 jaar garantie op dat zit dus wel goed.
De kaart is een Asus 8800GTS 320MB.
Wil het wel zeker weten voordat ik de kaart als rma terugbreng.

Mensen die dit herkennen? Tips? (Ik heb al andere drivers geprobeert, dat is het niet)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Controleer dan ook eens of de kaart wel goed in het slot zit en dat de extra stroomstekker goed vast zit. Geef ook even de rest van de specificaties van je pc, inclusief merk en type voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie, het gaat om deze pc.
De voeding is de Antec 500watt voeding die word meegeleverd bij de Antec Sonata III.
Videokaart zit goed in het slot, extra stroomaansluiting zit er ook gewoon in.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 14:04 ]

Verwijderd

Hoe warm wordt je GTS ?.. Load en Idle temps graag

Deze kan je uitlezen met bijv. RivaTuner

Edit:
Heb je je kaart overgeclocked ?, andere BIOS erin geflashed ?, Volt mod ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Idle zit de kaart rond 50 graden.
Onder load loopt dit op tot 60-70, 80 als max waarschijnlijk.
Heb een progje laten lopen wat de kaart een beetje stresst onder dx9.
Dit progje zo`n 6 keer tegelijk met verschillende modellen gedraait toen liep de kaart op naar 70 graden.
Maar dat kan best 80 zijn onder zware load, vandaar waarschijnlijk ;)
Heb de kaart uit en in het slot gehaald klein beetje stof weggehaald, pc opgestart en 3dmark laten draaien.
Hij crashte weer, dit maal bij de scene met de boot vrij op het einde.
Sinds de vorige keer had ik um al nog eens laten lopen toen crashte die hier ook, ten opzichte daarvan niet eerder of later gecrasht dus.
Kan ik er vanuit gaan dat de kaart kapot is?
Het beste is natuurlijk kijken wat de kaart in een andere pc doet maar die mogelijkheid heb ik helaas niet, dan zou ik kunnen uitsluiten dat mijn voeding het is maar aangezien het vaker optreed, cpu load geen probleem is, moet ik toch ervan uit kunnen gaan dat het aan de kaart licht?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je zeker wil zijn zou ik de kaart eens testen in een ander systeem, eventueel van een vriend. Meet ook de spanningen van je voeding eens met een multimeter. Het is wel een voeding van een A-merk maar ook die kunnen stuk gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Om het verhaal rond te maken, de kaart was inderdaad defect.
Ik heb de kaart RMA gestuurd en een nieuwe 9800GTX+ ontvangen :)

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 19:29
Huh kreeg je zomaar een 9800GTX+ gratis als vervanging, dat vind ik wel vreemd aangezien de 9800GTX+ een veel betere kaart is als een 8800GTS.
Normaal krijg je toch altijd dezelfde kaart of een gelijkwaardige kaart?

Verwijderd

Topicstarter
fanta22 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:10:
Huh kreeg je zomaar een 9800GTX+ gratis als vervanging, dat vind ik wel vreemd aangezien de 9800GTX+ een veel betere kaart is als een 8800GTS.
Normaal krijg je toch altijd dezelfde kaart of een gelijkwaardige kaart?
Klopt, dit model hadden ze echter niet meer op voorraad, kon het wel laten opsturen naar Asus maar dit is een stukje service geweest, de dagwaarde werd vastgesteld op 175 euro(alsnog heel wat minder dan mijn aankoopprijs mja) en ik heb voor een 9800GTX+ gekozen(zelfs nog wat geld terug ontvangen :P )

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 08:33
ik herken dit probleem zelf ook gehad weet wel zeker dat het je videokaart is.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:15:
[...]

de dagwaarde werd vastgesteld op 175 euro(alsnog heel wat minder dan mijn aankoopprijs mja)
Lucky you. Ik denk dat je blij mag zijn als je nog 50-60 euro voor een tweedehands 8800GTS 320 kan krijgen. En zelfs dat is eigenlijk al te veel.

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:18:
[...]

Lucky you. Ik denk dat je blij mag zijn als je nog 50-60 euro voor een tweedehands 8800GTS 320 kan krijgen. En zelfs dat is eigenlijk al te veel.
Ik denk dat ze het hebben gebaseerd op de tweakers pricewatch.
Of het is gewoon toeval, maar de goedkoopste 8800gts 320mb was 173 euro destijds.
Die kaart heeft niet de beste prijs/performance maar in het financiele opzicht is dit een goede oplossing geweest :)
Pagina: 1