Macbook Pro ombouwen in nieuwe/andere behuizing?

Pagina: 1
Acties:

• msjonathan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-11-2022
hoi

Ik was een paar weken geleden gevallen op mijn macbook pro. gevolg case volledig schuin, HDD kapot,...
Maar aan electronica is niet geraakt. En ik heb een nieuwe van verzekering gekregen. Maar nu dacht ik
laat mij alles uit mijn MBP halen en het in een andere behuizing steken (eventueel zelf gemaakt) om bv
een mediacenter te maken, of andere voorstellen.

Hebben jullie tips, of eventueel sites die zulke dingen al gedaan hebben?

Alle voorstellen zijn welkom

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:23

Kettrick

Rantmeister!

Ik zou een defecte 2e hands kopen en daar je werkende moederbord in schroeven :)

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
^ En die weer verkopen. :)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:23

Kettrick

Rantmeister!

nah, de kans dat je die eerlijk voor een nette prijs kan verkopen is klein denk ik, maar leuk om twee te hebben toch :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:08
Ik heb je titel iets specifieker gemaakt: "Macbook Pro ombouwen in nieuwe/andere behuizing?". Maar wat had had je zelf al gevonden aan mogelijkheden? Waar ben je precies naar op zoek? Wat wil je er van maken?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• msjonathan
ik dacht eraan een mediacenter van te maken.
Maar ik laat alle mogelijkheden open.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Er was hier iemand op GoT die een Mac hag gekocht om dan helemaal uit elkaar te halen.
Was ook van plan een Media center van te maken.

Topic is toedertijd op zijn verzoek gesloten,vraag me niet waarom.

Zoek even bij mod's

iRacing Profile Flickr

• msjonathan
ok, bedankt voor jullie reacties i

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:57

r0b

RoeLz schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:41:
Ik zou een defecte 2e hands kopen en daar je werkende moederbord in schroeven :)
Dat lijkt me inderdaad een stuk slimmer; koop een MBP met defect LCD / moederbord (of een combinatie van beide) en vervangen daar de onderdelen van :P

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-02 23:27
[url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1309646"]klik[/url]

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Dat was ik die dat toen probeerde. Mijn bedoeling was toen om een macbook om te bouwen, maar vanwege het enigzins vastlopen van het project en geldgebrek heb ik het toen maar weer verkocht. Het is zeker mogelijk. Het enige waar je echt rekening mee moet houden is dat als je het scherm er af haalt en zo aansluit hij alle andere schermen(dus ook tv's) behandeld als secundair beeldscherm omdat hij denkt dat het originele scherm er nog steeds aan zit. Dit kun je verhelpen door het trackpad/toetsenbord gedeelte er in te laten zitten en een paar magneetjes op de hoeken te plaatsen waar normaal je scherm dicht klapt. Dan herkent hij het externe scherm als intern scherm. Je zou hem dan ook zonder scherm kunnen laten draaien of inbouwen in een andere behuizing indd.
Waar je verder rekening mee moet houden is de indeling van je mbp want dat is op zich niet ideaal om in te bouwen.

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 09:54
sergev schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:24:
Dat was ik die dat toen probeerde. Mijn bedoeling was toen om een macbook om te bouwen, maar vanwege het enigzins vastlopen van het project en geldgebrek heb ik het toen maar weer verkocht. Het is zeker mogelijk. Het enige waar je echt rekening mee moet houden is dat als je het scherm er af haalt en zo aansluit hij alle andere schermen(dus ook tv's) behandeld als secundair beeldscherm omdat hij denkt dat het originele scherm er nog steeds aan zit. Dit kun je verhelpen door het trackpad/toetsenbord gedeelte er in te laten zitten en een paar magneetjes op de hoeken te plaatsen waar normaal je scherm dicht klapt. Dan herkent hij het externe scherm als intern scherm. Je zou hem dan ook zonder scherm kunnen laten draaien of inbouwen in een andere behuizing indd.
Waar je verder rekening mee moet houden is de indeling van je mbp want dat is op zich niet ideaal om in te bouwen.
of je doet gewoon een PRAM-reset :+

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Pagina: 1