Toon posts:

Bios Settings Gigabyte GA-MA78GM-S2H + AMD 4850e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb het Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo met AMD 4850e CPu en 4 GB PC6400 Value Ram.
Nu staat alles in de Bios op auto wat betreft CPU en geheugen. Ik zou graag de goede default instellingen willen weten voor de 4850e CPU. Ik heb namelijk nogal een slechte performance in Vista.
Ik heb hier al veel naar gezocht en mensen benaderd via DM maar nog niks bruikbaars..

Kan iemand die dezelfde setup heeft zijn CPU + FSB instellingen posten?

Thanks.

Verwijderd

Standaard loopt de AMD Athlon 64 X2 4850e op 2,5GHz met een HT van 1000MHz en een multiplier van 12,5.
Maar als het bios de CPU gewoon herkend dan staat het echt wel goed hoor. ;)
Waar haal je dan slechte performance in een AMD Athlon 64 X2 4850e is ook niet bedoelt om 'snel' te zijn trouwens. Hij is gemaakt om zuinig te zijn. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 14:48 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:59
Als er dus in je BIOS duidelijk vermeld staat wat voor 'n cpu het is en op welke frequenties hij draait dan moet het gewoon werken. Zet voor de gein vista eens op 'Hoge prestaties' in energiebeheer. Dit zorgt ervoor dat Cool&Quiet niet aangaat ;) Zo loopt je cpu wel altijd op 2,5ghz. Slechte prestaties is wel heel erg algemeen vind je niet? Wat bedoel je daarmee? Als je een verse/nieuwe vista install draait dan heeft het even een weekje nodig voordat de searchindexer e.d een beetje rust krijgt (en zo je hdd's ook). Iets waar xp geen moeite mee heeft.

Verder is de X2 4850 een prima cpu en is het geen enkel probleem om daarmee flink te multi-tasken in vista :)

één is geen, twee is één