[advies] huur audio

Pagina: 1
Acties:

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Afgelopen jaren hebben wij in de straat oud en nieuw gevierd met gehuurde geluidsapparatuur.
Dat was deze apparatuur: http://www.a-sound.nl/lic..._sets/plusset_geluid.html

De muziek was voornamelijk top-40/dance muziek en bass is bij dat soort muziek wel lekker.

Voor dit jaar krijgen we weer meer mensen (familie van familie enzo) en lopen we waarschijnlijk op naar richting de 80-100. De tent die we vorig jaar aangeschaft hebben zal het niet meer redden, maar dat zal geen probleem zijn (er staan immers ook mensen buiten de tent om het geluid een beetje te ontlopen). Probleem om in te schatten is dat het dus buiten is, maar wel met een gesloten tent en de audio van vorig jaar was niet helemaal grandioos. Het is in dit soort situaties ook fijn om vanuit vier kanten te kunnen aansturen, omdat het geluid verdwijnt.
Ik heb ook het idee dat als er bijv bij een speakerset staat voor zoveel man dat niet geheel representatief is. Hangt volgens mij dus af waar het gehouden wordt/omvang van de locatie en soort muziek.

Ik vraag mij dus af, zou bijv dit beter zijn: http://www.licht-geluid.nl/huren/geluidset_VGSG02.aspx of ga ik dan echt de verkeerde kant op om goed geluid te hebben?

Tent is denk ik iets van 10 bij 5 meter ofzo.

Heeft iemand ook ervaring of adressen van verhuurbedrijven in de omgeving van Rotterdam? Ik ben laat met het willen huren en wil dus ook meerdere opties af kunnen gaan.

Ik heb dus al:
http://www.excess.nl
http://www.squatdeluxe.co...tal-list-november2008.pdf

En daarnaast licht-geluid.nl. Die is erg fijn qua website en mogelijkheden, maar zit niet echt in de buurt. Als de speakers dan te groot worden om te vervoeren in een auto, gaan de kosten erg omhoog door bezorgkosten.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Ik denk dat veel bezoekers wellicht blij zijn als er niet overal even veel herrie is. Er zijn ook zat mensen die gewoon lekker een praatje willen maken. En ik bedoel: 10x5 meter is natuurlijk helemaal niets voor een beetje professionele luidspreker.

Hier moet je toch zeker genoeg mee hebben:

http://www.licht-geluid.nl/huren/geluidset_VGSG05.aspx

Afbeeldingslocatie: http://www.licht-geluid.nl/huren/images/products/VGSG05.jpg

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dat is ongeveer dezelfde set als hij vorig jaar had en blijkbaar beviel die niet.
Heeft iemand ook ervaring of adressen van verhuurbedrijven in de omgeving van Rotterdam? Ik ben laat met het willen huren en wil dus ook meerdere opties af kunnen gaan.
Ik heb wel goede ervaring met Unitsound uit Delft.

[ Voor 65% gewijzigd door DeeJee op 22-12-2008 13:43 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• mabarto
DeeJee schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:40:
Dat is ongeveer dezelfde set als hij vorig jaar had en blijkbaar beviel die niet.
Het is een mening van mij natuurlijk, maar kan ook door afstelling te maken hebben gehad ofzo. Ik ben benieuwd wat doorgaans gebruikt wordt en of die 4 speakers (dat is minder qua specs als ik het zo even zie) bij elkaar beter is dan twee van dit soort opstellingen.

Het is inderdaad wel zo dat ik niet iedereen doof moet maken om maar even figuurlijk te spreken. Als bijv 4 van de eerder genoemde speakers ook interessant zijn is er weer wat meer geld over voor licht.

Het is wellicht ook interessant als het weer het toelaat om deze buiten te tent op te stellen omdat de tent anders te klein wordt. Maar dat is dan alleen dan te beoordelen, denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door mabarto op 22-12-2008 13:45 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24
Je kunt voor 180 ook dubbele plus set nemen, de superset geluid. Volgens mij moet je dan die tent wel uitdreunen en kan de halve woonwijk meegenieten.

De wijzen komen uit het Oosten!

• mabarto
NoepZor schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:43:
Je kunt voor 180 ook dubbele plus set nemen, de superset geluid. Volgens mij moet je dan die tent wel uitdreunen en kan de halve woonwijk meegenieten.
Ik krijg een beetje de indruk dat je de set die Jahrastafari even mooi neergezet heeft teveel van het goede is of niet?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

mabarto schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:46:
[...]

Ik krijg een beetje de indruk dat je de set die Jahrastafari even mooi neergezet heeft teveel van het goede is of niet?
Waarom vraag je niet eens advied bij het verhuurbedrijf?
Ik heb altijd de ervaring dat die mannen precies weten waar ze het over hebben en ze je meestal de goede set verhuren.
Of een belletje naar Unitsound doet ook wonderen :)

[ Voor 5% gewijzigd door DeeJee op 22-12-2008 13:50 ]

• mabarto
DeeJee schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:49:
Waarom vraag je niet eens advied bij het verhuurbedrijf?
Ik ben altijd wantrouwig naar verkopers. ;-) Ik probeer altijd eerst meer te informeren elders voor daadwerkelijk naar een winkel toe te stappen.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

mabarto schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:56:
[...]

Ik ben altijd wantrouwig naar verkopers. ;-) Ik probeer altijd eerst meer te informeren elders voor daadwerkelijk naar een winkel toe te stappen.
Dat snap ik. Maar je kunt ook eerst bij die gasten eens wat info inwinnen. Ik heb er namelijk geen slechte ervaringen mee. Altijd de juiste set gekregen.
Maar aangezien de set van vorig jaar je niet beviel zou ik toch eens gaan kijken naar een set met 4 geluidspunten. Dus elke hoek een opstelling bijvoorbeeld.

• mabarto
DeeJee schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:04:
[...]

Dat snap ik. Maar je kunt ook eerst bij die gasten eens wat info inwinnen. Ik heb er namelijk geen slechte ervaringen mee. Altijd de juiste set gekregen.
Maar aangezien de set van vorig jaar je niet beviel zou ik toch eens gaan kijken naar een set met 4 geluidspunten. Dus elke hoek een opstelling bijvoorbeeld.
Zou die kleine JBL speakers een goed alternatief zijn ipv twee geluidspunten?

Edit: licht-geluid.nl maar even bellen. Ze hebben ook mijn voorkeur door de site (blijf een it-er he) en groot assortiment.

[ Voor 10% gewijzigd door mabarto op 22-12-2008 14:27 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

mabarto schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:15:
[...]

Zou die kleine JBL speakers een goed alternatief zijn ipv twee geluidspunten?
Die set(s) komt amper laag uit. Ik (is persoonlijk) vind de kwaliteit van dergelijke sets ronduit slecht.
Deze sets zijn (wat mij betreft) voornamelijk geschikt voor wat spraak en simpel (achtergrond) muziek werk. Ze kunnen doorgaans wel goed hard. Maar een mooie bas, komt er absoluut niet uit.

Als je wilt knallen, dan kan dat goed met deze JBL set:
http://www.ledrental.nl/P..._VRX_line_array_Stack.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.ledrental.nl/picdb/v5/313/47183.jpg
Hier komt tenminste een echte bas uit. Een mooie diepe boom. :+
Deze set is overigens wat overkill voor jouw doel, maar deze ken ik goed, en je kan 'm altijd nog zachter zetten (liever iets over dan te kort is mijn motto) dus vandaar. :P
Maar met €260,- misschien niet helemaal binnen je budget.

Er zijn ook kleinere broertjes van deze set:
http://www.ledrental.nl/P...luid_Sets/JBL_715_SET.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.ledrental.nl/picdb/v5/313/47179.jpg
Kosten €120,-
Afgaand op de specs lijkt me dit ruimschoots voldoende.

Wil je wat meer 'boom' dan leg je €25,- bij en heb je dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ledrental.nl/picdb/v5/313/47181.jpg

Zoals ik het nu zie, is deze laatste set een goede optie voor je.

Speakers op 4 punten opstellen moet je imo niet willen.
Mensen willen ook een 'rustig' plekje hebben in de tent, dat is nou eenmaal zo.
Hoogstens zet je op 2 andere punten kleine ondersteunende speakers die niet op knal nivo staan, maar even het midden/hoog segment een extra zetje geven. Maargoed, voor in een tent van 10x5 meter is dat best onzin. Ervanuitgaande dat je 1 van bovenstaande JBL sets gebruikt.

ps. Die JBL VRX line array Stack (van €260,-) is al besteld voor een nieuwjaarsfeestje waar ik het licht doe. :) Maar ze zullen er vast wel meer hebben.

Even terugkomen op deze set die je in je startpost aanhaalt:
Afbeeldingslocatie: http://www.a-sound.nl/images/plusset_geluid.jpg
Enkel afgaand op de foto (bij gebrek aan gegevens op de site) zie ik een set die wel grote maten heeft maar al snel aan een limiet van maximaal volume gaat komen. 1 versterker voor zowel laag als midden/hoog is gewoon niet aan te raden, o.a vanwege die reden.
De prijs zegt het ook al. Dat je dit voor €110,- compleet met mengtafeltje en CD spelertje kunt huren is gewoon goedkoop en zegt kennelijk iets over z'n kunnen.
Daarbij ziet de set er oud uit, wat misschien ook z'n tol eist. De versterker is er eentje van het model jaren '20. Zet dat af tegen het vertsterker en speaker spul van tegenwoordig, dan komt uit die laatst genoemde veelal meer herrie en klinkt het stukken beter omdat die versterkers 'weten' tot hoever ze kunnen gaan zonder de speakers op te knopen. Daarbij heb je bij al die JBL sets die ik zojuist noemde 2 versterkers. Eentje apart voor het laag, grote voordelen.

Ps. Ik ben overigens helemaal geen JBL fanaat ofzo, hoewel alle suggesties in mijn post misschien anders doen vermoeden. Ik ken deze setjes toevallig, min of meer, dus kan ik ze mooi als voorbeeld aanhalen.

[ Voor 40% gewijzigd door remco_k op 22-12-2008 14:43 ]

Alles kan stuk.

• mabarto
Kijk hier word ik vrolijk van. Ervaring waar ik naar vraag. Heb licht-geluid.nl al gebeld maar veel is, uiteraard, al niet meer beschikbaar.
Ik begrijp uit de plaatjes dat je van ledrental.nl huurt? Damn is amsterdam :(

Licht-geluid.nl heeft deze nog. Goed alternatief denken jullie?

[ Voor 19% gewijzigd door mabarto op 22-12-2008 15:10 ]

• remco_k

remco_k

mabarto schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:04:
[...]
Kijk hier word ik vrolijk van. Ervaring waar ik naar vraag. Heb licht-geluid.nl al gebeld maar veel is, uiteraard, al niet meer beschikbaar.
Ik begrijp uit de plaatjes dat je van ledrental.nl huurt? Damn is amsterdam :(
Ik zelf huur niet in, ik wordt ook alleen maar ingeschakeld als light-jock en om al het technische spul op gang te houden gedurende het feestje. (iets wat laatst van pas bleek te komen toen 1 van de 2 subs de geest gaf. Verder gegaan met 1 sub, die maar wat harder gezet. :+ )
Maargoed, die toko brengt ook spul rond. Alleen kost dat weer een paar centen extra, uiteraard.
Licht-geluid.nl heeft deze nog. Goed alternatief denken jullie?
Ben niet erg thuis in het merk AD dus echt oordelen kan ik niet. Audience Delight is dacht ik wel een goed merk.
Wel ziet de set eruit alsof hij echt wat kan. Maargoed, dat kan ook pure misleiding zijn.
Sommige mensen denken dat ook van DAP :r .

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 22-12-2008 15:30 ]

Alles kan stuk.

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:59
ik weet niet wat de specs van de set die jij vorig jaar had waren (kon ik zo snel niet vinden muv het aantal inches). hier staan ze er iig bij. en ze hebben een punt in Gouda.

http://www.hollandseverhu...=58&pageid_up=0&nnl=dutch

[ Voor 17% gewijzigd door markje1 op 23-12-2008 11:14 ]

-

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 22:16

OMD

Ikzelf gebruik voor de verhuur 2x Wharfedale LX15's en als subs 2x de LX18B en dat doet toch wel zeer vriendelijk en goed zn werk maar beetje overkill denk ik voor 10x5 meter maar dat verschilt per persoon.

Dat tezamen op een peavy amp met meer dan voldoende capaciteit.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• mabarto
Heren,

Bedankt! Ik had gisteren reeds de bestelling gedaan bij beeld-geluid. Gouda is natuurlijk veel interessanter, maar ik heb de bestelling dus al gedaan. Ik mis op de website ook iets van licheffecten (ik zie de derby staan. Die had ik vorig jaar. Niet veel bijzonders ;-) )t.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-02 09:55
De setupjes die Remco voorstelt zijn prima. Wij (als in freelance-bedrijf) hebben al die setjes (op het low-budget JRX setje na) meerdere keren verhuurd en ze klinken ieder prima!. De VRX line is niet echt van toepassing op een terein van 5 bij 10 maar een SRX 715 icm een 718s eronder (top-sub) moet prima werken. Ik denk niet dat je ook aan de achterkant speakers wilt hebben, helemaal niet als het om 5 bij 10 gaat. Een SRX setje (top-sub) kan onder 'disco/muziek' omstandigheden prima 250 man voorzien van een strak geluidje. Ik zeg er dan ook duidelijk muziek/disco bij want voor spraak e.d is dit een giga overkill.

Wat je wel gaat merken is dat wanneer er veel mensen helemaal vooraan staan, je met 'slechts' twee subs het niet gaat redden aangezien de bas dan niet ver genoeg kan komen. Dan kun je ze aan de zijkant plaatsen maar wat ook een prima optie is is gewoon 4 subs te nemen met 2 SRX715/712's als top. Die kastjes zijn echt gemaakt voor het harde werk.

Ook ik meld even dat ik geen Jbl fanatiekeling ben, maar na veel luisteren naar setjes van HK/Dynacord ik gewoon de SRX/VRX lijnen van JBL voorop zet door hun goede kwaliteit óók als het even wat harder moet.

Heb in verschillende situaties gestaan met de setjes en heb er nog nooit wat negatiefs over kunnen zeggen (behalve misschien dat de subs erg hongerig zijn naar vermogen, trekt mijn Crown X2000 er nogal snel uit met 1kw per kanaal :o )

Allemaal type nummer taal dit, maar voor de duidelijkheid, ik heb het dus over deze set:
Afbeeldingslocatie: http://www.ledrental.nl/picdb/v5/313/47179.jpg

Ik verhuur dit soort setjes echter alleen met een mannetje erbij aangezien sommige dj's van tegenwoordig het blijkbaar mooi vinden om alles dicht te draaien op de bas na en zo iedereen weg te trillen (en mijn set zwaar te beschadigen).

offtopic:
spuit11 maar ach..

[ Voor 8% gewijzigd door Wackoz op 24-12-2008 00:31 ]

één is geen, twee is één

• mabarto
Wackoz schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:29:
knip

offtopic:
spuit11 maar ach..
Wackoz bedankt voor je zeer nuttige bijdrage. In welke omgeving zit je (voor de volgende keer of andere feesten) ?

• remco_k

remco_k

En, hoe is het feestje afgelopen?

Alles kan stuk.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
remco_k schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:29:
En, hoe is het feestje afgelopen?
Idd, we willen graan de pdca cyclus afronden....
Pagina: 1