[XP] Onderscheid in vensters ter verduidelijking OTAP*

Pagina: 1
Acties:

• Toennee
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-02 07:59
Hallo,

Op mijn werk ik met meerdere explorer-vensters open,

Nu is het vaak het geval dat ik dezelfde applicatie 2x open heb, alleen dan geldt voor een productie en de andere voor ontwikkel-omgeving.

In één oogopslag kan ik aan de taakbalk niet zien welke omgeving uit welk domein afkomstig is. Nu zou ik een tooltje die dat makkelijk kan, dus afhankelijk van de url iets van herkenning toevoegen aan het programma in de taakbalk.

Iemand suggesties. De programmas die ik open zijn gemaakt voor Internet explorer, dus een plugin voor FF is geen optie.

Gr.

[ Voor 3% gewijzigd door Toennee op 22-12-2008 12:49 ]

Jouw Hardloopkalender

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet gewoon de html-title-tag van de applicatie een andere naam geven?

[ Voor 6% gewijzigd door Noork op 22-12-2008 12:50 ]

• Toennee
Geen optie, daar heb ik geen rechten toe. Ik zat mogelijk al een een lokale HTML te denken die het programma in een frame laadt. En dan de titel van die pagina aanpassen, echter is dat niet gewenst omdat het programma's ook popups (functionele schermen) kent.

Jouw Hardloopkalender

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

anders gebruik je 2 browsers

ie voor productie en firefox voor de ontwikkel omgeving oid

Speedydown.nl !!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
verschrikkelijke taalfout verwijderd

Over welke Windows versie heb je het hier, en hoe test je je (intranet) applicatie?
Met verschillende UserID's of doen jullie niet aan DTAP scheiding?

En bedoel je dat je in je Taskbar onderaan duidelijker wil zien wat bij welke omgeving hoort, of wil je bijvoorbeeld kunnen zien aan een icon in welke omgeving je zit?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Toennee
Er wordt gewertk met Windows XP, IE versie 6.
FF is geen optie, de opmaak is daar niet op gebouwd.
Ik maak gebruik van 2 UserID's. Dus niet 2x dezelfde.
Ik zoek eigenlijk een tooltje die mijn vensters herkent en waar ik zelf een kenmerk aan een venster kan toevoegen. Of dit nu een icon of een kleur of lettertype is, dat maakt mij niet uit, het gaat erom dat ik in 1 oogopslag kan zien welke omgeving ik voor me heb.

Jouw Hardloopkalender

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

BCC

Is er niet een soort Monkey Wrench voor Internet Explorer? Je kan anders latijd nog met IE-tab de site toch onder firefox draaien. Persoonlijk zou ik de applicatiebeheerder even een andere kleur of achtergrondplaatje laten instellen als de applicatie in de testomgeving draait.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01 11:00
Oke, het gaat dus om Internet Explorer, en niet om de Explorer ( verkenner ) ?

Je zou in de website een script in het title element kunnen opnemen, zodat
de titel van de omgevingen anders is.

BV in de ene een P voor productie ervoor, en in de andere een A voor acceptatie.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toennee schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:06:
Er wordt gewertk met Windows XP, IE versie 6.
Ok, wel voortaan zelf even in je startpost c.q. titel zetten dan voor de duidelijkheid :)
Ik maak gebruik van 2 UserID's. Dus niet 2x dezelfde.
Als het twee Windows userIDs zijn kun je eventueel met verschillende settings werken in hoe de titelbalk (het blauwe bovenin) wordt gebruikt.
Dat werkt ook door in de taskbar.

Als het applicatielogons zijn dan vraag je nu iets waar de ontwikkelaar eigenlijk aan had moeten denken (favicon voor test bijvoorbeeld).

Anders verval je in de ranzige hacks waarbij je softwarematig de Window Title uit gaat lezen en daarop gebaseerd potentieel rare beslissingen gaat nemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Dit moet lukken met AutoIT.
WinSetTitle Changes the title of a window.
Dus met AutoIT een scriptje maken dat elke 30 seconden naar de normale titel/adresbalk van alle IE vensters kijkt, en dan de titel laat veranderen.

edit: dit dus :P
alt-92 schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:26:
[...]
Anders verval je in de ranzige hacks waarbij je softwarematig de Window Title uit gaat lezen en daarop gebaseerd potentieel rare beslissingen gaat nemen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 13:38 ]

• Toennee
Ok dank, dit ga ik thuis uitproberen en mocht het bevallen dat leg ik het hier voor of dit te gebruiken is. Bedankt voor de snelle replys.

In het vervolg zal de startpost helderder opstellen.

Jouw Hardloopkalender

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:37

orf

Een super lo-fi methode kan zijn om een html documentje op te zetten, met daarin een meta refresh naar de url van één van de applicaties.

Vervolgens sla je het documentje op als .hta en je hebt een 'applicatie', met een ander icoon dan standaard Internet Explorer.
Pagina: 1