Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Recentelijk heb ik op een van de twee harddisks in mijn computer Ubuntu 8.10 geïnstalleerd naast mijn bestaande Windows Vista SP1 installatie. Door middel van Grub in de mbr kan ik beide besturingssystemen booten, waarbij Ubuntu op de eerste hd staat en Vista op de tweede. Sinds de installatie van Ubuntu kan ik echter in Windows Vista geen gebruik meer maken van hibernate of suspend, het enige wat gebeurt na het aanklikken van de betreffende buttons is dat Windows gelockt wordt. Voorheen werkte hibernate prima, en zelfs met een oudere versie van Ubuntu als dualboot heb ik het een jaar geleden werkend gehad.

Omdat ik na wat zoeken op internet dacht dat het wellicht te maken had met de Vista bootloader heb ik op velerlei manier getracht deze te herstellen: (door het booten vanaf de Vista dvd, de repair functie werk sowieso al niet omdat er dan geen installatie van Vista herkend wordt, dus toen in cmd commando's gegeven)
het commando "bootrec.exe /fixmbr" werkt gewoon, maar "bootrec.exe /rebuildbcd" geeft als foutmelding
code:
1
2
3
The store import operation has failed.
The volume does not contain a recognized file system.
Please make sure that all required file system drivers are loaded and that the volume is not corrupted.

En onder windows:
code:
1
2
3
C:\Windows\system32>bcdedit -enum all
The boot configuration data store could not be opened.
The system cannot find the file specified.

Daarna heb ik andere manieren geprobeerd zoals volgens de handleiding van Neosmart maar ik blijf de bovenste foutmelding krijgen. Na weer verder zoeken bleek bij verschillende mensen het probleem opgelost na het actief maken van de Vista-partitie, maar ook dit hielp bij mij niet.
Toen heb ik de EasyBCD-methode nog geprobeerd, maar bij het starten van EasyBCD krijg ik direct de foutmelding:
code:
1
EasyBCD has detected that your BCD boot data and MBR are either not from the latest version of Windows Vista, or don't yet exist. [knip]
Na het aangeven van de Vista partitie krijg ik dan weer dezelfde foutmelding als hierboven...

Met VistaBootPRO krijg ik direct bij het opstarten al de foutmelding:
code:
1
VistaBootPRO has detected that your BCD Registry is either missing or corrupt. It is recommended that you fix this problem in order to supress this message on further uses.
En bij 'view bcd' staat:
There is currently 0 OS(s) installed on your system.

Heeft iemand enig idee of deze hibernate/suspend problemen daadwerkelijk te maken kunnen hebben met dit probleem en hoe dit valt op te lossen?

edit:
Versienummers toegevoegd ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Winnetou op 22-12-2008 12:08 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zet er voortaan voor de duidelijkheid versienummers bij, zeker bij een distro die elk half jaar een nieuwe versie released is dat van belang :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Niemand? :'(

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet