Toon posts:

Benodigdheden voor Asterisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die mij kan vertellen wat ik nodig heb voor het opzetten van een test omgeving wanneer ik eens de functies van Asterisk wil testen? Ik heb, na wat Googlewerk, tot mijn beschikking een server, een ip-phone, een actieve internetverbinding en gegevens van mijn externe sip-aanbieder: voipbuster.

Kan ik met deze zaken een werkend systeem krijgen of vergeet ik iets cruciaals?
Daarnaast wil ik vragen wat jullie ervaring is en welke versies van de software jullie gebruiken...
Ik wil graag werken met een GUI dus geef de voorkeur aan Microsoft OS.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 11:40 ]

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Ik denk dat je eerst wat eigen onderzoek had moeten doen naar asterisk.
Er is een Win32 branch van asterisk (klikje) maar dat is geen serieus alternatief voor de huidige Linux branches, die een stuk stabieler zijn.

Voor het opzetten van een stabiele test omgeving heb je eigenlijk maar 3 dingem nodig: Een linux doos, een download link naar de asterisk software en tijd en zin om alle documentatie te lezen. Asterisk is niet iets wat je ff in een middagje onder de knie krijgt.
De makkelijkste oplossing voor iemand als jij (nofi) is om Asterisknow (klikje) te gebruiken. Maar dan nog kost het enorm veel eigen inzet om een asterisk systeem te laten doen wat jij wil, en niet andersom :)

Verwijderd

als je op een MS platform wilt werken, kijk dan eens naar OCS van microsoft.

verder heb je weinig nodig voor asterisk, een server is genoeg, om te bellen is een ip-phone handig, deze kan natuurlijk net zo goed virtueel zijn.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wel knap dat je met wat googlewerk een actieve internetverbinding en een server hebt gekregen :p
Je hebt wel alles wat je nodig hebt check ook het asterisk topic hier op GoT even anders.

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:52:
wel knap dat je met wat googlewerk een actieve internetverbinding en een server hebt gekregen :p
Je hebt wel alles wat je nodig hebt check ook het asterisk topic hier op GoT even anders.
Deze opmerking had ik natuurlijk kunnen verwachten. :P