Probleem met opladen laptop

Pagina: 1
Acties:

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Hallo,

Ik heb inmiddels al drie jaar een laptop, een Compaq NX 8220. Nu heb ik een probleem dat ik mijn laptop niet goed meer kan opladen, ik moet het stekkertje van het snoertje er heel hard indrukken en dan pas zie ik een lichtje branden dat die gaat opladen. Als ik het stekkertje los laat dan laad de laptop niet meer, met als gevolg dat die vrij snel leeg is. Dit gebeurd sinds een paar weken.

Het lijkt me niet dat dit aan het stekkertje ligt, dit ziet er verder normaal uit. Het zou dus in de laptop moeten zitten, maar waar? Kan ik het zomaar openschroeven en wellicht iets wat niet helemaal goed meer met elkaar 'in verbinding staat' of 'klikt' nog repareren? Of ben ik nu de pineut en is mijn laptop waardeloos geworden?

Dank!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat de stekker niet gewoon brak is geworden. Lijkt me eigenlijk vrij normaal na 3 jaar gebruik. Kun je niet testen met een andere voeding, desnoods even langs de pc-boer gaan die wellicht een dergelijke voeding op de plank heeft liggen?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik heb hetzelfde probleem met een Compaq NC610.

Waarschijnlijk is de connector op je moederbord losgekomen.
Je kan hem natuurlijk altijd eens openschroeven om te kijken of dit het geval is.
Als het zo is, en je hebt geluk, zit die connector op een apart bordje en kan je het misschien nog laten vervangen voor een schappelijke prijs.
Zit het op je moederbord zelf, dan kan iemand misschien het voor je terug vastsolderen.
Zo niet, ben je goedkoper af met een nieuwe laptop denk ik, want een moederbord vervangen, is economisch gezien niet echt meer verantwoord dan :)

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Noork schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:23:
Weet je zeker dat de stekker niet gewoon brak is geworden. Lijkt me eigenlijk vrij normaal na 3 jaar gebruik. Kun je niet testen met een andere voeding, desnoods even langs de pc-boer gaan die wellicht een dergelijke voeding op de plank heeft liggen?
Ik heb geen andere voeding, ken ook niemand met eenzelfde laptop (alhoewel het best een veelverkocht model is, deze laptop). Kan wel een universele laptop voeding kopen, maar dat is ook best prijzig.

Voorheen (afgelopen weken) was het zo dat die het alleen deed met een beetje draaien van het snoertje, nu moet ik hem echter heel erg aandrukken en lijkt die helemaal te zijn overleden. Ik ga anders maar eens verder zoeken of ik een snoertje kan vinden of testen ergens, om uit te sluiten dat het daaraan ligt. Thanks!