Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox 360 Afstandsbediening en Controller op Xbox 1

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 15:17
Nu ben ik al een hele poos op zoek maar kan eigenlijk niets vinden op het internet (wel veel converters voor naar de pc.

Nu heb ik de volgende dingen:

Hardware:
- Xbox 1
- Xbox 360 (momenteel defect), moet nog een donor vinden :P
- Een ontvanger voor de PC (om xbox360 controllers op de pc te kunnen gebruiken

Software (xbox 1)
- Xbox Media Center

Ik wil namelijk graag mijn Xbox 360 controller op mijn oude xbox aansluiten, het gaat hier om de de draadloze controller. Ook wil ik graag de afstandsbediening kunnen gebruiken omdat ik XBMC op mijn Xbox heb.

Als ik het dus goed begrijp maakt een xbox gewoon gebruik van USB. Zou er nu misschien een manier zijn om de xbox 360 controller aan te sluiten op de normale xbox? Bijv door het modden van de PC ontvanger? Of door zelf een schakeling te bouwen waarmee het wel kan?

Hou zou het met de drivers zitten? XBMC accepteerd wel scirpts en voor zo ver ik weet is er wel ooit iets geschreven vood linux XBMC zodat hij de X360 controller accepteerd, zou geen probleem voor de xbox versie van XBMC moeten zijn (accepteren dezelfde scripts en software.

Lijkt mij wel leuk als projectje, ik kan simpele schakelingen bouwen en solderen, maar zou niet weten waar ik moet beginnen... vooral omdat er zo weinig informatie over de xbox 1 icm andere controllers te vinden is

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Waarschijnlijk is het erg lastig te maken in verband met de closed-source drivers van Microsoft voor de 360 en Xbox (1). IMHO zou je beter een originele AB scoren voor je Xbox.