Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toetsenbord/Trackball

Pagina: 1
Acties:

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:52

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Heren,

Kon het zo snel niet vinden in het forum dus bij deze even een nieuwe topic. Ik zoek een toetsenbord met trackball dit ivm een mediacenter in mijn woonkamer. Dus hij moet ook nog eens wireless zijn zodat ik niet met draden loop te klooien in me woonkamer. Nu heb ik een item gevonden ( http://www.azerty.nl/0-56...board-g84-4400-light.html en deze ziet er prima uit. Maar ik heb niet zoveel verstand van dit soort zaken. Zijn er tips of suggsties? Moet ik ergens aan denken of moet ik een bepaald duidelijk wijken? Mijn budget is 70-100 euro en het is puur voor de bediening van mijn MMCenter en geen gaming of iets dergelijks.

Alvast bedankt en de beste wensen voor allen :+

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
het toetsenbord in je link heeft in ieder geval een draad, dus lijkt me geen optie voor je.
ik geloof dat logitech wel dergelijke producten heeft, ik zal zo even voor je kijken.

edit:
op de logitech site zie ik wel toesenborden die aan je eisen voldoen, echter zijn deze boven budget (€150~160) (deze bijvoorbeeld)

[/edit2]ik moet beter zoeken, hij is bijvoorbeeld hier een stuk goedkoper te krijgen, waardoor hij maar net buiten je budget is[/edit2]

[ Voor 63% gewijzigd door Rangester op 22-12-2008 13:02 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Met deze zoekterm zijn er wel een aantal te vinden :)
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

of 'wireless keyboard integrated trackball'

☻/
/▌
/ \

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:12
Dit toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/149091.jpg.

Heb ik ook bij mijn Mediacenter. Werkt voortreffelijk. Het is de Trust KB-2950 en de prijzen zijn hier te vinden.
Zelfs bij de duurste winkel is het nog onder je budget.

Draadloos, een "uit" knop, multimedia keys etc. Werkt prima, geen klachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Sypher op 22-12-2008 13:00 ]

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:20
Dit is wat je bedoelt denk ik: pricewatch: Logitech diNovo Edge

Alleen wel net iets boven je budget

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Nouja, om heel eerlijk te zijn: Trust is gewoon een troepmerk, het doet het een paar maandjes goed en daarna is het (gedeeltelijk) stuk. Net als sweex, marquant en dat soort meuk. Als je je mediacenter van plan bent intensief te gebruiken (althans het tobo) dan zou ik voor een beter merk gaan. Als je het tobo maar heel af en toe gebruikt kun je idd net zo goed een trust kopen, het enige waar je dan op inboet is mogelijk compatability met andere draadloze apparaten (goedkope meuk heeft de neiging sneller verbinding te verliezen, leeg te lopen of andere verbindingen te storen). Dat is prima acceptabel als je totale gebruikstijd van zon ding maar enkele tientallen uren is.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:12
ssj3gohan schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:04:
Nouja, om heel eerlijk te zijn: Trust is gewoon een troepmerk, het doet het een paar maandjes goed en daarna is het (gedeeltelijk) stuk. Net als sweex, marquant en dat soort meuk. Als je je mediacenter van plan bent intensief te gebruiken (althans het tobo) dan zou ik voor een beter merk gaan. Als je het tobo maar heel af en toe gebruikt kun je idd net zo goed een trust kopen, het enige waar je dan op inboet is mogelijk compatability met andere draadloze apparaten (goedkope meuk heeft de neiging sneller verbinding te verliezen, leeg te lopen of andere verbindingen te storen). Dat is prima acceptabel als je totale gebruikstijd van zon ding maar enkele tientallen uren is.
Een troepmerk? Hmm niet om het een of ander maar ik heb zo nu en dan wel producten van Trust gehad. Tot nu toe werkt alles nog gewoon hoor! Een beetje kort-door-de-bocht misschien? Een Logitech kan net zo goed kapot gaan.

Doorgaans gebruik je een tobo voor "erbij", even internetten enzo en voor de echte mediacenter handelingen een afstandsbediening. Overigens: zelfs uren lang met dit tobo werken is geen probleem. Vaak genoeg gedaan.

• Maduth
  • Laatst online: 08:52

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Sypher schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:00:
Dit toetsenbord: PLAATJE

Heb ik ook bij mijn Mediacenter. Werkt voortreffelijk. Het is de Trust KB-2950 en de prijzen zijn hier te vinden.
Zelfs bij de duurste winkel is het nog onder je budget.

Draadloos, een "uit" knop, multimedia keys etc. Werkt prima, geen klachten.
Heren, ik weet dat Trust niet altijd als beste uit de bus komt maar dit is wel wat ik zoek en vooral de prijsklasse,. Bedankt, ga sowieso de tips even langs... _/-\o_

• mux

mux

99% efficient!

Sypher schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:07:
[...]

Een troepmerk? Hmm niet om het een of ander maar ik heb zo nu en dan wel producten van Trust gehad. Tot nu toe werkt alles nog gewoon hoor! Een beetje kort-door-de-bocht misschien? Een Logitech kan net zo goed kapot gaan.

Doorgaans gebruik je een tobo voor "erbij", even internetten enzo en voor de echte mediacenter handelingen een afstandsbediening. Overigens: zelfs uren lang met dit tobo werken is geen probleem. Vaak genoeg gedaan.
Er is een verschil tussen de vaak aangedragen drogreden 'bij mij werkt ie nog, dus het merk is goed' en realiteit. Een merk als logitech, uitgezonderd hun laagst gepositioneerde producten, propt kwaliteitscomponenten in de toetsenborden. Goede plastics, fatsoenlijke lak die er niet meteen afslijt, goede soldeerverbindingen, goede membranen of zelfs gedeeltelijk keyswitches en stof/troepvrije rolmechanismen. In het geval van de touchpads zit er fatsoenlijke sluiting omheen en is er niet overal bezuinigd op de elektronica door dies direct op de print te bonden maar hebben ze aparte packages gebruikt (wat duurder is, maar beter voor warm-koudovergangen en vaak betere ratings op andere gebieden, bovendien worden betere chips gepackaged dan gebond). Ze zijn goed getest en ergonomisch vormgegeven, kortom, er is over nagedacht. Het enige en werkelijk enige waar merken als Trust goed in zijn is iets zo goedkoop mogelijk produceren, en dit is geen merkenbullshit, het is gewoon in Nederland één van die aliasmerken die goedkope troep op de markt brengt, in hetzelfde rijtje als Q-tec (niet te verwarren met qtek) en Sweex. Je zult exact dezelfde producten terugvinden op chinese sample- of fabrieksoutlets zoals de bekende dealextremes van deze wereld. Het enige bestaansrecht van deze producten is ultragoedkoopheid. Sommige producten zijn beter dan anderen, en sommigen blijven het bijzonder lang doen, maar ze moeten het zeker weten afleggen tegen de betere merken omdat er gewoonweg overal op is bezuinigd ten koste van levensduur, comfort, etc.

Dus in tegenstelling tot minder duidelijke merkendiscussies zoals sony vs jvc of zoiets: Trust, Sweex, Q-tec en al die zooi is een alias voor 'goedkoop en redelijk feature-rijk'. Gebruikspatroon: af en toe, voor de computergebruiker die niets met zijn computer doet dat kritiek is op enige manier. Zoals 99% van de thuiscomputergebruikers.

Dus terug OT: Je weet zeker dat je met de trust een kwalitatief slechter ding binnenhaalt, maar je zult zelf moeten beslissen of dat acceptabel is. Het werkt waarschijnlijk prima, mits je het niet als primair spul gebruikt. Je kunt geluk hebben, je kunt ongeluk hebben. Als je het daar niet van wilt laten afhangen kun je meer betalen en een logitech of microsoft bordje kopen, maar ook daar kun je ongeluk hebben.

Ikzelf gebruik veel te veel computers en ben afhankelijk van veel te veel invoerelektronica om maar voor het goedkoopste te gaan. Als ik ergens geld aan uitgeef dan wil ik dat niet doen aan een bedrijf dat moedwillig bespaart op duurzaamheid of comfort. Ik koop dus iets wat statistisch gezien minder fouten zou moeten geven en mij beter dient op andere manieren. Case in point: packard bell 9201 laptop form-factor usb1.1 bord uit 2001. Bijna onafgebroken gebruikt voor 7 jaar, kwaliteit zoals alleen eerste-generatieproducten overengineered zijn. Helaas worden zulke goede tobo's niet meer gemaakt, maar deze gaat zeker nog mee tot 2011. Schoonmaken zou hygiënisch zijn ja ;)

• GhostShinigami
  • Laatst online: 09-07 11:28
dus jij zegt eigenlijk dat het in jou beleving troep is omdat t snel kapot gaat, hoe is dat anders dan iemand die zegt dat het welk ok is omdat hij er wel goede ervaringen mee heeft? ik heb een laser muis van trust, anderhalf jaar, nog geen enkel gebrek aan, lak er op is nog perfect, de kabel is goed dik (aka stevig en dus weinig tot geen kans op kabel breuk)
maar goed om jou mening op te sommen als dat goedkoper is dan een ander merk. is troep.. jaah jah.. je kan het ook andere bekijken hoe ingewikkelder (en zoals jij noemde meer onderdelen los van de printplaat) hoe meer SPOF's er in zitten.

dus ik denk toch niet dat jou beredenering altijd maar op gaat.

ik heb echter ook toevallig het toetsenbord van trust, en ik kan je vertellen, bevalt me prima! (ook onder linux)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

trust.. ja, tis wel n beetje hit or miss, soms is het prima spul, vaak is het "net-niet"
liever n logitec joystick dan n trust, etc.. omdat die logitec net ff steviger in elkaar zit, geen scherpe randjes heeft, (en langer heel blijft, iig naar mijn ervaring met trust, mn trust stuurwiel is eigenlijk al vanaf dag 1 brak geweest..)

trust is gewoon n beetje de ... skoda?... van de computeronderdelen.. goedkoop.

Verwijderd

AlexanderB schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:14:
trust is gewoon n beetje de ... skoda?... van de computeronderdelen.. goedkoop.
met dat verschil dat een skoda eigenlijk altijd een gerebadgede volkswagen (=prima waggie) is :)
trust doet ook wel aan rebadging (en vaak zelfs schaamteloos), maar helaas maken ze ook wel eens dingen zelf :|

• mux

mux

99% efficient!

GhostShinigami schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:53:
dus jij zegt eigenlijk dat het in jou beleving troep is omdat t snel kapot gaat, hoe is dat anders dan iemand die zegt dat het welk ok is omdat hij er wel goede ervaringen mee heeft? ik heb een laser muis van trust, anderhalf jaar, nog geen enkel gebrek aan, lak er op is nog perfect, de kabel is goed dik (aka stevig en dus weinig tot geen kans op kabel breuk)
maar goed om jou mening op te sommen als dat goedkoper is dan een ander merk. is troep.. jaah jah.. je kan het ook andere bekijken hoe ingewikkelder (en zoals jij noemde meer onderdelen los van de printplaat) hoe meer SPOF's er in zitten.

dus ik denk toch niet dat jou beredenering altijd maar op gaat.

ik heb echter ook toevallig het toetsenbord van trust, en ik kan je vertellen, bevalt me prima! (ook onder linux)
Nee, ik werk juist *niet* vanuit mijn ervaring. Dat is uiteraard geen goede graadmeter. Je kunt tien keer geluk hebben en een ander één keer pech, zo werkt dat nou eenmaal.

Ik ken mijn elektronica en ik maak elektronica aan de lopende band open (dagelijks eigenlijk), en ik herken het wanneer er (te veel) is bezuinigd. Dat is wat ik probeerde te zeggen. Op trustspul is overmatig veel bezuinigd om het maar goedkoop genoeg te kunnen aanbieden. Dat zorgt ervoor dat mensen die weinig geld (ervoor over) hebben toch allerlei gadgets kunnen hebben, maar het gaat te snel stuk om serieus te gebruiken, inherent aan het ontwerp.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is een joystickje (a la ding op Guitar Hero gitaar) ook een optie?

Afbeeldingslocatie: http://i18.ebayimg.com/02/i/000/ba/87/cebb_1.JPG

Toevallig gisteren de nieuwe BTC-9116URF binnengekregen die ik via eBay had besteld voor GBP 16 + 8.50 verzendkosten, wat bij de wisselkoersen van 2 weken terug betekende dat ik'm had voor EUR 27, en met de huidige idiote koersen het <EUR 25 zou kosten incl verzend.

Hij typt niet echt fijn omdat het zo klein is, maar voor iets voor op de bank om even van film te wisselen is het ideaal.

De verkoper op eBay heeft er nog een paar staan trouwens :)

Oslik blyat! Oslik!

• mux

mux

99% efficient!

You make me want to have that too!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:56:
[...]

met dat verschil dat een skoda eigenlijk altijd een gerebadgede volkswagen (=prima waggie) is :)
trust doet ook wel aan rebadging (en vaak zelfs schaamteloos), maar helaas maken ze ook wel eens dingen zelf :|
pre-vw skoda dan ;)
Pagina: 1