Anti-Theft Software die iSight foto's van de dief stuurt

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Dit soort software is te koop voor 59 of 49 dollar (http://www.gadgettrak.com/ of http://www.orbicule.com/undercover/) en is natuurlijk enorm handig om te installeren op een account zonder wachtwoord. Maar lijkt me ook enorm leuk om te hebben zodat er een enorm foto-database ontstaat van foto's van degene die mijn computer gebruiken. Wellicht zie ik mezelf wel langzaam ouder worden. :)

Hebben jullie ervaring met dit soort software, en is er een gratis freeware alternatief voor deze relatief dure programma's?

• scorpie
  • Laatst online: 21:11

scorpie

Supra Addict

Is het niet mogelijk een job in te stellen die iedere week met photobooth een foto neemt?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• cornelixnootje1
scorpie schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:17:
Is het niet mogelijk een job in te stellen die iedere week met photobooth een foto neemt?
De foto moet eigenlijk iedere keer dat er wordt ingelogd. En ook moet het gebeuren zonder dat de dief het weet natuurlijk.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 13:17

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Je weet dat je met dit ook grenst aan de privacy wetgeving. Je wil het namelijk kunnen gebruiken om iedereen te zien die inlogd op je systeem. Zoals het er nu staat betekend dat dus ook mensen die je toestemming hebt gegeven. Ook al stemmen mensen in met het nemen van hun foto. Dan nog heb je te maken met eea aan privacy wetgeving. Ik denk zelfs dat de pakketten die je aandraagt best nog wel eens aangevochten kunnen worden als je ze daadwerkelijk gebruikt in NL voor een eventuele rechtzaak.

Niet dat ik dit soort software geen goed idee vind om de dief te ontmaskeren.

*empty*

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Adenoa is gratis en open-source anti-diefstal software die ook foto's maakt m.b.v. de iSight :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Zelf gebruik ik iAlertU, wat meteen ook een mooi alarm afspeelt als je *Book merkt dat hij wordt opgepakt.

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
MR_VIPER schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:13:
Je weet dat je met dit ook grenst aan de privacy wetgeving. Je wil het namelijk kunnen gebruiken om iedereen te zien die inlogd op je systeem. Zoals het er nu staat betekend dat dus ook mensen die je toestemming hebt gegeven. Ook al stemmen mensen in met het nemen van hun foto. Dan nog heb je te maken met eea aan privacy wetgeving. Ik denk zelfs dat de pakketten die je aandraagt best nog wel eens aangevochten kunnen worden als je ze daadwerkelijk gebruikt in NL voor een eventuele rechtzaak.

Niet dat ik dit soort software geen goed idee vind om de dief te ontmaskeren.
:z

Kun je met Automator niet instellen dat er na elke inlog Photo Booth start en een foto maakt?

[ Voor 6% gewijzigd door NickvdB op 22-12-2008 15:38 ]

• cornelixnootje1
NickvdB schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:37:
[...]

:z

Kun je met Automator niet instellen dat er na elke inlog Photo Booth start en een foto maakt?
cornelixnootje1 in "Anti-Theft Software die iSight foto's va..."

• cornelixnootje1
Daedalus schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:50:
Adenoa is gratis en open-source anti-diefstal software die ook foto's maakt m.b.v. de iSight :Y)
Goeie tip, heb hem ook geinstalleerd, maar volgens mij werkt hij (nu) niet:

http://groups.google.com/...d/thread/5fd88a442f755180

Ik krijg bij mijn "retrieve" status ook stees "replica 0 not available". Werkt hij bij jou?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Periscope kan ook eht een en ander maar is niet gratis.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
scorpie schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:17:
Ja hoor, dit is zonder probleem mogelijk. Je kan vanaf de commandline de iSight opdracht geven een snapshot te maken en deze op te slaan. Dit commando kan je OF via launchd (scheduler) aanroepen, OF je kan het verpakken in een scriptje dat bij elke login wordt gedraaid.

Zie hier voor het commando.

EDIT:
Ships... Ik zie dat m'n collega het commando zelf niet had gepost, alleen dat ie het voor elkaar had... :D

Momentje... even zoeken.

...

Anders kijk je ff naar iSightCapture. Die moet je alleen apart installeren en ik zou zweren dat er toch ook een OSX-native commando was...

EDIT2:
Ah, toch niet... Hij gebruikte ook iSC.

[ Voor 16% gewijzigd door Liegebeest op 29-12-2008 15:07 ]

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1