Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen Scroll Lock meer op nieuwe Logitec

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Ik heb geen Scroll Lock meer op mijn nieuwe Logitec toetsenbord. Iets waar ik niet eens bij stil gestaan heb toen ik em kocht.

En laat ik nu juist die toets nodig zijn om m'n KVM switch te bedienen.
[Scroll Lock] en 2 x [Pijltje naar beneden].

Tot dusver heb ik nog geen werkende oplossing gevonden:
- Het onscreen keyboard, alhoewel voorzien van scroll lock, werkt helaas niet.
- In dit onderwerp lees ik dat men wel een aanpassing heeft gedaan voor de nieuwere generatie toetsenborden van Logitec maar dat men niet deze aanpassing doet om KVM switches te ondersteunen.
We are not doing this however to support KVM switch use.
Ook deze persoon heeft hetzelfde probleem, maar een echte oplossing zie ik niet.
FN + Pause/Break werkt ook niet [er van uitgaande dat de FN de [F]Mode toets is naast de F12 toets].

De optie hier gegeven, waarin de mogelijkheid wordt aangegeven de F12 toets te programmeren werkt ook niet, aangezien ik geen USER.XML bestand kan vinden....enkel een Gamelist.xml bestand.

Afbeeldingslocatie: http://www.mf-daten.de/catalog/images/B264.jpg
Dit is het toetsenbord. [type Y-SAE71]

Heeft iemand nog suggesties?

Mijn YouTube Channel

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:29
Heb je misschien ook een exact type van het toetsenbord?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13
Volgens mij gaat dat niet. De KVM moet immers op de key reageren, niet de PC. Als je de chip in het keyboard niet kan wijsmaken dat ie de keycode van scrolllock uit moet zenden, dan houdt het volgens mij op. Of je KVM moet stiekum nog een andere key kennen, of instelbaar zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 17:49
Tja, die knop zat ook zo in de weg dat ie echt wel van het toetsenbord af moest. Net als de insert toets naast de home toets, dan kan er eindelijk eens een grote delete knop op :N
Idioten zijn het daar bij Logitech. Microsoft heeft ook toetsenborden waarbij de insert naast de home ontbreekt.
Ook idioten daar bij Microsoft.
Het slaat werkelijk nergens op.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:57

PcDealer

HP ftw \o/

Dancing_Animal schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:01:
Tja, die knop zat ook zo in de weg dat ie echt wel van het toetsenbord af moest. Net als de insert toets naast de home toets, dan kan er eindelijk eens een grote delete knop op :N
Idioten zijn het daar bij Logitech. Microsoft heeft ook toetsenborden waarbij de insert naast de home ontbreekt.
Ook idioten daar bij Microsoft.
Het slaat werkelijk nergens op.
Je moet een keyboard(indeling) kiezen die bij je past. Ik wil bijvoorbeeld altijd het insert/detele-eiland in takt houden met 3x3 keys.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:43
Je kunt ook de keyboardlayout softwarematig aanpassen, bijv met KeyTweak, met dat tooltje kun je gewoon aangeven wat welke toets moet doen, dus als jij bereid bent om je Pause/Break knop, of welke dan ook, op te offeren voor je KVM dan is dit de oplossing. Mocht je geen Windows <Vista gebruiken dan zul je hier overigens niet bijzonder ver mee komen, daarnaast durf ik ook niet te zeggen op welk level jou KVM werkt en of deze oplossing dus geslikt zal worden ;)

Overigens tevens handig om Scroll-lock te unbinden, ideaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Leftblank op 22-12-2008 00:12 . Reden: BBCode + aanvulling ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tsja, muizen kunnen ze prima maken. Toetsenborden? Ach. Voor een ruim assortiment, en zelfs custom layouts kan je beter eens naar Cherry kijken.
Leftblank schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:08:
Je kunt ook de keyboardlayout softwarematig aanpassen, bijv met [url=http://webpages.charter.net/krumsick/]KeyTweak], met dat tooltje kun je gewoon aangeven wat welke toets moet doen, dus als jij bereid bent om je Pause/Break knop, of welke dan ook, op te offeren voor je KVM dan is dit de oplossing.

Overigens tevens handig om Scroll-lock te unbinden, ideaal.
Maar stelt dat tooltje ook echt het toetsenbord in of alleen maar de keymap van het operating system?

[ Voor 67% gewijzigd door mae-t.net op 22-12-2008 00:10 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:43
mae-t.net schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:09:
Maar stelt dat tooltje ook echt het toetsenbord in of alleen maar de keymap van het operating system?
Het keyboard valt niets op aan te passen, dat zal puur hardwarematig zijn, maar gezien de TS het aanpassen van een aantal Windows bestandjes noemde als mogelijke oplossing zou dit kunnen werken.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 17:49
Gewoon teruggaan met het toetsenbord en een fatsoenlijke uitzoeken. Dit is geen layout, dit is een rommeltje.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Dancing_Animal schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:17:
Gewoon teruggaan met het toetsenbord en een fatsoenlijke uitzoeken. Dit is geen layout, dit is een rommeltje.
Mijn gedachte net zo.

Ik zal nog even kijken of Pause/Break instelbaar gemaakt kan worden tot veredeld Scroll Lock toets, maar dan houdt het denk ik ook wel op. [edit] Geprobeerd met KeyTweak, maar de toetsencombinatie werkt nog steeds niet. :(

Erg jammer, want het toetsenbord typt verder heel erg lekker.

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 22-12-2008 00:26 ]

Mijn YouTube Channel

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13
Een KVM switch reageert onafhankelijk van het OS op het keyboard. En het OS kan nooit een keycode terugsturen naar een KVM. keymapping in windows oid gaat gegarandeerd niet werken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

wtf.. als ik op Scroll Lock druk krijg ik een stem te horen die zegt: "Sorry I did not understand" ?!?!?!
wtf is dat nou weer??

edit: hmm.. het gebeurt alleen bij Opera..
Sorry dit is een beetje offtopic.. ik plaats 't wel in de Opera thread

[ Voor 32% gewijzigd door quartex op 22-12-2008 00:54 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Verwijderd

Volgens mij moet je het volgende doen:
Pak een oud toestenbord met Scroll Lock toets.
Er zijn kvm swiches waarbij je een andere toets kunt "programmeren" om te wisselen tussen 2 pc's
bv. de num Lock toets.

(2x numLock en de 1) wissel je naar pc1
(2x numLock en de 2) naar pc 2

Als je dit gedaan hebt, je logitec toetsenbord weer aan sluiten.... en zie hier... het werkt maar nu met de NumLock toets (denk ik)
Pagina: 1