USB muis werkt wel in Linux, niet in Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Sinds ik Linux (Gentoo) als 2de operating system op mijn systeem gezet heb, werkt mijn USB muis (Razer Copperhead) niet meer in windows. Of in ieder geval niet meer na een aantal keer opnieuw opstarten.

Ik heb de drivers van mijn muis al opnieuw geinstalleerd, en dit verandert niets. Ook heb ik al een andere muis geprobeerd, op alle USB poorten.
Het ligt ook niet aan mijn muis, die werkt namelijk perfect onder Linux en ook op mijn macbook.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen, en hoe ik het oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zijn er dingen (instellingen bijvoorbeeld) gewijzigt in je Windows installatie?
Eventueel kan je proberen om een herstelpunt terug te zetten, kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Nee, ik heb verder niets gewijzigd in mn Windows installatie. Ik zal inderdaad eens kijken naar de herstelpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Volgens mij heeft deze muis ook een firmware-update-functie. Misschien dat de linux driver een andere firmware heeft geflashed? Aangezien MacOS ook gedeeltelijk linux/bsd is, misschien dat deze dan alleen op deze OS'sen werkt?

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

MiStErMaNiAc schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:32:
Volgens mij heeft deze muis ook een firmware-update-functie. Misschien dat de linux driver een andere firmware heeft geflashed? Aangezien MacOS ook gedeeltelijk linux/bsd is, misschien dat deze dan alleen op deze OS'sen werkt?
Mac OS X is een heeeel klein beetje unix, maar amper linux of bsd (bsd is overigens ook weer iets anders, en heeft meer met unix dan linux te maken). En een driver van Linux, zal nooit firmware flashen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Hij doet het nu weer, verder heb ik niets in Windows verandert, maar wel iets in de Linux kernel (acpi aangezet). Lijkt me niet dat het hieraan kan liggen though.

Dus vreemd, maar ben blij dat 'ie weer werkt ;)
Pagina: 1