XP x64 Lsass.exe probleem...

Pagina: 1
Acties:

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Hoi,

vandaag crashte mijn pc effe. (een crash explorer.exe, taakbeheer sloot zichzelf steeds af,...) Moest toen eten en heb mijn pc in stand-by gezet. Na 't eten wou ik hem eruit halen, maar dat deed ie niet meer.

Hij herstartte vanzelf, en gaf de melding van een corrupte Lsass.exe. Later nog een missende file ergens in de system32 map... (weet niet juist meer welke)

Ik heb de XP CD erin geduwd om een herstel te doen, maar dat mislukte. Ik heb dan de Winternals ERD Commander CD geboot, zo proberen fixen, werkte ook niet. Ook geen systeem herstel zo. Herkende de installatie wel, overigens.

Dan heb ik met die Winternals CD de originele Lsass.exe vervangen door die op de installatie CD, te vinden in de AMD64 map als LSASS.EX_ . Die hernoemd naar Lsass.exe.

Nu start de XP niet meer op, en vindt zowel de XP als de Winternals CD de installatie niet meer...

Nu sta ik dus verder van huis, temeer omdat ik zo stom geweest ben om geen backup te maken van de originele Lssas.exe.

Mijn data kan ik nog benaderen via de Winternals CD. Die kan ik dus naar een andere HD versluizen, dat zal dus geen probleem zijn, denk ik.

Iemand een idee hoe ik mijn installatie weer bootable maak?
Zou iemand met XP 64 bit zijn Lsass.exe willen uploaden? (rapidshare, bvb?)

Moest het van belang zijn: mijn windows staat op een raid0 array... Maakt de zaak wat moeilijker. ZO denk ik niet dat de Acrons Boot CD deze herkent, geen Linux distro's etc...

Alvast bedankt!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-02 08:09
Je had LSASS.EX_ moeten expanden, je kunt ze niet zomaar hernoemen. ;)

• Tweaker36
Fiber- schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:41:
Je had LSASS.EX_ moeten expanden, je kunt ze niet zomaar hernoemen. ;)
Wat is dat, en hoe doe je dat?

Ik had de inspiratie van hier: http://www.askdavetaylor....32_is_this_a_problem.html

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-02 08:09
How to expand Windows XP files from the installation disk
Zo doe je dat. ;) methode 2 gebruik ik zelf altijd.

• Tweaker36
Ha; bedankt!
Ik ga straks proberen uitpakken op de laptop hier, op een USB zetten en dan via Winternals CD erop zetten.
Ik laat het nog weten,of het gelukt is.

• Tweaker36
Het zal wel aan mij liggen, maar het lukt niet...

Methode 1: ik vind geen knop bestand uitpakken bij msconfig... ( onder windows 7)
Methode 2: Foutmelding: toegang geweigerd, 80070005 (zowel onder windows 7 x86 als Vista x64)
Methode 3: Idem 2
Methode 4: Lukt niet, volgens hem is er een admin paswoord, maar dat is er niet.
Geraak er dus niet in...

:(

Kan iemand zijn lsass.exe uploaden, aub? ;( Danku...

[ Voor 29% gewijzigd door Tweaker36 op 22-12-2008 09:57 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tweaker36 schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:50:
Het zal wel aan mij liggen, maar het lukt niet...

Methode 1: ik vind geen knop bestand uitpakken bij msconfig... ( onder windows 7)
dat zit daar ook niet meer in nee.
Methode 2: Foutmelding: toegang geweigerd, 80070005
Methode 3: Idem 2
Doe je dit ook weer vanuit een andere Windows (7) installatie?
Wel belangrijk om te weten namelijk...
Methode 4: Lukt niet, volgens hem is er een admin paswoord, maar dat is er neit.
Geraak er dus niet in...
Je hebt een werkende lsass.exe in je CD zitten, die hoef je dus niet nog een keer ergens vandaan te halen.

Zorg eerst maar dat je uberhaupt dat ding ergens neer kan zetten (BartPE CD bijvoorbeeld, die draaien onder SYSTEM-accounts).

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 22-12-2008 09:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tweaker36
alt-92 schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:57:
Doe je dit ook weer vanuit een andere Windows (7) installatie?
Wel belangrijk om te weten namelijk...

Je hebt een werkende lsass.exe in je CD zitten, die hoef je dus niet nog een keer ergens vandaan te halen.

Zorg eerst maar dat je uberhaupt dat ding ergens neer kan zetten (BartPE CD bijvoorbeeld, die draaien onder SYSTEM-accounts).
Zoals ik nu in mijn post aangepast heb, zowel via Windows 7 x86 als via een Vista x64...

Lsass.exe zit niet werkend op de CD, dat is net het probleem. Ik krijg er hem niet goed af...

Winternals CD kan ik booten, dus ik geraak er nog in, dat is geen probleem.

[ Voor 40% gewijzigd door Tweaker36 op 22-12-2008 10:00 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tweaker36 schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:59:
Lsass.exe zit niet werkend op de CD, dat is net het probleem. Ik krijg er hem niet goed af...
Met expand dus.
Winternals CD kan ik booten, dus ik geraak er nog in, dat is geen probleem.
Moet je wel schrijfrechten hebben/maken op een lokatie, en dat heb ik je nog nergens zien testen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tweaker36
Dat zijn dus juist die 4 puntjes. Het lukt me niet... |:(
Moet je wel schrijfrechten hebben/maken op een lokatie, en dat heb ik je nog nergens zien testen.
Ik kan perfect files wissen en schrijven daar, dat is geen probleem.

Ik moet gewoon een lsass.exe (x64) hebben. En op internet vind ik die niet, en van mijn cd kan ik hem niet afkrijgen. :/

Dat bestand staat in de map SysWOW64...

[ Voor 4% gewijzigd door Tweaker36 op 22-12-2008 10:17 ]

• Tweaker36
Na een hele hoop poginen gelukt om lsass.ex_ te expanden...
Vraag me niet waarom het nu wel lukte... Het bleef echter lsass.ex_ noemen, heb ik het zelf maar naar .exe hernoemt...
Via Winternals erop gezet... Winternals CD herstart, moet ie de XP installatie herkenne, maar dat doet ie niet.

Ik probeer nog even de XP CD, of die de installatie herkent... Nee dus.

Iemand nog een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaker36 op 22-12-2008 10:50 ]

Pagina: 1