Toon posts:

lange kabel: netwerk(t) niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een netwerk aan het maken met 4 computers, 3 hebben een korte kabel... die werken allemaal prima...
maar 1 pc heeft een kabel van 19M, als ik de kabel in de pc doe krijg ik wel een link maar ik kan alleen mezelf zien...
De switch geeft gewoon een groen lampje aan...
Ik heb de kabel al 1 keer vervangen...(alle instellingen moeten wel goed zijn want als ik de PC aan een korte kabel hangt doet ie het wel).
Kabelbreuk lijkt me beetje raar want het is een nieuwe kabel en het lampje op de switch brandt gewoon.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
met een hub of switch moet je patch of straight cable hebben.
met gewoon peer-to-peer crosscable.

als je crosscable gebruikt met een hub/switch brandt het lampje wel, maar doet het netwerk het niet!

Verwijderd

Tsja, aan de lengte zal het niet liggen want die mag toch echt 100 meter zijn. Als je die kabel eens van PC wisselt, wisselt het probleem dan mee? Zo ja, dan is het waarschijnlijk toch de kabel.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Wat voor kabel is het? En heb je de stekkertjes er zelf op gezet?

Als het UTP-cat5 is, heb je dat dan waarschijnlijk verkeerd gedaan. Mogelijk een of meerdere paartjes omgewisseld. De kabel kan dan wel werken, maar het 'twisted'-gedeelte van de kabel werkt niet, zodat ie erg stoort.

Kijk je stekkertjes dus eens na, en let erop dat bv: rood en rood-wit ook echt bij elkaar aangesloten zijn.

JoJo,
Loesje

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Ik ben ook een netwerkje aan het aanleggen, ik gebruik een cat5 patch cable. Hier zitten acht aders in (twisted pair dus) Meer welke draden moet ik combineren en hoe moet ik dit aansluiten in mijn wandcontactdozen??????