Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Norton Internet Security 2009 wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik heb een legale versie van NIS 2009. Deze wil ik op mijn Windows XP Pro installeren. Zodra ik de cd start en het installeer linkje klik gaat de installatie eerst initialiseren. Dat duurt eventjes en vervolgens is mijn installatiescherm ineens weg en volgt er niets meer. Ik heb al even geprobeerd te booten omdat sommige installatie na het booten weer de draad oppikken. Ook dat hielp helaas niet.

Bij mijn vista partitie werkte dat laatste truuckje wel. Vervelende is dat Symantec weer niet per mail te bereiken is wat lastig is ivm mijn eigen werk. Iemand die suggesties heeft wat de oorzaak van het niet installeren kan zijn? Heb met dezelfde setup dit probleem nog niet eerder gehad, voor formatteren draaide hij wel netjes.

Specs:
Windows XP Pro SP3
NIS 2009
2,8ghz
1,5gb ram

bv mijn dank.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien zijn er nog resten van een oude(re) NIS aanwezig die dwarsliggen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Nope dat kan niet. Heb net het hele zaakje geformatteerd. Daarom verbaast het mij ook. Twijfel nog of Windows Update de boosdoener is. Had namelijk wat gezeur met ATI catalyst en .Net2 update.

Ben nu wat optionele software updates via windows update aan het proberen maar die doet ook niks. Download balke blijft leeg en schiet niks op. Alleen lijtk het erop dat hij niet te killen is door te rebooten. Net of ie het vast houdt en de installatie dus op de achtergrond draaiend houdt, zij het vastgelopen.

EDIT: Moest me office ook nog installeren. Als ik dat probeer krijg ik geen melding dat er nog een installatie gaande is. NIS wil echter nog steeds niet mee werken :(

Norton removal tool werkt ook niet. Op de een of andere manier blijft hij ergens iets vast houden. Wordt er nu een beetje naar van. Geen zin om weeeeeer te kunnen formatteren omdat die zooi niet installeert.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 23:40 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En wat als je in Veilige Modus probeert? Maakt dat verschil?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nog eens die removal tool gedraaid en toen NIS09 van hun site gedowned. Als ik dan die install draai kom ik verder. Maaaar nu blijft ie bij installeren weer heeeeeeel lang doen over de drivers. Heb het idee dat hij gewoon niet daar doorheen komt. Dat please wait duurt nl wel heel erg lang :) Had de instal dll's etc ff verwijderd in mijn user map in windows.

Snap er geen bout meer van.

EDIT: Zucht, nou de trial staat erop. Nou me code invoeren en dan zou alles weer ok moeten zijn. Nu alleen hopen dat me inet connectie die wat vaag dee ffies er niks mee te maken heb.

Heerlijk dat formatteren etc. :D Maar goed thx voor de support en er kan een slotje op wmb

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 00:39 ]

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

Tarin

Just plain weird.

Even een update voor het geval dat er meer mensen zijn (ik ook dus) met een vergelijkbaar probleem met een Norton-product: ik wilde mijn verlopen, bestaande AV 2008 (dus niet de complete IS-suite) upgraden naar 2009.
Upgradde-CD'tje gekocht en installatie gestart, installer gaat updates downloaden voor de installatie, begint te initialiseren en stopt (verdwijnt) ineens.

Herstart geprobeerd, eerst handmatig (via configuratiescherm, niet de removal tool) versie 2008 verwijderd, het mocht niet baten.
Vervolgens vond ik in Application Data\NortonInstaller\Logs een mapje met logs voor elke keer dat ik geprobeerd heb de software te installeren, met wat foutmeldingen dat een aantal bestanden in Program Files\NortonInstaller niet bereikbaar waren. Heb die map verwijderd, en voor alle zekerheid [i[]Program Files/Norton Antivirus[/] ook, daarna de installatieroutine opnieuw uitgevoerd en op 'annuleren' geduwd toen hij updates wilde downloaden (staat heel lullig klein linksonderin). Nu werkt alles wel :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1