Toon posts:

[Macbook Pro] Microfoon aansluiten op de line-in?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een normale headset aan te sluiten op m'n Macbook Pro (Penryn), 2 jackplug's (1 is microfoon en de ander is koptelefoon). Alleen merk ik op dat de microfoon aansluiting niet blijkt te werken.

Nu heb ik op internet gelezen dat je een omvormer nodig hebt om een microfoon op je macbook aan te sluiten omdat het anders niet werkt, maar deze berichten zijn allemaal 3 jaar of ouder.

Is dit ondertussen veranderd, of is m'n line-in ingang gewoon uss?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Je line ingang is gewoon een line ingang, en line-ingangen zijn niet gevoelig genoeg voor signalen van microfoons. Daarom hebben andere laptops en computer ook een microfoon ingang.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:08
Ik heb de titel even aangevuld naar "[Macbook Pro] Microfoon aansluiten op de line-in?". Jij hebt de Penryn, maar op de nieuwste Macbook Pro kun je wel een headset aansluiten met microfoon (zoals die van de iPhone). Bij jouw model kan het alleen via de line-in, mits je het signaal voorversterkt. Daarbij zit er natuurlijk ook een ingebouwde microfoon in je Macbook Pro :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."